تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۰

تخم مرغ تا شب عید گران می‌شود؟

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن گفت: در حال حاضر قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری شانه‌ای ۳۷ الی ۳۸ هزار تومان است و محدودیتی در عرضه نداریم.

قیمت تخم مرغ

رویداد۲۴ حمید کاشانی، در واکنش به خبر چند نرخی شدن قیمت تخم‌مرغ در بازار، گفت: قیمت تخم مرغ تغییری نداشته است و در حال حاضر قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری شانه‌ای ۳۷ الی ۳۸ هزار تومان است و محدودیتی در عرضه نداریم به طوری که در غرفه‌ها، میادین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی عرضه تخم‌مرغ انجام می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن افزود: اگر تخم‌مرغ با نرخ بیشتری به فروش برسد صد در صد تخلف صورت گرفته است.

    وی بیان کرد: تولید تخم‌مرغ در بهمن ماه روند افزایشی را داشته است که این روند تا اواخر اسفند نیز ادامه پیدا می‌کند به طوری که ممکن است افت قیمت بسیار زیادی را درب مرغداری داشته باشیم.

    کاشانی اظهار کرد: باتوجه به اینکه تقاضای تخم‌مرغ در عید افزایش پیدا می‌کند میزان تولید تخم‌مرغ، تقاضای به وجود آمده را پوشش می‌دهد.

    رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن در خصوص قیمت گذاری دستوری گفت: بحث قیمت‌گذاری دستوری از قیمت‌گذاری غیرواقعی جداست اگر قیمت واقعی را بر هر محصولی اعمال کنیم در بازار تفاوت آنچنانی رخ نمی‌دهد؛ زمانی چند نرخی شدن  در بازار به وجود می‌آید که قیمت غیرواقعی را به صورت دستوری بخواهیم اجرا کنیم که این مسئله تداوم تولید را برهم می‌زند و در نهایت به تولیدکننده و مصرف کننده صدمه وارد می‌کند.

    وی در خصوص وضعیت تأمین نهاده‌های دامی بیان کرد: دستور کار وزارت جهاد کشاورزی این است که نهاده دامی دو ماه را باتوجه به تعطیلات عید برای صنعت طیور تأمین کنند که در حال حاضر نهاده اسفند ماه تأمین و به بازار عرضه شده است و حدود ۱۰ روز دیگر به تولیدکنندگان توزیع می‌شود.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: قیمت تخم مرغ
    نظرات شما
    پیشخوان