تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

بانک مرکزی فهرست بدهکاران بانکی را به‌روز رسانی کرد

بانک مرکزی آمار تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط پرداختی توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را منتشر کرد.

بانک مرکزی فهرست بدهکاران بانکی را به‌روز رسانی کرد
رویداد۲۴ بانک مرکزی در راستای قانون انتشار اطلاعات و جزئیات مربوط به تسهیلات و تعهدات فهرست تسهیلات و تعهدات کلان جاری و غیرجاری شبکه بانکی را به‌روزرسانی کرد.

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر لزوم انتشار اطلاعات و جزییات مربوط به تسهیلات و تعهدات کلان و همچنین تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط، پرداختی توسط هر یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی در تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پس از تعیین مصادیق آن در شورای پول و اعتبار در پایان هر فصل، آمار تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط پرداختی توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را منتشر کرد.

بر همین اساس فهرست تسهیلات کلان جاری و تسهیلات کلان غیرجاری هر بانک را می‌توان مشاهده کرد.

براساس این گزارش مجموع خالص تسهیلات و تعهدات مربوط به هر ذینفع واحد و یا اشخاص مرتبط که میزان آن حداقل معادل یک هزار میلیارد ریال است، آمار و اطلاعات مربوط به تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط، پرداختی توسط هر یک از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را در پایان هر فصل پس از بررسی از طریق درج در پایگاه اطلاع‌رسانی خود در دسترس عموم قرار خواهد داد.

اطلاعات مربوط به تسهیلات و تعهدات کلان پرداختی توسط بانک‌های ملی ایران، خاورمیانه، صنعت و معدن و سرمایه و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط شبکه بانکی براساس «مصوبه شورای پول و اعتبار» در حال بررسی است و متعاقباً انتشار خواهد یافت.

بانک اقتصادنوین

بانک ایران زمین

بانک ایران ونزوئلا 

بانک آینده 

بانک پارسیان

بانک پاسارگاد

پست بانک 

بانک تجارت 

بانک توسعه تعاون 

بانک توسعه صادرات

بانک دی 

بانک رفاه کارگران

بانک سامان

بانک سپه 

بانک سینا

بانک شهر 

بانک صادرات 

بانک قرض الحسنه رسالت 

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک کارآفرین

بانک کشاورزی 

بانک گردشگری 

بانک مسکن

بانک ملت 

موسسه اعتباری ملل 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بانک مرکزی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
0
0
مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی: با بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات فرزندآوری تخلف کنند، برخورد می‌شود
و این در حالی است که بانک ها متاسفانه از بهمن ماه سال 1400 تاکنون از پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند و متاسفانه تاکنون هیچ کسی هم برخورد نکرده است چرا؟
نظرات شما
پیشخوان