تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

هزینه ۸۰ میلیون تومانی برای دریافت وام ۴۰۰ میلیونی مسکن

متقاضیان وام اوراق حق‌تقدم برای زوجین در تهران حدود ۸۰ میلیون تومان هزینه دارد، به‌عبارت دیگر از وام ۴۰۰میلیونی ۳۲۰ میلیون تومان برای متقاضیان می‌ماند که در شرایط کنونی بازار مسکن کارایی چندانی ندارد.

وام مسکن

  رویداد۲۴ درحالی هفته گذشته قیمت اوراق حق‌تقدم تسهیلات مسکن به کانال ۷۰هزار تومان سقوط کرده بود که امروز قیمت این اوراق از مرز ۱۰۰هزار تومان عبور کرده است.

 بررسی معاملات بازار بورس در بخش اوراق تسهیلات حق‌تقدم مسکن حکایت از رشد حدود ۳۰هزار تومانی دارد. میانگین نرخ این اوراق هفته گذشته به کانال ۷۰ هزار تومان سقوط کرده بود که امروز قیمت هر برگه این اوراق از مرز ۱۰۰ هزار تومان عبور کرده است.


بیشتر بخوانید: مبلغ وام فرزندآوری افزایش می‌یابد


بر این اساس قیمت اوراق حق‌تقدم بهمن ۱۴۰۰ (۰۰۱۱) ۱۰۰ هزار و ۸۷ هزار تومان است. قیمت تسه ۹۹۰۳ بالغ بر ۱۰۳ هزار تومان است. قیمت اوراق حق‌تقدم تسهیلات مسکن مرداد ماه ۹۹، آذر ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ به‌ترتیب ۱۰۴ هزار تومان، ۱۰۴ هزار تومان و ۱۰۰ هزار تومان است.

سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تهران برای زوجین ۴۰۰ میلیون تومان و به‌صورت انفرادی ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت برای زوجین ۳۲۰ میلیون تومان و به‌صورت انفرادی ۱۶۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و کمتر برای زوجین ۲۴۰ میلیون تومان و به‌صورت انفرادی ۱۲۰ میلیون تومان تعیین شد.

سقف وام تعمیر مسکن از محل اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

با این تفاسیر متقاضیان وام اوراق حق‌تقدم برای زوجین در تهران حدود ۸۰ میلیون تومان هزینه دارد، به‌عبارت دیگر از وام ۴۰۰میلیونی ۳۲۰ میلیون تومان برای متقاضیان می‌ماند که در شرایط کنونی بازار مسکن کارایی چندانی ندارد.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وام مسکن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
0
0
این یعنی ۲۰ درصد وام همان اول کار خورده میشود بعد برای صاف کردن این وام ۴۰۰ تومنی خدا میداند چقدر باید پس داد واقعا که در مملکت اسلامی نزول خورها ادمهای با انصافی هستند در برابر این بانکهای اسلامی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان