تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۵ تير ۱۴۰۱

افزایش دما در بیشتر مناطق کشور/ وقوع باد شدید و گرد و خاک در ۷ استان

در ۵ روز آینده در برخی مناطق کشور رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

اخبار هواشناسی

رویداد۲۴ در ۵ روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و شرق استان فارس در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. دریای عمان و تنگه هرمز نیز در این مدت مواج هستند.

در ۳ روز آینده در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز و ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در ۳ روز آینده در نیمه شرقی کشور، برخی نقاط استان‌های سمنان، البرز، تهران، قزوین، قم، همدان، مرکزی و بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

از لحاظ دمایی تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ تهران آخر هفته گرم‌تر می‌شود


احمدی، کارشناس سازمان هواشناسی هم در گفتگو با صداوسیما برای جنوب شرق کشور رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

وی با اشاره به شدت بارش ها، در خصوص آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در جنوب استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمانشاه و بخش‌هایی از استان هرمزگان و جنوب فارس هشدار داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی، افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه را پدیده غالب در شرق کشور عنوان کرد و افزود: امروز در شمال سیستان و بلوچستان منطقه زابل و مرکز کشور ­ شاخص کیفیت هوا و شعاع دید به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

احمدی برای مناطق غربی و جنوب غربی کشور تشدید وزش باد و گرد و غبار پیش بینی کرد و افزود: همچنین از امروز تا پایان هفته بیشتر مناطق کشور شاهد افزایش محسوس دمای هوا خواهند بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان