تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱

بورس هفته را با چراغ قرمز شروع کرد

بازار سرمایه هفته را با چراغ قرمز آغاز کرد بطوریکه شاخص کل بورس بیش از ۱۱ هزار واحد کاهش یافت.

بورس هفته را با چراغ قرمز شروع کرد

رویداد۲۴  شاخص کل بورس امروز با ۱۱ هزار و ۱۱۰ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۵۵۳ هزار واحد ایستاد، شاخص کل با معیار هم وزن هم ۴۲۵۲ واحد کاهش یافت و رقم ۴۳۲ هزار و ۵۴۱ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۵۹۶ هزار معامله به ارزش ۵۷ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال انجام شد.

فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، گروه مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس ۹۰ واحد کاهش یافت و در رقم ۲۱ هزار و ۳۹۷ واحد ایستاد. معامله گران این بازار ۳۶۲ هزار معامله انجام دادند که ۳۰ هزار ۱۹۷ میلیارد ریال ارزش داشت. آهن و فولاد غدیر ایرانیان، داروسازی دانا و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، فولاد هرمزگان جنوب، پلیمر آریاساسول و شرکت آهن و فولاد ارفع نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

همچنین به گزارش اقتصادآنلاین، افراد حقیقی امروز ۴۵۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام بانک ملت بود.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۴۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۴۳۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۱درصد یعنی هزار و ۱۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هشت درصد از کل معاملات شد.


بیشتر بخوانید: ۵ سیگنال جدید برای سهامداران بورس


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سیمان، آهک و گچ» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وبملت»، «فملی» و «بپاس» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «سآبیک»، «بمپنا» و «اسیاتک» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک ملت معادل ۴۷میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سیمان آبیک با برتری ۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۴۰میلیارد تومان بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان