تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

موبایل دوباره گران شد

افزایش قیمت دلار به دلیل سیگنال‌های منفی مذاکرات وین، قیمت انواع موبایل را در روز جاری افزایشی کرد؛ این افزایش که از ۲۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود تا سه میلیون هم در قیمت گوشی‌های آیفون نمود دارد.

قیمت موبایل

رویداد۲۴ نبض قیمت‌ها در بازار تلفن همراه در دست دلار است. قیمت انواع موبایل که هفته‌ها بود با نوسانات اندک رو به ارزانی می‌رفت، در آستانه شب عید به دلیل افزایش قیمت دلار از شب گذشته، رو به گرانی گذاشت.

ارتباط مستقیم قیمت گوشی با دلار

یک فروشنده تلفن همراه به اقتصاد ۲۴ گفت: قیمت موبایل همیشه تابع قیمت دلار است.

شاهین شاهوردی افزود: برعکس بازار‌های دیگر که با افزایش قیمت دلار، قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند، ولی کاهش قیمت دلار، آن کالا‌ها را ارزان نمی‌کند، ولی در بازار موبایل عملا با افزایش قیمت دلار، قیمت گوشی افزایش می‌یابد و با کاهش قیمت دلار، قیمت کالا کاهش پیدا می‌کند.

دلیل نوسان لحظه‌ای قیمت گوشی در بازار ایران

این فروشنده موبایل در بازار چارسو با بیان اینکه ما تلفن همراهی داریم که ۶ ماه پیش ۴ میلیون بوده و الان به دلیل قیمت دلار کاهش یافته و ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورده است، گفت: این در حالی است که معمولا قیمت جهانی کالا‌ها تغییری پیدا نمی‌کند.

شاهوردی ادامه داد: به طور مثال آیفون قیمت ثابتی دارد و اگر به هر نمایندگی در آمریکا مراجعه کنید به یک قیمت واحد یک مدتی فروخته می‌شود، ولی مهم‌ترین دلیل در بازار ایران که باعث کاهش و افزایش قیمت گوشی موبایل می‌شود نوسان قیمت دلار است.


بیشتر بخوانید: پشت پرده افزایش قیمت در بازار موبایل


عوامل موثر بر قیمت موبایل

این فعال بازار تلفن همراه با بیان اینکه علاوه بر دلار، عوامل دیگری هم بر قیمت گوشی دخیل هستند، گفت: عوامل دیگری همچون عرضه و تقاضا هم بر قیمت گوشی موثر است هرچند تاثیر قیمت دلار را ندارند. هرچقدر تقاضا بیشتر باشد، قاعدتا قیمت موبایل بالاتر می‌رود.

شاهوردی ادامه داد: نکته بعدی میزان موجودی کالا در بازار است. برخی مواقع به دلیل اینکه واردکنندگان مختلفی کالا را وارد می‌کنند کاهش یا افزایش عرضه را شاهدیم و به همین دلیل افزایش یا کاهش موجودی، قیمت موبایل را تعیین می‌کند.

افزایش ۲ درصدی قیمت انواع گوشی

این فروشنده تلفن همراه در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: در آستانه شب عید قرار داریم و قاعدتا تقاضا افزایش می‌یابد و اگر قیمت دلار رو به پایین بود، آنقدری که روز‌های عادی قیمت را کاهش می‌داد تاثیر نمی‌گذاشت.

شاهوردی با بیان اینکه امروز دلار شاهد گرانی بود، گفت: این گرانی مستقیما تاثیر خود را بر بازار گوشی گذاشت. هرچند بسته به میزان موجودی و فروش آن کالا، افزایش قیمت‌ها متفاوت است؛ اما با توجه به سیگنال افزایش نرخ ارز که از دیروز شروع شده متوسط گرانی در این بازار ۲ درصد خواهد بود.

گوشی‌های سامسونگ در بازار چند؟

این فعال بازار تلفن همراه در تشریح قیمت انواع گوشی در بازار امروز گفت: قیمت گوشی سامسونگ A۵۲s با ظرفیت ۲۵۶ روز پنجشنبه ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که امروز افزایشی ۶۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد.

شاهوردی ادامه داد: گوشی سامسونگ اس ۲۱ اف‌ای با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت روز پنجشنبه ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود که امروز با افزایشی ۵۰۰ هزار تومانی به ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت گوشی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان