تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

سه تهدید جدی برای بازار بورس

در حالی بورس امروز با رشد بیش از شش هزار واحدی به یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید که یک کارشناس بازار سرمایه معتقداست؛ رشد شاخص در چند هفته آینده بسیار ناچیز و گاهاً مقطعی است.

دلیل ریزش بورس

رویداد۲۴ بورس امروز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه با رشد بیش از شش هزار واحدی به یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید. رشدی که به نظر برخی کارشناسان مقطعی است.

تا چند هفته آینده وضعیت خوبی برای بازار بورس پیش بینی نمی شود. پیمان تاتایی کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با اقتصاد 24 گفت: به نظر می رسد به دور از هر ترس و واهمه ای، بازار در انتظار سرنوشت مبهم برجام است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: احتمال دارد بازار روند منفی در پیش بگیرد و این شرایط تا چند هفته آینده به دلیل ابهام در سرنوشت برجام، قیمت ارز و بودجه 1401 ادامه دار خواهد بود.

وی ادامه داد: موضوعات مطرح شده و عدم ابهام زدایی از برخی مصوبات بودجه ای نیز تأثیر زیادی بر تعیین شاخص روز بازار سرمایه داشته است.

به گفته تاتایی؛ کاهش نرخ ارز شاید شوک بزرگی به بازار سرمایه وارد نکرد اما وضعیت رشد شاخص سهام ها به ویژه سهام شرکت های صادراتی را در معرض شک و تردید قرار داده است.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که احتمال افزایش صف فروش سهام ها در این بازه از زمانی وجود دارد؛ گفت:به نظر ترس و ازدحام برای فروش سهام وجود ندارد. اما اینکه بازار چارتی داشته باشیم دور از انتظار است.


بیشتربخوانید: سه ضلع تخریب بورس کدامند؟


رشد شاخص کل هم‌وزن بورس

شاخص هم‌وزن نیز بیش از هزار واحد رشد داشت.امروز شاخص کل بورس شش هزار و ۷۰۲ واحد افت داشت و در نهایت به سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید..براساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن نیز بیش از هزار واحد رشد داشت و به محدوده ۳۲۵ هزار و ۶۲۰ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۵۳ هزار و ۷۵۴ معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۰۸۶ میلیارد تومان انجام دادند.
امروز نمادهای ومعادن، فارس، وبملت، خودرو، کچاد، وتجارت و وبصار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای فولاد، فملی، کالا و اپال بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

رشد شاخص فرابورس 

در روز سه‌شنبه شاخص فرابورس با افزایش ۱۳۲ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۵۰۶ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۰۳ هزار و ۹۳۷ معامله بود.

امروز نمادهای بپاس، آریا، تجلی، سمگا، زاگرس، ارفع و اتکای بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای دماوند، کزغال، صبا و فجهان نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای تجلی، توسن، فرابورس، مدیریت، کرمان، فجهان و گدنا نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۶۹۵ میلیارد تومان رسید.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان