تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

نقل و انتقالات استقلال؛ جدایی هشت بازیکن و جذب دو آبی‌پوش جدید

تیم فوتبال استقلال که صدرنشین نیم فصل اول بیست و یکمین دوره لیگ برتر بود در نقل و انتقالات زمستانی هشت بازیکن را از دست داد اما توانست دو بازیکن جدید به خدمت بگیرد.

نقل و انتقالات استقلال

رویداد۲۴ تیم فوتبال استقلال که نیم فصل نخست را با بهترین عملکرد ممکن به پایان رساند و توانست در حالی صدرنشینی را از آن خود کند که علاوه بر اینکه تنها تیم بدون شکست مسابقات بود، بهترین خط حمله و دفاع را نیز به خود اختصاص داد، در نقل و انتقالات زمستانی هم تیمی پر کار بوده تا جایی که با ۷ خروجی و ۲ ورودی و جمعاً ۹ تغییر، بیشترین رفت و آمد را در بین ۱۶ تیم لیگ برتری داشته است؛ و این در حالی است که احتمالاً آنها حداقل ورودی و یک یا دو خروجی دیگر هم خواهند داشت.

۲ ورودی قطعی

استقلالی‌ها در پنجره زمستانی نقل و انتقالاتی شان تا به امروز تنها ۲ بازیکن جدید به خدمت گرفته‌اند که صالح حردانی مدافع راست سابق فولاد و عزیز بک آمانوف وینگر چپ پای تیم لوکوموتیو تاشکند هستند. استقلالی‌ها در حالی این دو بازیکن را به خدمت گرفته‌اند که در هر دو پست نفراتی را دارند و خلاء بازیکن در آن احساس نمی‌شد.

جدایی هشت بازیکن و جذب دو آبی‌پوش جدید/ یک بازیکن در صف انتظار
صالح حردانی اولین خرید زمستانی استقلال که از فولاد به این تیم پیوست

۳ خروجی‌های قرضی

در لیست بازیکنان خروجی استقلال نام ۳ بازیکن دیده می‌شود که به صورت قرضی از این تیم جدا شده‌اند تا امکان بازگشت آنها برای فصل آینده وجود داشته باشد.

آرش رضاوند؛

آرش رضاوند شاید مهم‌ترین بازیکن استقلال باشد که به صورت قرضی از این تیم جدا شد تا پیراهن فولاد را در نیم فصل دوم بر تن کند. رضاوند در بین بازیکنان جدا شده استقلال بیشترین دقیقه بازی را داشت و همچنین بیشترین هجمه انتقادات را هم از سوی هواداران تحمل کرد تا سرانجام راضی به جدایی به صورت موقت شد.

رضاوند تا هفته هفتم در زمره بازیکنان ثابت آبی پوشان بود و اما به دلیل هجمه بالای انتقادات از هفته هشتم کاملاً تبدیل به یک بازیکن جانشین و چند دقیقه‌ای شد و در نهایت نیز با ۶۲۶ دقیقه بازی در زمستان به تیم فولاد پیوست.

فردین رابط؛

اگر آرش رضاوند با ۶۲۶ دقیقه بازی در بین بازیکنان جدا شده پرکار ترین بازیکن بود، نقطه مقابل او فردین رابط است که این بازیکن در حالی از استقلال به پدیده مشهد پیوست که حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرد. رابط نیز به صورت قرضی از جمع آبی پوشان جدا شد تا امکان بازگشت او به استقلال در ابتدای فصل آینده وجود داشته باشد.

متین کریم زاده؛

سومین بازیکن استقلال که به صورت قرضی از این تیم جدا شد، یک مدافع چپ به اسم متین کریم زاده بود که در نیم فصل اول تنها ۴۵ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد. کریم زاده تنها یک بار برای استقلال به میدان رفت که همان یک بار هم در ترکیب ثابت قرار گرفت و در ابتدای نیمه دوم جای خود را به رضا آذری داد. این بازیکن پس از فردین رابط و بابک مرادی سومین بازیکن استقلال بود که کمترین میزان حضور در میدان را تجربه کرد.

خروجی‌های قطعی

۵ بازیکن هم به صورت قطعی در زمستان از استقلال جدا شدند که شامل عارف آقاسی، بابک مرادی، رشید مظاهری و محمد رضا آزادی بودند.

جدایی غیر منتظره آقاسی

غیر منتظره ترین جدایی را در بین استقلالی‌ها یک مدافع به اسم عارف آقاسی داشت. مدافعی که از خریدهای جدید این تیم در ابتدای فصل بود و علیرغم اینکه اولین فصل حضورش در استقلال را سپری می‌کرد، عملکرد قابل قبولی داشت و کمتر کسی فکر جدایی زودهنگام این بازیکن را می‌کرد.

آقاسی با درخواست و اصرار خودش توانست رضایت باشگاه استقلال را برای جدایی جلب کند تا با نیم فصل حضور در جمع آبی پوشان و ۶۰۵ دقیقه حضور در میدان این تیم را ترک کرده و به فولاد باز گردد.

جدایی هشت بازیکن و جذب دو آبی‌پوش جدید/ یک بازیکن در صف انتظار
رشید مظاهری پس از یک و نیم فصل حضور در استقلال به سپاهان پیوست

۳ جدایی قابل پیش بینی

۳ بازیکن دیگر استقلال که به صورت قطعی این تیم را ترک کردند، بر خلاف آقاسی در حالی به تیم‌های دیگری منتقل شدند که جدایی شان از استقلال در نیم فصل دوم را کاملاً می‌شد پیش بینی کرد. رشید مظاهری در حالی بعد از یک و نیم فصل حضور در استقلال راهی سپاهان شد که تنها در یک بازی و به مدت ۸۲ دقیقه فرصت حضور در میدان را پیدا کرد و ۱۲ بار از لیست بازی‌های این تیم خط خورد.

همچنین محمدرضا آزادی هم که که اولین فصل حضورش در استقلال را تجربه می‌کرد، تنها یک بار برای آبی پوشان به میدان رفت و میزان حضورش در میدان نیز به ۸۶ دقیقه رسید.

جدایی به درخواست بازیکن

امین قاسمی نژاد هم یکی دیگر از خروجی‌های استقلال است که او هم مثل عارف آقاسی با درخواست و میل خودش از این تیم جدا شد و راهی گل گهر شد تا تعداد بازیکنان سابق استقلال در گل گهر بیشتر از قبل شود. قاسمی نژاد ۱۰ بار در لیگ برتر برای استقلال به میدان رفت و مجموع دقایق بازی‌اش ۲۹۵ شد که در این دقایق یک بار گلزنی کرد و یک بار هم برای این تیم پنالتی گرفت.

وضعیت مبهم یک بازیکن

با اینکه ۱۰ تغییر در ترکیب استقلال انجام شده، گفته می‌شود نقل و انتقالات این تیم هنوز به اتمام نرسیده جذب یک هافبک میانی و خارجی در دستور کار آنها قرار دارد.

همچنین شنیده می‌شود یک استقلالی دیگر که در نیم فصل اول فرصت چندانی برای بازی در این تیم پیدا نکردند کاندیدای جدایی هستند و ممکن است به صورت قرضی یا قطعی به زودی به تیم‌های دیگر بپیوندند.

این بازیکن سعید مهری هافبک میانی آبی پوشان است که چند روزی هم در تمرینات تیمش حضور پیدا نکرد و بیماری علت این غیبت بیان شده بود. مهری در نیم فصل نخست تنها ۳ بار برای استقلال به میدان رفت و جمع دقایق حضورش در میدان نیز به ۷۸ دقیقه رسید.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال تهران
نظرات شما
پیشخوان