تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

از حقوق ۸ میلیونی کارگران چه خبر؟

باتوجه به اینکه در روز‌های پایانی سال قرار داریم و حقوق کارگران باید مشخص شود، این سوال مطرح است که رقم حقوق کارگران چه قدر خواهد بود؟ آیا رقم سبد معیشتی کارگران مبنای حقوق قرار خواهد گرفت یا خیر؟

از حقوق ۸ میلیونی کارگران چه خبر؟
رویداد۲۴ حدود یک ماه است که حقوق کارکنان دولت مشخص شده؛ اما هنوز رقم حقوق کارگران اعلام نشده و کارگران منتظرند تا شورای حقوق و دستمزد، حقوق کارگران برای سال آینده را مشخص کند؛ با وجود اینکه کم‌تر از دو هفته تا پایان سال باقی مانده، هنوز حتی رقم تقریبی دستمزد کارگران برای سال آینده مشخص نشده است.

توفیقی در پاسخ به این سوال که تکلیف حقوق کارگران برای سال آینده چه شد، گفت: فعلا اتفاق خاصی نیافتاده و نمایندگان کارفرمایان برای جمع‌بندی درخواست زمان بیشتری کرده‌اند و از این رو هنوز هیچ رقمی مشخص نیست.

وی در مورد این موضوع که نمایندگان اعلام کردند رقم دستمزد کارگران هم باید حداقل ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان باشد، توضیح داد: افزایش دستمزد کارگران در شورای عالی کارگر انجام می‌شود و هر عددی که تعیین شود باید در این شورا باشد و افراد خارج از آن فقط می‌توانند نظر دهند و نمی‌توانند بایدی به کار ببرند و تصمیم نهایی در شورای عالی کار و دستمزد اتخاذ خواهد شد.

رییس کمیته دستمزد شورای عالی کار در پاسخ به این سوال که دستمزد مد نظر طرف کارگران چه قدر است، اظهار داشت: نمایندگان کارگران گفتند سبد معیشت کارگران و تورم باید مبنا قرار گیرد و نماینده کارفرمایان نیز تقاضای زمان بیشتری کردند. اینکه ۸میلیون محقق شود یا خیر به میل و اراده دولت و نمایندگان کارفرمایی باز می‌گردد. به نظر ما اگر این اتفاق نیافتد، دودش در چشم کارفرما می‌رود. کارگری که امنیت شغلی نداشته باشد و نداند می‌تواند با دستمزدش زندگی کند یا خیر قطعا کارفرماست که اول آسیب می‌بیند. زیرا کارگر در این شرایط بهره‌وری لازم را ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم برای کارگران، صنعتگران تصمیم بگیرند نه سوداگران؛ سال‌هاست که سوداگرا برای کارگران تصمیم می‌گیرند؛ باید دست از سر صنعت بردارند و بگذارند صاحبان صنعت برای خود تصمیم بگیرند. به اندازه کافی برای کارگر تصمیم گرفته‌اند و نتیجه آن را هم دیده‌ایم.

در ادامه علی اصغر آهنی‌ها، عضو کانون کارفرمایان در این باره توضیح داد: هنوز رقم خاصی تعیین نشده و باید منتظر جلسه شورای عالی کار ماند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حقوق کارگران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
0
0
رویداد توی 8 سال گذشته برای کارگران اینجوری تیتر نمیزدی
حالا زبونت باز شده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
0
0
الان نفت بشکه ۱۴۰دلاری هم نمی تواندروی حقوق های کارگران اثرداشته باشد قبلا نفت بشکه ۳۰دلار و۴۰دلاراثرداشت خالا که رفته بالاایامافیای کشور که بامصوبه مچلس کنترا فروش نفت راسپردن به افراد درداخل کشوراینها کی هستند که ثروت کشورسپردن به یابابک زنچانی ها بدون هیچ پاسخگویی و صدای رسانه هاو اینترنت هم درکشور وخفه کنند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان