تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

لاوروف: غرب می‌خواهد مذاکرات روسیه و اوکراین را به شکست بکشاند

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه ضمن تاکید بر آمادگی مسکو برای همکاری "صادقانه" با اوکراین برسر میز مذاکرات، غرب را به تلاش برای به شکست کشاندن مذاکرات صلح با کی‌یف متهم کرد.

لاوروف: غرب می‌خواهد مذاکرات روسیه و اوکراین را به شکست بکشاند

رویداد۲۴ به گزارش صدی البلد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که غرب در تلاش است با ایجاد "هیستیری" درباره وضعیت بوچا، مذاکرات بین روسیه و اوکراین را از مسیر خود خارج کند.

وی افزود که مذاکرات با اوکراین باید به هرگونه گسترش ناتو در شرق به طور کامل پایان دهد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که روسیه آماده است بر سر میز مذاکره به شکلی "صادقانه و قاطع" با اوکراین همکاری کند، اما باید به کی‌یف این پیام ارسال شود که هرگونه باج خواهی در مذاکرات با روسیه قابل قبول نخواهد بود.

لاوروف گفت: روسیه همچنان بر نازی زدایی و غیر نظامی سازی اوکراین برای حفاظت از روس زبان‌های این کشور تاکید دارد، اما کی‌یف از وجود این مشکلات واقعی سرباز می‌زند و لذا خودداری اوکراین از بحث در مورد این مسائل به ادامه مذاکرات کمکی نمی‌کند.

وی افزود: توقف تشدید تنش نظامی پس از مذاکرات استانبول نشانگر حسن نیت از سوی ما بود و غرب با دامن زدن به هیستری بر سر بوچا در تلاش است مانع از مذاکرات روسیه و اوکراین شود.

لاوروف عنوان داشت: پس از جنجال رسانه‌های غربی بر سر جنایات جنگی اوکراین در تلاش است به طور کل روند مذاکرات را نابود کند.

وی ادامه داد: اتهامات جنایات جنگی در بوچا با هدف خرابکاری در مذاکرات روسیه و اوکراین است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه ، اوکراین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان