تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

برند‌های ایرانی جایگزینی برای لباس‌های غربی در روسیه

شرکت‌های ایرانی که عمدتا لباس، کفش و کیف چرمی تولید می‌کنند قصد دارند ظرف سه سال آینده وارد بازار روسیه شوند.

برند‌های ایرانی لباس

رویداد۲۴  بر اساس پیشنهاد شورای مراکز خرید روسیه (RCSC) برند‌های پوشاک غربی که به دلیل تحریم‌ها و جنگ در اوکراین بازار روسیه را ترک کرده اند می‌توانند با برند‌های ایرانی جایگزین شوند.

به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه تاس، "اولگ ویتشخوفسکی" رئیس شورای مراکز خرید روسیه با نمایندگان انجمن‌های تجاری ایران در سفارت ایران در مسکو دیدار کرد و در آنجا توافق شد که ممکن است برند‌های پوشاک غربی با برند‌های ایرانی جایگزین شوند. این جایگزینی ظرف مدت سه سال انجام خواهد شد، زیرا پاره‌ای از مسائل سازمانی وجود دارند که باید در ابتدا حل شوند.

وویتسخوفسکی در بیانیه‌ای گفته است:"روسیه علاقه‌مند به افتتاح فروشگاه‌هایی با کالا‌های تولیدکنندگان ایرانی است، اما چندین مسئله باید در فرآیند عرضه آن به خرده فروشی‌های روسیه حل شوند. بنابراین، بعید به نظر می‌رسد که امسال این اتفاق رخ دهد".

به عنوان نقطه آغاز همکاری با تولیدکنندگان ایرانی قرار است دست کم ۳۰ شعبه در روسیه فعالیت خود را آغاز کنند. او افزوده است:"برند‌های ایرانی نیز در مجموعه زنجیره‌های پوشاک و کفش موجود قرار خواهند گرفت. تولیدکنندگان ایرانی می‌خواهند تجارت خود را در کشور ما گسترش دهند، اما بدون سرمایه‌گذاری اضافی به عنوان مثال، از طریق یک فروشنده داخلی که کالا را خریداری می‌کند. هیچ برند مطرحی در ایران وجود ندارد که در روسیه شناخته شده باشد بنابراین، پول و زمان برای شناساندن برند‌های ایرانی در روسیه مورد نیاز است".

رئیس شورای مراکز خرید روسیه می‌گوید:" باید در ایجاد برند و پشتیبانی بازاریابی برای کالا‌ها سرمایه گذاری صورت گیرد".

رئیس شورای مراکز خرید روسیه افزوده است که حل مسئله لجستیک برای ارتقای برند‌ها ضروری است. به نظر می‌رسد بهترین گزینه مسیر‌های "آهسته" باشد که زمان بیش تری را می‌طلبد، اما هزینه کمتری دارد.

او افزوده است: "در حالی که مسائل لجستیک و گواهینامه هنوز حل نشده است هیچ اطمینانی وجود ندارد که تولیدکنندگان بتوانند قیمت محصولات خود را در محدوده قیمتی معمول مصرف کنندگان روسی تعیین کنند. فروشگاه‌های بزرگ روسیه نیز به نوبه خود آماده ارائه طیف وسیعی از کالا‌های ایرانی هستند. در عین حال شرطی را مطرح کردند که تولیدکنندگان باید برای راه اندازی شعب محلی با دفاتر مدیریتی خود فعالیت کرده و در تبلیغات سرمایه گذاری کنند".

در این دیدار، نمایندگان طرف روسی با طیفی از اجناس چند کارخانه در ایران عمدتا پوشاک، کفش و کیف چرم در رده‌های قیمتی مختلف آشنا شدند.

در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز گزارش شده بود که ایران خودرو تصمیم دارد با سه سدان رانا پلاس، دنا پلاس و تارا به بازار خودرو روسیه وارد شود. هزینه تارا در روسیه با دومین خودروی محبوب بازار روسیه لادا وستا قابل مقایسه است.

منبع: فرارو
برچسب ها: روسیه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
0
0
آخه برند ایرانی با تولیدات اسلامی چطور می خواد بازار روسیه رو که پر بوده از پوشش غیر اسلامی جایگزین شه؟!
نظرات شما
پیشخوان