تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

ریزگرد‌ها ۱۱ شهر را به تعطیلی کشاند

ریزگردها از عصر دیروز مهمان ناخوانده تعدادی از استان‌های غربی اعم از خوزستان، ایلام و کرمانشاه شدند و ۱۱ شهرستان را به تعطیلی کشاند.

اخبار هواشناسی

رویداد۲۴ ریزگردها از عصر دیروز مهمان ناخوانده تعدادی از استان‌های غربی اعم از خوزستان، ایلام و کرمانشاه شدند و ۱۱ شهرستان را به تعطیلی کشاند. این شهرستان‌ها عبارتند از: آبادان، خرمشهر، هویزه، دشت آزادگان، شادگان، اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در استان خوزستان؛ شهرستان مهران در استان ایلام و شهرستان قصر شیرین در استان کرمانشاه.

آلودگی هوا نفس خوزستان را گرفت/ غلظت گرد و خاک ۱۳ شهر بیش از حد مجاز
بر اساس اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست میزان استان خوزستان غلظت گرد و غبار در آبادان دو هزار و ۷۳۷ میکروگرم، اهواز ۲۳۲ میکروگرم، دزفول ۲۳۷ میکروگرم، شادگان ۴۰۸ میکروگرم و کارون ۲۸۹ میکروگرم است.

حداکثر میزان مجاز گرد و غبار ۱۵۰ میکروگرم در متر مکعب بوده و براین اساس میزان غلظت گرد و غبار در ۱۳ شهر خوزستان بیش از حد مجاز است.

معضل ریزگردها را از کشورهای همسایه حل می‌کنیم
علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست کشور روز گذشته در حاشیه اولین دوره آموزشی محیط بانی کشور، در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف‌گذاری برای کاهش معضل گردوغبار در کشور اظهار کرد: در این بحث هر هفته نشست‌ ستاد هماهنگی و سیاستگذاری گردوغبار با حضور دستگاه‌های ذی ربط برگزار می‌شود تا نگرانی مردم در این بحث کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: در بعد بین المللی مسیر پیمایش گردوغبار در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا احصاء شده و در این خصوص نشست‌هایی با عراق و سوریه برگزار شده است؛ سعی داریم با تقویم زمانی مشخص موضوع گردوغبار را در مبدا که کشورهای همسایه است، حل کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه، باید با برنامه‌های ویژه از جمله ایجاد پوشش گیاهی در این مسیرها گردوغبار را کنترل کنیم، خاطرنشان کرد: در بحث مدیریت گردوغبار در بُعد داخلی هم دستگاه‌ها مکلف شده اند در بازه زمانی ۱۰ ساله اقداماتی انجام دهند و در نقاطی مثل خوزستان که منشا اصلی هستند هم بنا هم اقدامات ویژه تری صورت بگیرد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان