تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

واکنش لاوروف به اتهامات بایدن به پوتین و روسیه

لاوروف گفت: اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره پوتین نشان می‌دهد که برخی در غرب با وجدان خود مشکل دارند.

واکنش لاوروف به اتهامات بایدن به پوتین و روسیه

رویداد۲۴ سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دوشنبه شب به اتهامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داد و گفت برخی در غرب با وجدان خود مشکل دارند.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه روسیه در دیدار با مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: ما درخواست تشکیل جلسه فوری شورای امنیت در مورد این موضوع را مطرح کرده‌ایم، زیرا ما چنین اقدامات تحریک آمیزی را تهدیدی مستقیم برای صلح و امنیت بین المللی می‌دانیم.

به گفته این مقام ارشد روس، صحنه‌های هولناک در شهر بوچا پس از خروج نیرو‌های روسیه از این شهر اتفاق افتاده است و مقامات اوکراینی با تحریک حامیان غربی خود، از طریق رسانه‌های اجتماعی درحال تبلیغ فیلم‌های جعلی از بوچا هستند.

بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه خواستار محاکمه رئیس جمهور روسیه به اتهام جنایت جنگی در بوچا در اوکراین شد و گفت تحریم‌های بیشتری علیه روسیه وضع خواهد کرد.

رسانه‌های غربی ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیرو‌های روسیه حین خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده‌اند.

کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که قاطعانه اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا در اوکراین را رد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، (دولت) «کی یف» و رسانه‌های اوکراینی تصاویر ویدیویی را از شهر بوچا در شمال اوکراین نشان داده‌اند که در آن اجساد کشته شدگان دیده می‌شود. کی‌یف روسیه را در این رابطه مقصر دانسته درحالی که مسکو این اتهامات را به شدت محکوم و تقبیح می‌کند و به این موضوع اشاره دارد که نیرو‌های روسی چند روز قبل از این شهر عقب نشسته‌اند.

رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه ، جو بایدن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
کرامت سلیمی
|
Lithuania
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
0
0
این حرف مقام امریکایی که ما به دنبال تغییر حکومت روسیه نیستیم نهایت توهین به روسیه و تحقیر این کشور است.

یعنی اگر غربیها بخواهند می توانند حکومت روسیه را تغییر دهند اما فعلا این کار را اتجام نمی دهند.


سوالات اساسی این است که:

پس معنی ابرقدرت بودن روسیه چیست؟

مگر نمی گویند روسیه هزاران کلاهک هسته ای در اختیار دارد.

امریکا چطور جرات می کند که این ابرقدرت به اصطلاح هسته ای را تهدید به سر نگونی کند و روسیه تنواند تهدید متقابلی کند.؟

پس نقش سلاح هسته ای روسیه در این تهدید امریکا چه می شود؟ و چرا سلاح های هسته ای روسیه کارایی بازدارندگی در مقابل تهدیدات امریکا را ندارد؟

اصلا سرنگونی یک رییس جمهور مثل پوتین که مدعیست چند هزار سلاح هسته ای در اختیار دارد چه معنایی دارد؟

فرضا پوتین سرنگون شود، تکلیف سلاح های هسته ای چه می .شود؟ در این مدت که پوتین فرار کند یا کشته شود کنترل سلاح های هسته ای با چه کسی خواهد بود؟ و پوتین کیف کنترل سلاخهای هسته ای را چگونه و به چه کسی خواهد داد. و چگونه به بیابانهای روسیه فرار کند و مخفی شود؟

مگر پوتین احمق است که با فرض داشتن سلاح هسته ای بگذارد سرنگون شودو از سلاح هسته ای استفاده نکند و مثل صدام و قذافی فرار کند و در بیابانهای روسیه مخفی شود؟ بعد پیداش کنند و مثل صدام در قفس بگذارند و نشان جهانیان دهند.

ایا روسیه یک ببر کاغذی است؟

ایا حکومت روسیه ساخته شده توسط خود غربیهاست و هر موقع بخواهنددر دنیا بحران ایجاد کنند به این کشور نقشی ظاهری می دهند.؟

اگر قطعات پازل جنگ اوکراین را دقیق در کنار هم قرار دهیم یک حقیقت روشن می شود:

نه امریکا و نه روسیه و نه اروپا و نه هیچ کشور دیگری چیزی به عنوان سلاح هسته ای ندارند و خالی بندی می کنند و فقط هدفشان ایجاد رعب و وحشت در دل ملتهاست.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان