تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۲۲ تير ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

امیرعبداللهیان در واکنش به ادعای آمریکا در مورد تحویل صد‌ها پهپاد به روسیه: به هیچکدام از طرفین دخیل در مناقشه اوکراین کمک نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا ضمن تاکید بر تلاش تهران برای متوقف شدن جنگ اوکراین، ادعای آمریکا در مورد تحویل صد‌ها پهپاد از سوی ایران به روسیه را رد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی

رویداد۲۴ به گزارش انتخاب؛ خبرگزاری تاس به نقل از مصاحبه امروز رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با این رسانه ایتالیایی نوشت که تهران از هر گامی که به تشدید درگیری‌ها در اوکراین بیانجامد، خودداری می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان در این مصاحبه گفت: ما انواع گوناگونی از همکاری با روسیه داریم که حوزه دفاعی از جمله آنهاست. ما به هیچکدام از طرفین دخیل در مناقشه (اوکراین) کمک نمی‌کنیم چرا که مطمئنیم که این (جنگ) باید به پایان برسد.


بیشتر بخوانید: دیپلماسی اقتصادی؛ همایشی ملی که روح مهمان از آن خبر ندارد!


وی افزود: من فکر می‌کنم که مشکل جای دیگری است. برخی از کشور‌های غربی از جمله آمریکا در حال ساخت سلاح و تلاش برای فروش تولیداتشان هستند. ما تلاش می‌کنیم تا از هر اقدامی که به تشدید اوضاع بینجامد، بپرهیزیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: روی توقف این جنگ کار می‌کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
0
0
امیرعبداللهیان ضد روس و غربگرا هست. من جای سفیر روسیه بودم به مقامات ایران اعتراض شدیدی میکردم و خواهان برکناری او میشدم.
نظرات شما
پیشخوان