تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۱

آمارهای باورنکردنی از معاملات ارز دیجیتال

بر اساس نظرسنجی جدید صرافی ارزهای دیجیتال جمینی در ایالات متحده، تقریبا نیمی از صاحبان ارزهای دیجیتال در این کشور، آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ دارایی‌های دیجیتال را خریداری کردند.

قیمت روز ارزهای دیجیتال

رویداد۲۴ بر اساس این گزارش، نظرسنجی از نزدیک به ۳۰ هزار نفر در ۲۰ کشور جهان که بین نوامبر ۲۰۲۱ و فوریه ۲۰۲۲ انجام شد، نشان می‌دهد که سال ۲۰۲۱ یک سال پرفروش برای ارزهای دیجیتال بوده است؛ به‌ویژه تورم باعث پذیرش در کشورهایی شد که کاهش ارزش پول را تجربه کردند.

جمینی دریافت که برزیل و اندونزی در پذیرش کریپتو در جهان پیشتاز هستند؛ به طوری که ۴۱ درصد از افراد مورد بررسی در این کشورها مالکیت رمزارز را گزارش کرده‌اند، در حالی که این رقم در ایالات متحده ۲۰ درصد و در بریتانیا ۱۸ درصد است.

    جمینی دریافت که ۷۹ درصد از افرادی که سال گذشته گزارش دادند که دارای دارایی دیجیتال هستند، گفته‌اند که خرید دارایی‌های دیجیتال را برای پتانسیل سرمایه‌گذاری بلندمدت خود انتخاب کرده‌اند.

    افرادی که در حال حاضر ارز دیجیتال ندارند و در کشورهایی زندگی می‌کنند که کاهش ارزش پول در برابر دلار آمریکا را تجربه کرده‌اند، بیش از ۵ برابر بیشتر احتمال دارد که بگویند قصد خرید رمزارز به‌عنوان محافظ در برابر تورم دارند.


    بیشتر بخوانید: ۵ اتفاقی که بعد از نابودی بیت کوین می‌افتد


    تنها ۱۶ درصد از پاسخ‌دهندگان در ایالات متحده و ۱۵ درصد در اروپا موافق بودند که ارزهای دیجیتال از آنها در برابر تورم محافظت می‌کنند، در حالی که برای مثال در اندونزی و هند این رقم ۶۴ درصد است.

    روپیه هند در ۵ سال گذشته ۱۷.۵ درصد در برابر دلار کاهش یافته، در حالی که روپیه اندونزی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ میلادی، ۵۰ درصد در برابر دلار کاهش داشته است.

    تنها ۱۷ درصد از اروپایی‌ها در سال ۲۰۲۱ گزارش دادند که دارایی‌های دیجیتال دارند و تنها ۷ درصد از آنهایی که در حال حاضر صاحب ارزهای دیجیتال نیستند، گفته‌اند که قصد خرید دارایی‌های دیجیتال را دارند.

    باید دید که آیا شتاب پذیرش می‌تواند در سال جاری به سرعت ادامه یابد یا خیر.

    در حالی که محبوب‌ترین ارز دیجیتال یعنی بیت‌کوین، در ماه نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین قیمت خود یعنی بیش از ۶۸ هزار دلار رسید و به افزایش ارزش بازار ارزهای دیجیتال به ۳ تریلیون دلار کمک کرد، طبق گفته CoinGecko، در سال ۲۰۲۲، این ارز در محدوده ۳۴ تا ۴۴ هزار دلار معامله شده است.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    نظرسنجی
    بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
    Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
    پیشنهاد
    پیشخوان