تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

آخرین وضعیت حمله روسیه به اوکراین؛ از هشدار پوتین نسبت به دخالت سایر کشور‌ها تا اعلام آمادگی اوکراین برای مذاکره

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی تلویزیونی از سربازان اوکراینی در منطقه جنگی شرق اوکراین خواست سلاح‌هایشان را به زمین بگذارند و به خانه‌هایشان بازگردند. آخرین اخبار از حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

حمله روسیه به اوکراین

رویداد۲۴ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی تلویزیونی از سربازان اوکراینی در منطقه جنگی شرق اوکراین خواست سلاح‌هایشان را به زمین بگذارند و به خانه‌هایشان بازگردند.

پوتین به اوکراین هشدار داد که مسئولیت خونریزی‌ها برعهده این کشور خواهد بود.

رهبر روسیه در این سخنرانی از آغاز عملیات نظامی خود در منطقه دونباس اوکراین خبر داد.

این عملیات نظامی درست همزمان با جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی بحران اوکراین آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، در این سخنرانی گفت مسکو قصد اشغال اوکراین را ندارد و افزود مردم اوکراین خواهند توانست آزادانه درباره دولت خود تصمیم گیری کنند.

آخرین اخبار و تحولات مربوط به حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

پکن: حضور نیرو‌های روسیه با هدف اشغالگری نیست

وزارت خارجه چین با تأکید بر اینکه از نزدیک اوضاع اوکراین را تحت نظر دارند و خواستار خویشتنداری طرفین شد، گفت: «آنطور که برخی رسانه‌ها گزارش می‌دهند، حضور نیرو‌های روسیه در اوکراین اشغالگری نیست».

وزارت خارجه چین با متهم کردن ایالات متحده به دامن زدن به تنش‌ها میان روسیه و اوکراین گفتک «آمریکا تنش‌ها را شعله‌ور کرده و تهدیدات جنگی را شعله‌ور کرده است و اتهام‌زنی پس از شعله‌ور شدن اوضاع غیرمنطقی است».

گزارش گاردین از مسکو / مردم شوکه اند

گاردین: شوک و سردرگمی امروز صبح در سراسر مسکو احساس می‌شود. در آربات قدیم، یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های مسکو، بسیاری از حمله روسیه به اوکراین ابراز شگفتی کردند.

سنیا فدیوا می‌گوید: «فکر نمی‌کردم پوتین مایل باشد تا اینجای کار جلو بیاید. چگونه می‌توانیم اوکراین را بمباران کنیم؟ ما اختلافات خود را داریم، اما این راهش نیست.»

نیکیتا گلوبوف گفت: «من از بابت کشورم خجالت می‌کشم. من واقعا نمی‌دانم چه بگویم. جنگ همیشه ترسناک است. ما این را نمی‌خواهیم.»

تاتیانا که نمی‌خواست نام فامیلی اش منتشر شود، گفت: "من نمی‌توانستم خبری را که امروز صبح خواندم باور کنم. جنگ با اوکراین؟ چه کار می‌کنیم؟»

مرکز فرهنگی اوکراین در مرکز مسکو اعلام کرد که امروز به دلیل ماجرای حمله تعطیل شده است. مدیر اوکراینی که نخواست نامش را ذکر کند، گفت: «همین الان دارند کشور ما را بمباران می‌کنند، ما هم در اینجا تعطیلیم! خدایا؛ واقعا چه اتفاقی خواهد افتاد؟


بیشتر بخوانید: حمله تمام عیار به اوکراین/ پوتین چه می‌خواهد و غرب چه خواهد کرد؟


هشت نفر در اثر گلوله باران روسیه کشته شدند

مشاور وزیر کشور اوکراین به رویترز گفت که گزارش‌های اولیه از تلفات: حداقل هشت نفر در اثر گلوله باران روسیه کشته و ۹ نفر زخمی شدند

پیشنهاد بسته تحریمی جدید اروپا علیه روسیه

کمیسیون اروپا اعلام کرد بسته جدیدی از تحریم‌ها را علیه بخش‌های استراتژیک اقتصاد روسیه پیشنهاد خواهد کرد که دسترسی این کشور به فناوری‌ها و بازار‌های کلیدی اتحادیه اروپا را مسدود می‌کند.

وزارت دفاع اوکراین: ارتش روسیه متحمل خساراتی شده است

وزارت دفاع اوکراین گفته نیرو‌های این کشور «با عزت» در حال مقابله با عملیات تهاجمی روسیه هستند و خساراتی را به ارتش روسیه متحمل کرده‌اند.

کی‌یف گفته است: اوضاع تحت کنترل است و ارتش روسیه متحمل خسارت شده است. هیچ‌گونه تلفاتی در میان مدافعان اوکراین وجود ندارد.

همه دیپلمات‌های روسیه، اوکراین را ترک کردند

سفارت روسیه در اوکراین از تخلیه کامل سفارتخانه در کی‌یف خبر داد و گفت تمامی دیپلمات‌های روس، اوکراین را ترک کردند.

اوکراین: هیچ برزخی برای جنایتکاران جنگی وجود ندارد

سفیر اوکراین در پایان نشست شورای امنیت خطاب به همتای روس خود گفت: "هیچ برزخی برای جنایتکاران جنگی وجود ندارد. آن‌ها مستقیما به جهنم می‌روند آقای سفیر. "

واکنش چین به عملیات نظامی روسیه در اوکراین

وزارت خارجه چین خواستار خویشتنداری طرفین شد و تأکید کرد از نزدیک اوضاع اوکراین را تحت نظر دارد.

پکن گفت: آنطور که برخی رسانه‌های خارجی توصیف می‌کنند، حضور نیرو‌های روسیه در اوکراین اشغالگری نیست.

ورود تجهیزات نظامی روسیه از سمت کریمه به اوکراین

اوکراین می‌گوید روسیه تجهیزات نظامی خود را از سمت کریمه وارد این کشور کرده است.

ورود روسیه به چرنیف، خارکیف و لوهانسک

رویترز از قول یک نیروی مرزبانی اوکراین می‌گوید ستون‌های نظامی روسیه به صورت جداگانه از مرز اوکراین عبور کرده و وارد چرنیف، خارکیف و لوهانسک شده اند.

رئیس جمهور فرانسه: برای توقف جنگ در اوکراین تلاش می‌کنیم

مکرون رئیس‌جمهور فرانسه عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم کرد و از مسکو خواست فوراً به آن پایان دهد.
ماکرون همچنین ضمن اعلام همبستگی با اوکراین، گفته در تعامل با شرکای فرانسه، برای پایان دادن به جنگ در اوکراین تلاش می‌کند.

زلنسکی از تلاش ناموفق برای گفتگو با پوتین خبر داد

رئیس‌جمهور اوکراین از شهروندان این کشور خواسته آرامش خود را حفظ کنند. او گفته تلاش کرد چهارشنبه با پوتین تماس تلفنی برقرار کند که ناموفق بوده است.

قیمت طلای جهانی بالا رفت

بهای طلا در بازار‌های جهانی از ۱۹۴۰ دلار فراتر رفت که بالاترین میزان در یکسال گذشته است.

تاکنون هفت نفر کشته و ۹ نفر دیگر مجروح شده‌اند

مقام‌های اوکراینی می‌گویند در پی حملات روسیه، تاکنون هفت نفر کشته و ۹ نفر دیگر مجروح شده‌اند. / فارس
درخواست با تاخیر سفارت ایران در اوکراین برای خروج ایرانیان از این کشور بعد از آغاز جنگ

اطلاعیه سفارت ایران در اوکراین:

با توجه به آخرین تحولات در اوکراین و محدودیت‌های اعلام شده از سوی دولت اوکراین، موارد زیر را به ترتیب اولویت اعلام می‌نماید:

۱- تمامی ایرانیان مقیم و دانشجویان از هر امکانی برای خروج از اوکراین اقدام کنند.

۲- در صورت فراهم نبودن شرایط خروج از اوکراین، اکیدا درخواست می‌شود در نقاط امن و پناهگاه‌های معرفی شده از سوی مسئولین شهری و استانی مستقر شوند.

۳- اکیدا توصیه می‌گردد از نزدیک شدن به مراکز نظامی و حساس اجتناب نمایند.

۴- با توجه به اینکه در شرایط کنونی آسمان اوکراین بسته است، رایزنی‌های سفارت با دولت اوکراین بمنظور کسب مجوز پرواز در صورت رفع محدودیت‌ها ادامه دارد و مراتب متعاقبا طی اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌گردد.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
رضا
|
France
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
2
ولادیمیر پوتین، در این سخنرانی گفت مسکو قصد اشغال اوکراین را ندارد و افزود مردم اوکراین خواهند توانست آزادانه درباره دولت خود تصمیم گیری کنند.
یاد سریال تنهاترین سردار افتادم در قسمتی که امام حسن شهید شده بود و معاویه هم که یه پاش لب گور بود یزید رو جانشین اعلام کرد و مردم دمشق رو جمع کرد و ازشون خواست بایزید بیعت کنند همان لحظه کماندارهای معاویه بر سر برجها و دیوارها نمایان شدن و تیر در کمانها گذاشته آماده تیراندازی به مردم شدن و معاویه گفت بیعت باید از عمق جان و با اخلاص صورت پذیرد نباید کسی تردید داشته باشد هرکس مخالف باشد تعرضی به او نمیشود ...و مردم از روی ترس گفتند آری!
خیلی شبیه انتخابات و انتصابات کشور خودمان هستش بقول معاویه خدا قبول کند !!!
الانم خدا از پوتین بابت اعطای این آزادی به مردم اکراین راضی و خوشنود بوده و مورد قبول درگاهش قرار گیرد ان شالله ....
میترا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
2
آیا اوکراین به روسیه حمله کرد؟ آیا اوکراین روسیه را تجزیه کرد؟ آیا گرجستان به روسیه حمله کرد؟ آیا چچن به روسیه حمله کرد؟ آیا فقط آمریکا کشور سلطه طلب است؟ آیا ناتو آمریکاست یاپیمان بیش از بیست کشور اروپاست؟ آیا کشوری حق دارد به کشورهمسایه امرکند خلع سلاح و غیر نظامی شود؟ عینی تر صحبت کنیم : آیا پاکستان و ترکیه و امارات حق دارند به ایران بگویند موشک نداشته باش؟ آیا به دلیل کرد بودن، اقلیم کردستان حق دارد استقلال کردستان ایران را به رسمیت بشناسد؟ آیا آذربایجان حق دارد بدلیل ترک بودن، اردبیل را از ایران تجزیه کند؟ جدایی ارمنستان و گرجستان و آذربایجان و افغانستان از ایران را چه کسی رقم زد؟ هم اینک تجزیه دریای خزر را چه کسی پیگیری میکند؟ چه کسی جلوی احداث خط لوله گاز ایران به اروپا را گرفت؟ چه کسی استخراج گاز از حوزه چالوس را محدود کرده؟ چه کسی بیش از ده سال از تحویل سیستم s300جلوگیری و خودداری میکرد؟ و کدامین دوست روس به قطعنامه های تحریم ایران رای مثبت داد ؟ چه کسی در سوریه با اسراییل در بمباران نیروهای طرفدار ایران همکاری میکند. قدری بخود بیایید قبل اینکه دیر شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
1
مردم روسیه احمق هایی هستند که نه شاه داشتند نه رهبر نه سلطان نه پادشاه .. رفتند با دست خودشان بیش از دوبار به یک فرد رای دادند و او را دیکتاتور دنیا کردند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان