تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

ابطال مصوبه هیات دولت در خصوص افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارگران طرف قرارداد با دولت

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ابطال مصوبه هیات دولت در رابطه با افزایش ۱۰ درصد حقوق کارگران طرف قرارداد با دولت خبر داد و گفت: بر این اساس حقوق تمام کارگرانی که با دولت طرف قرارداد هستند بر مبنای قانون کار اعمال خواهد شد.

حقوق کارگران طرف قرارداد با دولت

رویداد۲۴  ایسنا نوشت: دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ابطال مصوبه هیات دولت در رابطه با افزایش ۱۰ درصد حقوق کارگران طرف قرارداد با دولت خبر داد و گفت: بر این اساس حقوق تمام کارگرانی که با دولت طرف قرارداد هستند بر مبنای قانون کار اعمال خواهد شد.

کیومرث سرمدی واله در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع این جلسه ابطال مصوبه هیات دولت در رابطه با افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارگران طرف قرارداد با دولت بود.


بیشتر بخوانید: دستمزد ۱۴۰۱ کارگران چه تغییراتی کرد؟


وی افزود: طبق قانون کار باید حقوق آن‌ها اضافه می‌شد که دولت تخلف کرد و حقوق کارگران را ۱۰ درصد اضافه کرد که مجلس به این موضوع ورود پیدا کرده و هیات تطبیق قوانین این مصوبه دولت را ابطال کرد.

سرمدی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع با امضای رئیس مجلس به دولت ابلاغ شد که دولت هم موضوع را پذیرفت و بر این اساس طبیعتا حقوق تمام کارگرانی که با دولت طرف قرارداد هستند بر مبنای قانون کار اعمال خواهد شد.

سرمدی در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا این افزایش حقوق شامل همه می‌شود، بیان کرد: بر اساس قانون کار ۵۷ درصد به حقوق‌ها اضافه شد، اما حداقل بگیر‌ها با افزایش تقریبا قابل ملاحظه‌ای به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیدند و مابقی نیز شامل این افزایش می‌شوند.

سرمدی خاطرنشان کرد: مثلا شخصی مشمول قانون کار هست و در شرکت دولتی کار می‌کند، حقوق این فرد را ۱۰ درصد اضافه کردند که این خلاف مصوبه قانون کار است. در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بندی وجود داشت که گفته بود مشمولین قانون کار که طرف قرارداد آن‌ها دولت است هم شامل ۱۰ درصد می‌شوند که در کمیسیون تلفیق آن را حذف کردیم، به این معنا که مشمولین قانون کار طرف قرارداد با دولت باید قانون کار برای آن‌ها اجرایی شود یعنی همان ۵۷ درصد اضافه شود که دولت این را اجرا نکرد و همان بندی را که ما حذف کرده بودیم را اجرا کرد که مجلس آن را خلاف قانون دانست و آن را بررسی و ابطال کرد.

وی افزود: بحث الان این است که این افراد باید عین افزایش حقوق کارگران مشاغل آزاد یا شرکت‌های غیر دولتی این‌ها نیز باید افزایش پیدا کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حقوق کارگران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
0
یعنی این دولت خجالت نکشید اینجوری خواست به ضعیفترین قشر جامعه ، یعنی به کارگر مظلوم ظلم کنه؟
بعد اسم خودشو گذاشته سید محرومان!
بعد تبعیض تا کجا؟!!!
اونجا که از جیب بخش خصوصی باید پرداخت بشه ، ۵۷ درصد تصویب کنند ، بعد در مورد خود دولت فقط ۱۰ درصد!!!
شرم آور تر از این تابحال کی دیده؟!!!
فقط از مردمی بودن اینو یاد گرفته که بره وسط مردم و هرکس از مشکلات بگه ، بجای جواب دادن بگه ناهار خوردی؟!!!
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
0
0
مصوبه قانونی شورای عالی کار در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید اجرا و ابلاغیه غیر قانونی ابطال گردد.
نظرات شما
پیشخوان