تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

عقبه فکری حمله کنندگان به سید حسن خمینی در حرم امام چه کسانی هستند؟/ تندروهایی که به تذکر فرمانده بی‌اعتنا هستند

روز گذشته در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برخی از گروه‌های تندرو هنگام سخنرانی سیدحسن خمینی، شعار‌هایی می‌دادند تا در سخنرانی او اخلال ایجاد کنند. رویداد ۲۴ جزئیات و تاریخچه این تندروی‌ها را تحلیل کرده است.

عقبه فکری حمله کنندگان به سید حسن خمینی در حرم امام چه کسانی هستند؟/ تندروهای که به تذکر فرمانده بی‌اعتنا هستند

 

رویداد۲۴دوازده سال پیش، در بحبوحه بحران‌های سال ۸۸، عده‌ای تندرو علیه سید حسن خمینی شعار دادند و مراسم ارتحال امام حمینی را به حاشیه کشیدند. بعد از آن به هم زدن سخنرانی شخصیت‌های برجسته انقلابی به یک رویه تبدیل شد. از حمله به سخنرانی لاریجانی رئیس وقت مجلس تا اخلال در سخنرانی حسن روحانی، در مقطعی که مسئولیت ریاست جمهوری را بر عهده داشت.

با وجود هشدار‌های بزرگان نظام، این ماجرا، اما هنوز هم تکرار می‌شود. آخرین مورد شنبه این هفته بود. این بار هم آن‌هایی که دل خوشی از سید حسن خمینی و مواضع انتقادی او نداشتند، سخنرانی یادگار امام در حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی را به اغتشاش کشیدند و به این ترتیب مراسمی را که روزگاری به خاطر حضور میلیونی مردم، تاریخی شده بود، تبدیل به محلی برای دعوا‌های سیاسی و جناحی کردند. خبرگزاری فارس در گزارشی درباره اخلالگران این مراسم نوشته: «در حین سخنرانی تولیت حرم مطهر امام خمینی برخی از حضار با شعار‌های همچون «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» حاشیه‌هایی را ایجاد کردند، اما سید حسن خمینی به سخنرانی خود ادامه داد.» این خبرگزاری البته تاکید کرده تنها افرادی که کارت حضور داشتند، مجوز حضور در جلسه را داشتند و سایر مردم بیرون حرم ایستاده بودند. رفتاری که با عتاب و خطاب رهبر انقلاب هم مواجه شد و معظم له در انتقاد از معترضین گفت «شنیدم برخی افراد در زمان سخنرانی حاج سید حسن خمینی شعار دادند و سر و صدا کردند، بنده کاملا با این کار مخالفم.»

عقبه فکری حمله کنندگان به سید حسن خمینی در حرم امام چه کسانی هستند؟/ تندروهای که به تذکر فرمانده بی‌اعتنا هستند

روزگاری که علی لاریجانی رئیس مجلس بود درست در سالروز پیروزی انقلاب در سال ۹۱ وقتی مورد حمله جماعتی افراطی با مهر و نعلین قرار گرفت بیش از سایرین پیگیر شناسایی عوامل حمله و اغتشاش به خود شد و پیگیری‌هایی برای شناسایی مسببین این اتفاقات شروع شد.

در همین رابطه سایت خبری مجلس با سازماندهی خواندن اعتراضات به علی لاریجانی اینطور نوشت: صبح امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر مقدس قم عده اندکی که مشخص بود از قبل سازماندهی شده بودند، تلاش کردند با برخی شعار‌ها علیه رئیس مجلس مانع سخنرانی دکتر لاریجانی در مراسم شوند و در مراسم باشکوه گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم ایجاد آشوب کنند. در آن زمان گفته می‌شد رد پای اغتشاشگران، به یک هفته نامه تندرو در قم و یک جریان سیاسی وابسته در این شهر می‌رسد که در موازات با جبهه پایداری، فعالیت می‌کردند.

بعد‌ها پس از جنجال فروان گزارش تحقیق و تفحص مجلس از این واقعه از گزارش چند صد صفحه‌ای محرمانه به گزارشی چند صفحه‌ای تبدیل شد که در آن شش مورد از اقدامات "افراد خودسر" در سال‌های گذشته یادآوری شده و از جمله، برهم زدن مراسم سخنرانی اکبر هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی و همچنین شعار دادن علیه تعدادی از از مراجع ارشد قم همچون آیات اعظام جوادی آملی، لطف الله صافی گلپایگانی، ابراهیم امینی و رضا استادی مورد اشاره قرار گرفته است.

این جریان البته حامیان رسانه‌ای قوی هم دارد. سال ۸۹ بعد از اخلال در سخنرانی سید حسن خمینی، کیهان، از عملیات این گروه تندرو حمایت کرده بود و نوشته بود برخلاف آنچه که سایت‌های وابسته به سران فتنه و رسانه‌های بیگانه ادعا می‌کنند، اعتراض به آقای سیدحسن خمینی از سوی «یک اقلیت تحریک شده»! نبوده است، بلکه به گواهی اسناد صوتی و تصویری موجود و میلیون‌ها نفر از افراد حاضر در صحنه، اعتراض به ایشان یک خروش سراسری، خودجوش و همگانی بوده است و اگر غیر از این بود و تنها یک اقلیت به جدایی ایشان از خط مبارک حضرت امام (ره) و همراهی وی با فتنه گران و دشمنان تابلودار امام راحل (ره) اعتراض داشتند بایستی بقیه مردم با سر دادن آن شعار‌ها علیه نوه حضرت امام (ره) مخالفت می‌ورزیدند، اما نه فقط کمترین صدایی به مخالفت با آن شعار‌ها از کسی شنیده نشد، بلکه میلیون‌ها نفر از جمعیت حاضر در صحنه، با تمامی وجود و از ژرفای دل علیه مواضع جناب آقای سیدحسن خمینی به خروش آمده بودند. آیا غیر از این بود؟!

به گزارش رویداد24 سوال مهمی که از سوی فعالان سیاسی مطرح می‌شود این است که چطور این افراد شناسایی نمی‌شوند؟ این افراد که مجوز حضور در مرقد امام خمینی را گرفته اند، از سوی دفتر مرحوم مصباح یزدی و هفته نامه پرتو سخن حمایت می‌شوند، چطور زیر چتر امنیتی و قضایی به عالی‌ترین مقامات نظام توهین می‌کنند و از همه مهمتر، حتی با وجود توصیه رهبری، کسی مانع تکرار خطا‌های آنان نمی‌شود.

جواد امام از چهره‌های نزدیک به سید حسن خمینی به رسانه‌ها گفته برخی خواسته یا ناخواسته چند زمانی است که بذر کینه و نفاق را در جوار حرم امامی که راز موفقیت و پیروزی امت را در وحدت و یکپارچگی می‌دانست، کاشته و در زمانی که بیش از پیش به یکپارچگی و انسجام ملی برای عبور از بحران‌های سیاسی، اقتصادی و بین المللی نیاز داریم، یک عده نیرو‌های به اصطلاح خودسر، اما سازمان یافته و هدفمند، پیام اختلاف، تضاد و تقابل در داخل کشور را به دشمنان و مخالفین تمامیت ارضی ایران مخابره می‌کنند. تاکید بر سیاست پاسداری، بشارت و انذار از سوی سید حسن آقای خمینی به مذاق کاسبان نفاق و کینه در کشور خوش نیامده و آن‌ها را مجبور ساخته تا از هیچ فرصتی برای لجن پراکنی و حمله به ایشان دریغ نکنند.



البته حامیان قالیباف هم سعی کردند هوشمندانه این انتقادات را به جبهه پایداری منتسب کنند و از رفتار‌های سوپر انقلابی این جریان انتقاد کنند. محمود رضوی نوشته «اگر مقلد حضرت آقا هستید ایشان علنا فرمودند حق ندارید اینگونه اعمال را انجام دهید.» مجتبی توانگر در توییتر نوشته «معدود افرادی که امروز با سر و صدا می‌خواستند مانع سخنرانی آقای حسن خمینی شوند. دانسته یا نادانسته پیاده نظام جریانی هستند که فکر می‌کنند هرچه بیشتر فریاد بزنند سوپرانقلابی خواهند شد! اما همچنان به پشت بلندگو هم بی توجهند.» استفاده مشترک این افراد از کلید واژه پشت بلندگو، اشاره به منع رهبری از حضور احمدی نژاد در انتخابات ۹۶ است که با مخالفت احمدی نژاد مواجه شد. نزدیکان قالیباف به کنایه به حامیان احمدی نژاد و جبهه پایداری می‌گویند شما توصیه‌های رهبری را گوش نمی‌کنید تا ایشان ناچار شود پشت بلندگو به شما دستور دهد. محسن کوهکن سابق مجلس و چهره نزدیک به لاریجانی هم می‌گوید ««آن‌هایی که می‌گویند ما طرفدار ولایت هستیم، اما خلاف این ادعا رفتار می‌کنند بدانند که اگر طرفدار واقعی ولایت هستند، باید حفظ نظام و تقویت نظام اسلامی برایشان بسیار مهم باشد و یکی از لازمه‌های حفظ و تقویت نظام هم جذب حداکثری و دفع حداقلی است؛ در حالی که ما در نیرو‌های مدعی انقلابی‌گری چنین وصفی را نمی‌بینیم»»

برچسب ها: سید حسن خمینی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
1
8
افرادی حجر مغز مثل سید علی تویسرکانی و امثالهم که از این خط مشی کج اندیشانه حمایت میکنند معلومه که از یک چشمه قوی تغذیه میشوند وگرنه نیروهای خودسر یا خودجوش همگانی صاحب چنین برنامه های منظم برای تخریب یه عده نیستند دلیل دیگه ای که برای اثبات جناحی بودن این خط مشی دارم اینه که چرا این عده مزدور اغلب علیه رقبای یه عده اینچنین تخریباتی انجام میدن؟؟؟ چرا مثلا علیه مواضع شریعتمداری تشنه خون مردم یا علم الهدی متحجر این حرکات انجام نمیشه؟؟؟
یه مساله اینکه اگه شخصی از بزرگان نظام با این اعمال نابه هنجار مخالفند پس برخورد کنند مخالفت صرفا زبانی و سطحی نشان از موافقت قلبی از آنهاست ...
شخصی رو میشناسم که نسبت به اعتراضات مردمی ۸۸ دو ساعت سخنرانی انتقادی داشت برای این تحرکات فقط یک سطر؟؟؟؟
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
قوم خرکی مسلک منافق
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
1
5
همه دار و دسته زیر نظر سعید قاسمی و حسین الله کرم هستند و محل تجمع روزانه شان معلوم است و همگی از طرف اسدالله بادامچیان تغذیه می رسد. جلسات هفتگی هم با حسین شریعتمداری دارند.
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
قوم ریاکار دو رو
ریا یعنی فریب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
1
4
چرا ‌خودمان‌ را‌ گول ‌بزنیم‌ رمان‌ این اقایان ‌تمام ‌شد ‌دیگر ‌یک‌ موی ‌کوخ‌ نشین ‌به‌ هزار ‌کاخ‌ نشین ‌نمی‌ارز
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
زبان دروغین
بازی با اسم خدا بود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
1
6
مگر حمله کنندگان قبلی به سخنرانی علی لاریجانی و غیره مشخص شد که حالا بخواد مقصران حمله به سید حسن مشخص شود
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
مهماني با صدام تجاوزگر ناموس
شلاق زدن زنان بخاطر موی سر
غیرت ملی و غیرت دینی سوال.؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
0
0
لعنت بشما
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
4
من نمي دونم اين جماعت هميشه طلبكار از چه چيز سيد حسن خميني مي ترسند!!!!!!!!!!
نه مقامي داره و نه مسئوليتي و نه قدرتي؟؟؟
البته مشكل اصلي سيد حسن مي تواند مردمي بودن ايشان باشه كه خيلي از حكومتي ها ندارند
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
4
ویراستار نازنین این دوستان برادر های عزیز آتش به اختیار به تذکر فرمانده بی اعتنا هستند؟؟؟؟؟من که سر در نمیارم!!
گویا اول حکم تیر رو صادر میکنه بعدش تذکر میده!!!!عجبا!!!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان