تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۲۱ تير ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

مهم‌ترین دستاورد دولت رئیسی این است که حاشیه تولید نمی‌کند/ چون دولت و مجلس انقلابی هستند، دشمن به آنها حمله می‌کند

محمود عباس‌زاده کمیسیون امنیت ملی می‌گوید: مهم‌ترین دستاورد این دولت این است که حاشیه تولید نمی‌کند و سعی دارد سوژه نشود که این خیلی خوب است.

محمود عباس زاده مشکینی

رویداد۲۴ محمد آیتی: دولت سیزدهم در حالی این روز‌ها را سپری می‌کند که به یک سالگی خود نزدیک می‌شود و با توجه به شعار‌ها و وعده‌های داده شده در زمان انتخابات و اینکه خود را نزدیک به گفتمان انقلاب قلمداد کرد، عملکردش در حوزه‌های مختلف زیر تیغ ارزیابی قرار گرفته و همچنان شاهد موج نارضایتی مردم در جامعه هستیم. محمود عباس‌زاده‌مشکینی نماینده مشکین‌شهر در این‌باره به رویداد۲۴ می‌گوید: گفتمان چند پایه دارد که یکی مبانی نظری و دیگری مبانی عملی است. وقتی گفتمان طراحی می‌شود، باید در عرصه عمل محقق شود نه فقط حرف آن را بزنیم. گفتمان نیاز به ساختار، سازمان، نیرو، تصمیم‌سازی فرآیند و بازخورد آن را دارد و گفتمان صرفاً بر اساس مبانی، طراحی کردن و متوقف شدن در لایه شعار، باعث می‌شود در بلندمدت به ضدگفتمان تبدیل شود که این خطرناک است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: گفتمان باید از مبانی نظری شروع شود و تبدیل به یک فرآیند و نهایتاً محقق شود تا مردم آثار آن را ببینند، در این صورت گفتمان صحیح، غالب و موثر می‌شود؛ بنابراین با توجه به توضیحاتی که دادم، گفتمان این دولت در سطح مبانی خوب بوده، اما در خصوص عملیاتی شدن انتقاداتی به آن وارد می‌دانم.

نماینده مشکین‌شهر می‌گوید: عملکرد دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی در حد مبانی خوب بوده است، اما در دیپلماسی خارجی نیاز به تغییر ساختار وجود دارد. همچنان وزارت خارجه ما به تغییرات ساختاری نپرداخته و یک تعریف از منافع ملی در دیپلماسی خارجی ارائه نداده است. متاسفانه یک تعریفی روشن و جامع از دوست و دشمن نداشته‌ایم و همچنان آن اراده و تمایل غرب‌باوری در سیاست خارجی ما موج می‌زند.


بیشتر بخوانید: به همه وزرای اقتصادی دولت نقد جدی داریم/ مجلس کار خود را می‌کند، برایمان مهم نیست دولت ناراحت شود


وی می‌گوید: دولت می‌خواهد سیاست متوزان همسایه‌گرایی و شرق‌گرایی داشته باشد، اما تفکر غالب در ارکان وزارت خارجه ما، تفکر غرب‌باوری است. به عنوان مثال چقدر دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی ما فراهم شده یا اینکه جایگاه کشاورزی، تجارت و صنعت در سیاست خارجی ما در چه مرحله‌ای است و چقدر سفرای ما بر اساس توفیق خود در عرصه صنعت، تجارت و کشاورزی بین‌المللی ارزیابی می‌شوند.

عباس‌زاده می‌گوید: ما نیازمند تغییر ساختار هستیم و هنوز این اتفاق در وزارت امور خارجه ما نیفتاده است. همچنان وزارت خارجه ما نتوانسته از قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت قدرت تولید استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مهم‌ترین دستاورد دولت سیزدهم گفت: مهم‌ترین دستاورد این دولت این است که حاشیه تولید نمی‌کند و سعی دارد سوژه نشود که این خیلی خوب است. در زمان رای اعتماد به دولت گفتم که وزرای سیاسی و امنیتی این دولت مطلوب هستند و برخی وزرا نیز مقبول و برخی مردود هستند. همان زمان معتقد بودم دولت در حوزه اقتصادی برنامه منسجم عملیاتی و همچنین تیم منسجم و کارآمد برای تحقق برنامه‌های اقتصادی ندارد، در حالی که برخی دوستان امروز به این نتیجه رسیده‌اند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل می‌گوید: آن زمان، بنده را بابت این صحبت‌ها سرزنش می‌کردند، چراکه می‌گفتم دولت به جای آوردن ۲۰۰ صفحه انشاء ناموزون، ای‌کاش یک صحفه برنامه مسئله‌محور و قابل ارزیابی می‌آورد، اما ۲۰۰ صفحه انشاء ناموزون آورده بود که قرار بود وزرایی آن را محقق کنند که با همدیگر هماهنگ نیستند.

عباس‌زاده می‌گوید: الان ضد انقلاب مشغول است و علیه دولت هجمه وارد می‌کند. اسم ضدانقلاب از آن پیدا است، وقتی دولتی مدعی انقلابی‌گری است، ضدانقلاب بیشتر به آن هجمه وارد می‌کند. وقتی دولت و مجلس مدعی انقلابی‌گری هستند ضدانقلاب سعی می‌کند به هر طریقی، آن‌ها را بزند. اما بحث مهم این است که چقدر بتوانیم انقلابی عمل کنیم. آیا انقلابی بودن به داشتن ریش و تسبیح است؟ وقتی می‌توانید ادعای انقلابی‌گری کنید که در متن مردم حضور موثر داشته باشدی و درد و غم و شادی مردم، درد و غم و شادی شما هم باشد.

وی می‌گوید: وقتی انقلابی‌گری هستید که قدرت تصمیم‌سازی به نفع مردم داشته باشید. مشکل و گره کشور‌هایی که توسعه پیدا نمی‌کنند در یک کلمه دوراهی سیاستمدار نهفته است. وقتی سیاستمدار به جایی می‌رسد که بین یک راه حفظ قدرت خود و کارآیی، از حفظ و منافع خود بگذرد و به کارآیی بپردازد، در این صورت کشور توسعه پیدا می‌کند.

نماینده مشکین‌شهر می‌گوید: یک گره ما در این است که نتوانسته‌ایم الیگارشی را چه در حوزه تقنین و چه در حوزه اجرایی، رها کنیم و اندک‌سالاری داشته‌ایم. قوانین ما چقدر در ضداندک‌سالاری بوده است؟ چقدر مشارکت عمومی ایجاد می‌کند و چقدر توانسته‌ایم مردم را به صحنه بیاوریم و چقدر از حمایت قاطبه مردم برخوردار است؟

عباس‌زاده در پایان می‌گوید: از آن‌جایی که به عقیده بنده، انقلابی بودن یعنی خروج از لاک محافظه‌کاری، به نظرم نه این دولت و نه این مجلس نتوانسته آن‌طور که باید و شاید از این لاک محافظه‌کاری خارج شود. بنده از نمایندگان و حتی شخص خودم در این زمینه هم گله دارم، چرا که انقلابی بودن و انقلابی ماندن، مستلزم خروج از لاک محافظه‌کاری و داشتن شجاعت برای اتخاذ تصمیم به نفع مردم، اقتصاد کشور و تولید قدرت ملی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دولت سیزدهم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
az jibe mardom midozdeh
|
Canada
|
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
0
0
پیروزی اردوغان مبارک باد
منظورت اگر با روسیه است که تو و عبدی را هم باید بگیرند
منظورت میراث انوار سادات هست ؟
نظام میماند با بازرگان و بنی صدر مثل ترکیه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
1
0
امریکا به روشنی برنامه ایی برای لغو تحریم های ایران ندارد.
اسرائیل نیز دائما در حال تقلا اطراف ایران است و جرئت اعلام جنگ را ندارد.
توافق اوباما هم از روز اول امضای آن توسط خود دولت اوباما نقض شد تحت عنوان "ایران به روح توافق پایبند نبود".
بنابراین پایان بازی دیپلماسی تولید کلاهک هسته ایی توسط ایران است. چون "امریکایی ها فقط روی فروپاشی ایران از داخل حساب باز کردن" و این از رفتار رادیو فردا و صدای امریکا قابل اثبات است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
0
1
درست می فرمایید! کار دولت و مجلس از حاشیه گذشته، فعلا دارن "متن" تولید می کنن.
گشت ارشاد،صیانت،عفاف و حجاب،گرونی،تورم،نارضایتی اجتماعی و .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
0
1
اقایون دردولت ومچلس حرفهایی دررسانه می زنند که واقعا بااعصاب ماملت بازی می کنند ولچ ماملت دردرمی اورند که ملت بایدسرشان رابه دیواربکوبند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان