تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

وزیر کشور: حادثه تروریستی در مشهد شائبه‌ای در جایگاه ملت افغانستان ایجاد نمی‌کند

وزیر کشور با تاکید بر برخورد با جریان‌های تروریستی گفت: این حادثه تروریستی شائبه‌ای به جایگاه ملت افغانستان ایجاد نمی‌کند.

وزیر کشور: حادثه تروریستی در مشهد شائبه‌ای در جایگاه ملت افغانستان ایجاد نمی‌کند

رویداد۲۴ احمد وحیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره حادثه اخیر در حرم رضوی اظهار کرد: این حادثه یک اقدام تروریستی شنیعی بود. این واقعه بسیار تلخ نشان داد دشمن از نفاق دست بر نداشته و تروریست زاده نگاه استکباری است. داعش و گروه‌های تروریستی را استکبار ایجاد کرده است.

وی افزود: در یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها و بدون دلیل و جرم و بدون شناخت از افراد این اقدام تروریستی ا نجام شد. این جریان کور دست ساخته کشور‌های غربی و آمریکاست و بی شک با افراد ترویج دهنده این تفکر برخورد می‌شود.

وزیر کشور همچنین گفت: این اقدام تروریستی نشان داد که روحانیت همیشه در خط مقدم خدمت بوده و همچنین هدف دشمن است. روحانیت همچنان پر قدرت در صحنه باقی خواهد ماند.

رئیس شورای امنیت کشور در ادامه اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند اختلافات مذهبی و قومی میان ملت‌ها ایجاد کند در حالی که بهترین جوانان افغانستان در مبارزه با جریان تفکیری به شهادت رسیده‌اند و ملت افغانستان توانست آمریکا را با خفت از منطقه بیرون کند. این اقدام تروریستی هم در جایگاه ملت افغانستان شائبه ایجاد نمی‌کند.

مردم ایران و افغانستان سابقه تاریخی و تمدنی مشترک دارد. دشمن تلاش می‌کند ایران هراسی را در افغانستان و افغانستان هراسی را در ایران و سایر کشور‌ها ترویج کند. در میان ایران و کشور‌های همسایه اختلاف بیاندازد، اما موفق نمی‌شود.

وی با قدردانی از اهل سنت بابت محکومیت این حادثه تصریح کرد: از کسانی که در این رابطه حرف آن‌ها شنیده می‌شود انتظار داریم این اتفاق را محکوم کرده و با جریان‌های تفکری مبارزه جدی کند. از آمریکا هم انتظاری نداریم، چون آن‌ها ایجاد کننده این جریان هستند. همین محکوم نکردن این اتفاق توسط آمریکا نشان می‌دهدآن‌ها حامی این اقدامات هستند.

وحیدی در پایان تاکید کرد: تمامی ریشه‌های جریان‌های تروریستی و تکفیری دنبال شده و آن‌ها شناسایی خواهند شد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وزیر کشور
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
محمدرضا کیانفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
0
0
.
خلیل موحدی اصولگرا گفت: تفکرات و رفتارهای افراطی برخی از علما و مسؤلان جمهوری اسلامی نگاه جامعه را به روحانیون مانند نگاه به یک شخص خطرناک کرده است باید تعصبات دینی برخی را از بین ببریم وگرنه روحانی کشی ادامه‌دار خواهد بود.

آقای موحدی،
تفکرات و رفتارهای افراطی و تعصبات دینی خرافات هستند و فقط در جوامعی که آزادی بیان به رسمیت شناخته شده باشد از بین می‌روند.
نیست غیر از خودسریها سنگ مینای حباب، این‌ سر بی‌مغز را بیدل‌ هوا خواهد شکست.
نیست بنیاد تعلق آنقدر سنگین بنا، این غبار وهم را یک پشت پا خواهد شکست.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
0
0
چرا اینقدر از طرف ما حرف میزنید
.دوستی زیاد هم افت بار است .طرف دوستش زیاد باشه میگن رفیق بازه جمهوری اسلامی رفیق باز شده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان