تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: احتمال توافق میان ایران و آمریکا زیاد است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: اتفاقات اخیر در اوکراین و روسیه تاثیری بر مذاکرات وین نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: احتمال توافق میان ایران و آمریکا زیاد است
رویداد۲۴  محمود عباس زاده مشکینی، نماینده مردم مشکین شهر و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در رابطه با آخرین خبر از روند مذاکرات وین گفت: طبق اخباری که از وین مخابره می‌شود شرایط برای یک توافق خوب مهیا شده است و پیشرفت‌هایی صورت گرفته شده است، اما به نتیجه رسیدن این موضوع بستگی به طرف‌های مقابل دارد.

وی ادامه داد: طرف غربی مخصوصا آمریکا باید از زیاده خواهی‌های خودشان عدول کند تا توافق صورت بگیرد و اگر به هر دلیلی مذاکرات به شکست بیانجامد مقصر اصلی آن هیچ کشوری جز آمریکا نیست.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: بر اساس آخرین گزارشات و جزئیات و طبق اظهارات آقای باقری کنی، روند مذاکرات را مثبت می‌دانستیم و دستاورد‌هایی هم داشتیم که با توجه به آنها، وضعیت رسیدن به توافقات را برد برد می‌دانستیم، اما طی چند روز گذشته غربی‌ها ویژه آمریکایی‌ها شیطنت می‌کنند و یک جنگ روانی راه انداختند.


بیشتر بخوانید: دیگر این سوال که در مذاکرات بمانیم یا نمانیم مطرح نیست؛ ما باید در مذاکرات بمانیم و آن را پیش ببریم


وی در همین راستا ادامه داد: در مذاکرات ۵ تا ۶ شش نکته حساس باقی مانده بود که برای ایران دارای اهمیت بسیار است و ما دنبال این بودیم که تکلیف این‌ها روشن شود از جمله کاتسا و آیسا، بر این اساس قرار است طی یک جلسه فوق العاده بر اساس آخرین اطلاعات به این جمع بندی برسیم که ایا توافق برد برد می‌شود یا نمی‌شود؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: غربی‌ها دنبال مذاکره و توافق بودند و طبیعی است که چنین موضعی بگیرند و ما هم در برابر موضع سرسختانه آن‌ها چنین موضعی می‌گیریم.

وی در رابطه با احتمال توافق میان ایران و آمریکا گفت: احتمال توافق را زیاد می‌دانم و معمولا غربی‌ها عادتشان است که سرسختی می‌کنند. اتفاقات اخیر در اوکراین و روسیه تاثیری بر مذاکرات وین نخواهد داشت.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
0
0
باقری عازم وین شد.ناهار خوردی رفتی وین؟؟؟برو بسلامت فقط رسیدی حتمن ناهارتو بخور بعدش اس ام اس بده که رسیدی....
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان