تاریخ انتشار: ۲۲:۱۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

جابجایی مسافر با اتوبوس‌های پلیس به دلیل اعتصاب اتوبوس‌های شرکت واحد

به دنبال اعتصاب رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های ناجا و سپاه جایگزین اتوبوس‌های شرکت واحد شدند.

توقف اتوبوس‌های شرکت واحد

رویداد۲۴ از روز گذشته رانندگان اتوبوسرانی شرکت واحد تهران به دلیل مشکلات معیشتی اعتصاب کرده بودند. معترضان گفته‌اند دستمزد کارگران تنها ۱۰ درصد افزایش یافته است؛ این در حالی است که طبق مصوبه شورای عالی کار، افزایش  دستمزد باید ۵۷ درصد باشد.

روز گذشته علیرضا زاکانی در جمع معترضان حاضر شد و گفت: دولت افزایش حقوق شرکت‌های تابع وزارتخانه‌های خود را ۱۰ درصد تعیین کرده، اما درباره نهاد‌های عمومی که شهرداری هم یکی از آنهاست تصمیم گیری نکرده است؛ بنده از اعتراض تعجب می‌کنم! در هیئت دولت سه مرتبه درباره این موضوع بحث شد و دولت اعلام کرد مشمولان تأمین اجتماعی که در شرکت‌های دولتی هستند حداقل حقوقشان ۵۷ درصد در نظر شود و آنچه شورای عالی کار تصویب کرده بود را اجرا کردند، اما ضرایب، ۱۰ درصد اعلام شد.

از سوی دیگر در تصمیمی امنیتی، مینی‌بوس‌های سپاه و نیروی انتظامی با رانندگان نظامی در خطوط بی‌آرتی و سایر خطوط اتوبوسرانی حاضر شدند تا به هر ترتیبی اعتصاب رانندگان شکسته شود.

همچنین طبق دستور دولت تمام مدارس و ادارات و شرکت‌های دولتی تعطیل شدند تا بار ترافیکی به کمترین حد خود برسد. همچنین چند نفر از رانندگان اتوبوس و اعضای سندیکای اتوبوسرانی از شب گذشته بازداشت شده‌اند.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان