تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

4 زندانی ایرانی‎-آمریکایی آزاد شدند/ آمریکا 7 زندانی ایرانی را آزاد کرد +تصویر

رویداد24- چهار زندانی دو تابعیتی آزاد شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران روز شنبه - 1394/10/26 - اعلام کرد: در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی ظرف روز جاری (شنبه) در چارچوب مبادله زندانیان آزاد شدند.

این خبر در حالی منتشر شده است که منابع غربی مدعی شده اند که در میان این 4 زندانی نام جیسیون رضاییان، خبرنگار بازداشتی واشنگتن پست هم به چشم می خورد.

جیسون رضائیان،امیر حکمتی، سعید عابدینی و نصرت الله خسروی رودسری زندانیان آمریکایی-ایرانی هستند که گفته می شود آزاد شده اند.

4 زندانی ایرانی‎-آمریکایی آزاد شدند/ آمریکا 7 زندانی ایرانی را آزاد کرد +تصویر

بر اساس آنچه دادستان تهران اعلام کرد این 4 زندانی با هفت نفر از زندانیان ایرانی در بند امریکا مبادله خواهند شدو

طبق توافق به احتمال زیاد 12 شهروند ایران نیز که در آمریکا به دلیل نقض تحریم ها در زندان هستند آزاد می شوند.

7 زندانی ایرانی آزاد شدند
یک منبع آگاه اعلام کرد که همزمان با آزادی چهار تبعه دو تابعیتی از سوی جمهوری اسلامی ایران، دولت امریکا نیز امروز شنبه هفت ایرانی را که در آن کشور زندانی بودند، آزاد کرده است.

این منبع آگاه عصر امروز شنبه به ایرنا، اسامی زندانیان آزادشده ایرانی از سوی امریکا را «نادر مدانلو»، « بهرام مکانیک»، « خسرو افقهی»، «آرش قهرمان»، «تورج فریدی»، «نیما گلستانه» و « علی صابونچی» اعلام کرد.

به گفته وی، «جیسون رضاییان»، «نصرت الله خسروی رودسری»، «امیر حکمتی» و «سعید عابدینی» نیز از سوی ایران آزاد شده اند.

اسامی زندانیان ایرانی:

نادر مدانلو: او دورگه ایرانی- آمریکایی است و حدود 50 سال دارد. او به انتقال تجهیزات ماهواره‌ای به ایران متهم و مجبور به گذراندن 8 سال زندان است.

بهرام مكانيك: تاجر میلیاردر ایرانی که سالها در هیوستون فعالیت تجاری داشت 69 ساله است. وی متهم است حدود ۲۸ میلیون قطعه حساس الکترونیکی به ارزش ۲۴ میلیون دلار را از شرکت هایی مختلف خریده و با انتقال آنها به ترکیه و تایوان قصد داشت آنها را به ایران بفرستد.

خسرو افقهي: وی حدود 70 سال سن دارد و با بهرام مکانیک و تورج فریدی همکار است. او نیز به معاملات تجاری غیرقانونی در راستای نقض تحریم‌های ایران متهم شده است.

آرش قهرمان: مردی 40 ساله که دوران محکومیت 6.5 ساله خود را می‌گذراند. او مدرک مهندسی دریایی دارد و و سابق بر این در شرکت‌های دریایی ایران کار کرده است. قهرمان به ارسال تجهیزات فنی آمریکایی به دوبی برای انتقال به ایران متهم شده است. اقدام وی نقض کننده تحریم‌های آمریکا قلمداد شد.

تورج فريدي: این تاجر 46 ساله از همکاران بهرام مکانیک بود و به تخلفات مشابهی متهم شده است.

نيما گلستانه: «نیما گلستانه» متهم به فعالیت‌های سایبری علیه آمریکا را با هدف مبادله با «فتح‌الله گولن» ،به مقامات این کشور تحویل داده است.

علي صابونچي : او در اواسط 30 سالگی قرار دارد و در سالهای 2009 تا 2013 به صادرات غیرقانونی قطعات صنعتی به ایران مشغول بود. صابونچی به گذراندن 2 سال زندان محکوم شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
1
تصمیم خوبی گرفتند دستشون دردنکنه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان