تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۱

جشن آب در تایلند

جشن آب یکی از فستیوال های جذاب تایلند است که هر ساله به مدت سه روز در ماه آوریل برگزار می شود. این جشنواره به سونکران معروف است که به معنای حرکت خورشید در منطقه البرج است.

جشن آب در تایلند

رویداد۲۴ در واقع جشن آب تایلند به Songkran مشهور می باشد که به زبان تایلندی به معنای تغییر مکان و حرکت کردن نیز است که علت نام گذاری آن به دلیل حرکت خورشید در منطقه البرج می باشد.

جالب است بدانید مردم تایلند جشن آب را مقدس می دانند و معتقدند با پاشیدن آب تمام بد اقبالی ها از آن ها شسته و خوش یمنی به همراه دارد.

در روز جشن آب تمامی اعضای خانواده در کنار همدیگر جمع می شوند تا با ریختن آب معطر بر روی دست و پای بزرگتران احترام خود را نسبت به آن  ها نشان دهند و در مقابل طلب دعا و خوشبختی از آن ها بخواهند.

در بعد از ظهر جشن آب پس از شستن بودا و ادای احترام به وی تمامی مردم تایلند از پیر و جوان به خیابان می روند و به روی هم آب و می پاشند.

در واقع تاریخ دقیق جشن آب در تایلند به مدت سه روز در تمامی شهر های بزرگ تایلند نظیر پاتایا ، پوکت ، سامویی و بانکوک برگزار می گردد.البته لازم به ذکر است این جشن هیجان انگیز در بعضی از شهر های تایلند تا یک هفته به طول می انجامد. در تصاویر روز عکس هایی از این جشنواره را ببینید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان