تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۴ تير ۱۴۰۱

نکات لازم در طراحی پارتیشن اداری

 در دنیای متغیر امروزه کسب و کارها، ایجاد فضایی دوستانه و موثر که کارکنان در آن بتوانند از حداکثر پتانسیل خود در راستای انجام وظایفشان استفاده کنند، امری ضروریست.

نکات لازم در طراحی پارتیشن اداری

رویداد۲۴ در دنیای متغیر امروزه کسب و کارها، ایجاد فضایی دوستانه و موثر که کارکنان در آن بتوانند از حداکثر پتانسیل خود در راستای انجام وظایفشان استفاده کنند، امری ضروریست. طراحی هوشمندانه یک محیط کاری، نقشی موثر در ایجاد یک فضای دوستانه و سازنده دارد.  اگر یک طراحی مدرن با یک بودجه محدود برای دفتر کار خود در نظر دارید، پارتیشن‌بندی اداری می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. با استفاده خلاقانه از پارتیشن اداری خواهید توانست فضایی را که در دست دارید به بخش‌های مورد نیازتان تقسیم‌بندی کنید و درنهایت هم دکوری شیک داشته باشید. در این مقاله به نکاتی می‌پردازیم که به منظور طراحی پارتیشن اداری برای دفتر کارتان باید در نظر بگیرید.

چگونه متوجه شویم به چه نوع پارتیشن بندی اداری نیاز داریم؟

دلایل اصلی خود را برای انتخاب پارتیشن بندی مورد بررسی قرار دهید. اولین کاری که باید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نوع پارتیشن بندی اداری برای شما مناسب‌تر است انجام دهید این است که دقیقاً آن فضایی که در نظر دارید به آن برسید را مشخص کنید.آیا به یک فضای خصوصی برای جلسات و قرارهای ملاقات نیاز دارید؟ یا اینکه فضایی می‌خواهید که در آن کارکنان وقت استراحتشان را بگذرانند؟ یا شاید هم هردو.به هرحال دلیل شما برای انتخاب پارتیشن اداری هرچه که باشد، باید قبل از انتخاب کردن و طراحی پارتیشن مورد نظرتان، مطمئن شوید که انواع مختلف پارتیشن‌های اداری موجود را به طور کامل بررسی کرده‌اید. به این منظور در ادامه به معرفی کوتاه انواع پارتیشن‌های اداری خواهیم پرداخت. 

انواع مختلف پارتیشن‌های اداری موجود چیست؟

پارتیشن اداری قابل جداسازی

در صورت نیاز به انعطاف‌پذیری، این نوع پارتیشن انتخاب مناسبی است. پارتیشن‌های قابل جداشدن همچنین باعث آسان‌تر شدن نصب مجدد می‌شوند و به راحتی می‌توان آن‌ها را جابه جا کرد. 

پارتیشن اداری چوبی

اگر به دنبال ایجاد فضایی با ظاهر و احساس طبیعی هستید، پارتیشن‌های چوبی یک محیط اداری کاربردی و درعین حال بسیار دلپذیر برای شما ایجاد خواهند کرد. پارتیشن‌های چوبی در انواع مختلف ساخته می‌شوند و در عرض و ارتفاع متناسب با فضای اداری شما در دسترس خواهند بود. پارتیشن‌های چوبی به راحتی با پیوندهای داخلی 2، 3 و 4 انتخابی به یکدیگر متصل می‌شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند منحنی یا مستقیم باشند و  برای یک طراحی اداری همهکاره با هم مخلوط شوند. پارتیشن بندی چوبی به ویژه امکانات بسیار خوبی برای اتاق‌های کنفرانس، سوئیت‌های اجرایی و اتاق‌های هیئت مدیره، در اختیار قرار می‌دهد.

 پارتیشن اداری شیشه‌ای

پانل‌های شیشه‌ای انواع مختلفی دارند که شامل ترکیبی از پانل‌های یکپارچه، تک، دو جداره یا سه جداره می‌شوند. گزینه‌های پانل‌های شیشه‌ای گسترده و متنوع هستند. برای مثال سیستم‌های قاب فولادی، قاب چوبی و یا گزینه‌های تمام ارتفاع یا نیم‌قد همراه با طیف وسیعی از سبک‌ها از جمله شیشه‌های مات، رنگی یا چاپی در دسترس خواهند بود.پانل‌های شیشه‌ای را می‌توان متناسب با طراحی دفتر کار شما سفارشی کرد، بنابراین، بسته به بودجه‎ای که در اختیار دارید، پارتیشن‌های دیواری شیشه‌ای می‌توانند یک راه حل عالی باشند. پارتیشن‌ شیشه‌ای انتخابی عالی برای تقسیم‌بندی محتاطانه خواهد بود. این نوع پارتیشن‌ها همچنین می‌توانند تضمین کنند که دفتر کار شما با استفاده از نور طبیعی روشن باقی بماند.

نکات لازم در طراحی پارتیشن اداری

پارتیشن اداری صفحه نمایش آکوستیک

یک دفتر اداری با طراحی پلان باز، از فضای موجود استفاده زیادی می‌کند، اما چالش‌های زیادی از جمله سر و صداهای اضافی و عدم وجود حریم خصوصی را به همراه خواهد داشت. اگر دفتر کار شما نیروی خود را به حدی افزایش داده‌ است که سر و صدا به یک مشکل اساسی تبدیل شده، پارتیشن‌های اداری آکوستیک راه حلی برای شما خواهند بود. پارتیشن‌های آکوستیک همگی دارای فوم ضخیم آکوستیک بین پانل‌ها هستند تا نویزهای یک محیط اداری را جذب کنند.

اگر پارتیشن اداری آکوستیک را انتخاب  یا طراحی می‌کنید، مطمئن شوید که از بهترین متریال و با کیفیت مطابق قوانین ساختمانی فعلی در آن استفاده شده باشد.

پارتیشن اداری ایستاده

یکی از چالش‌های دفاتر پلان باز، ایجاد فضایی مشترک برای کارکنان بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران است، به ویژه اگر دیوارهای جداکننده‌ای به منظور ایجاد اتاق‌ها تعبیه نشده باشد.پارتیشن‌های اداری ایستاده برای دفاتری ایده‌آل هستند که به دنبال راه‌حلی کم‌هزینه، منعطف و شیک با هدف ایجاد فضاهایی آرام و دوستانه برای کار کردن اعضای تیم می‎‌باشند. اگر بودجه کمی در اختیار دارید، پارتیشن‌های اداری ایستاده با طراحی‌های منعطف و متناسب با هر سبک اداری در دسترستان خواهد بود، همچنین شما می‌توانید این پارتیشن‌ها را  به سرعت نصیب کنید. 

نکات لازم در طراحی پارتیشن اداری

بودجه مورد نیاز

قدم بعدی که باید در راستای پارتیشن‌بندی اداری بردارید، تخمین بودجه مورد نیازتان خواهد بود. به طورکلی اگر در حال حاضر تجهیز کلی دفتر گزینه‌ای غیرقابل اجرا برایتان باشد، پارتیشن‌های اداری می‌توانند راه حلی بسیار مقرون به صرفه‌تر به منظور تقسیم دفتر به بخش‌های مختلف نسبت به نصب دیوارهای کامل و دائمی ارائه دهند. به همین ترتیب پارتیشن‌بندی اداری به این معنی می‌باشد که هر گونه تصمیم مبنی بر گسترش تیم و نیروی کار در آینده، با استفاده از پارتیشن‌های موقتی که می‌توانند به سرعت و به راحتی نصب یا جا به جا شوند، ممکن خواهد بود.

چگونه مطمئن شویم که پارتیشن بندی اداری برای دفتر کارمان مناسب خواهد بود؟

هنگامی که تصمیم گرفتید مسیر طراحی پارتیشن اداری را برای دفتر کارتان دنبال کنید، قدم بعدی شما این است که یک متخصص معتبر و با تجربه در زمینۀ دکوراسیون داخلی را به کار گیرید تا به شما کمک کند بفهمید چگونه فضای اداری خود را به بهترین شکل سازماندهی و به منظور ایجاد فضاهای جدید تقسیم‌بندی کنید.با انتخاب یک تیم متخصص و باتجربه خواهید توانست به آنچه که می‌خواهید برسید و قبل از اجرای ظرحتان مجموعه‌ای از تصاویر دوبعدی و سه‌بعدی را ببنید و فضای مورد نظرتان را بهتر بسنجبد. هنگامی که با طرح کلی موافقت کردید، نوبت به انتخاب رنگ‌ها، متریال، وسایل و اتصالات خواهد شد که بسیار سرگرم کننده و لذتبخش است. پیشنهاد می‌شود قبل از تصمیم‌گیری نهایی نمونه‌های زیادی را بررسی کنید. برای اطمینان از کسب نتایج دلخواه یک تیم متخصص و باتجربه را انتخاب کنید که تخصصش در این زمینه ثابت شده باشد.در طراحی پارتیشن اداری خود همچنین از متریال باکیفیت استفاده کنید و این طور عمر مفید استفاده از پارتیشن‌بندی خود را افزایش دهید.

برچسب ها: اخبار روز
نظرات شما
پیشخوان