تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

ترسناک‌ترین فیلم های سینمایی جهان

ژانر وحشت همانند ژانر‌های دیگر سینما، طرفداران خاص خود را دارد. اگر به فیلم‌های ژانر وحشت علاقه دارید، این مطلب را بخوانید.

ترسناک‌ترین فیلم های سینمایی جهان

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: عموم مردم هنگامی که قصد تماشای یک فیلم ترسناک را دارند، بر این باور اند که قرار است با یک مشت المان ترسناک کسل‌کننده و شخصیت‌های دم‌دستی مواجه شوند، اما ژانر وحشت در سینمای جهان، چند سالی است که با تحولات اساسی روبه رو شده و فیلم سازان بسیار تلاش کرده اند تا فیلم‌هایی تولید کنند که از المان‌های تکراری وحشت، به ماجرای‌های واقعی و باور پذیر برسند از معروف‌ترین کارگردانان این ژانر می‌توان به نام های، آری استر، رابرت اگرز یا مایک فلنگن اشاره کرد.

همچنین فیلم‌های ترسناکی که در سال‌های اخیر ساخته شده است، به گونه‌ای میزان هیجان و وحشت را بالا برده اند که ذهن مخاطب را پس از تماشای فیلم هم درگیر می‌کند. برای مثال با یک بار تماشا کردن فیلم‌های ژانر وحشت فکر می‌کنید از زیر تخت‌تان یا از درون کمدی هیولایی بیرون می‌آید، یا شاخه‌های درختان را مانند موجودات عجیب و غریب می‌بینید.

فیلم سینمایی جن گیر (The Exorcist)

فیلم سینمایی جن گیر

سال ساخت: ۱۹۷۳

جن‌گیر نام یکی از مشهور‌ترین و معروف‌ترین فیلم‌های ترسناک جهان است که پس از گذشت ۴۰ سال همچنان در صدر ترسناک‌ترین فیلم‌های جهان قرار دارد. داستان و فیلم نامه، فیلم جن گیر به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست، در این حال سادگی و روایت روان باعث شده که این فیلم با اختلاف از رقبای خود، یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های جهان باشد.
داستان فیلم جنگیر درباره رگان دختر نوجوان، یک بازیگر موفق است که با بازی با تخته ویجا در زیرزمین خانه پای مهمانی ناخوانده و شرور را به زندگی شان باز می‌کند که در ادامه داستان مادر دختر تلاش می‌کند تا با جن گیری دخترش را نجات دهد.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های جنایی جهان


فیلم سینمایی احضار (The Conjuring)

فیلم سینمایی احضار

سال ساخت: ۲۰۱۳

جیمز وان کارگردان مشهور، تخصص خاصی در ساخت فیلم‌های وحشت دارد.

او از تمام ظرفیت‌های فیلم سازی در فیلم مانند زاویه حرکت دوربین، موسیقی متن و جلوه‌های ویژه استفاده کرده است تا فیلم احضار را به یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های جهان تبدیل کند.

داستان فیلم احضار از یک خانه در روستا آغاز می‌شود و قربانیان آن پدر و مادری با پنج فرزند هستند که پس از عصباب کشی به این خانه با اتفاقات عجیب و شومی مواجه می‌شوند که در ادامه برای رهایی از این اتفاقات شوم، از دو جنگیر مشهور دهه ۷۰ میلادی به نام لورن و وارن کمک می‌گیرند.

فیلم سینمایی ما (Us)

فیلم سینمایی ما

سال ساخت: ۲۰۱۹

فیلم سینمایی ما یکی دیگر از آثار موفق کارگردان معروف به نام جوردن پیل کارگردان فیلم “برو بیرون” است؛ که در فیلم ما تلاش کرده است تا بدون بهره گیری از ابزار ترسناک، هیولا‌های تخیلی و یا جلوه‌های ویژه دلهره آور و تنها با حضور دیگرانی از جنس خود شخصیت‌های فیلم ترس از جنس واقعی را در وجود بیننده به وجود آورد.

داستان فیلم ما، ماجرای خانواده‌ای است که برای تعطیلات خود به ساحل سفر می‌کنند. در آن جا مادر خانواده خاطرات مبهمی از دوران‌های خاص زندگی خود به یاد می‌آورد و از طرفی دیگر خانواده‌ای با شرایط مشابه، با این خانواده مواجه می‌شود که این موضوع، شرایط ترسناکی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

فیلم فعالیت فراطبیعی (Paranormal Activity)

فیلم فعالیت فراطبیعی

سال ساخت: ۲۰۰۷

فیلم سینمایی فعالیت فرا طبیعی، سبکی خاص در فیلم‌های ترسناک دارد که تنها با جای گذاری یک دوربین توانسته است در لوکیشنی آرام و به دور از هرگونه هیاهویی صحنه‌هایی دلهره آور را به وجود آورد. بهره گیری از فضا و موقعیت‌های معمولی که تمام مخاطبان آن را در زندگی معمولی خود تجربه می‌کنند این فیلم را به اثری قابل لمس و باورپذیر تبدیل کرده است.

این فیلم با بودجه ۱۵ میلیون دلاری توانست در فروش گیشه خود بسیار موفق باشد و سبک جدیدی را در فیلم‌های ترسناک ابداع کند.

فیلم سینمایی فعالیت فرا طبیعت داستان زندگی یک زوج را روایت می‌کند که پس از نقل مکان به خانه جدید متوجه اتفاقات عجیب و ترسناکی می‌شوند که در ادامه برای فهمیدن راز‌های نهفته این خانه، در اتاق خود دوربین مداربسته‌ای کار می‌گذارند تا ماجرا‌های نهفته را بفهمند و در هنگامی که آن‌های شب خواب هستند، اتفاقات عجیبی پیرامون آن‌ها رخ می‌دهد.

فیلم سینمایی درخشش (The Shining)

فیلم سینمایی درخشش

سال ساخت: ۱۹۸۰

فیلم سینمایی درخشش یکی از شاهکارها در ژانر وحشت است. فیلم درخشش با بازی بی نظیر جک نیکلسون از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است که بدون بهره گرفتن از جلوه های سینمایی، با موضوع روانشناختی و تنها با تکیه بر اجرای فوق العاده بازیگران چنان ترسی در دل مخاطب خواهد انداخت که هر اتاقی با عدد 237 نشان از یک ماجرا و ترس عجیب می دهد.

اگرچه استفن کینگ – نویسنده کتاب درخشش – به شدت از این فیلم تنفر داشت و همچنین منتقدان از فیلم درخشش استقبال چندانی نکردند و فروش گیشه متوسطی داشت،اما همچنان پس از گذشت  سال ها است که نامش در صدر ترسناک ترین فیلم های جهان قرار دارد

فیلم سینمایی درخشش ماجرای زندگی یک نویسنده را روایت می کند که به همراه خانواده به عنوان سرایدار زمستانی به هتل کوهستانی خالی از سکنه نقل مکان می‌کند و پدر خانواده به علت دلایل مرموز و مشکوکی احوالاتش دگرگون می شود و با آزار ازیت فرزند و همسرش به دنبال کشتن آن ها است.

فیلم سینمایی عروسک آنابل (Annabelle)

فیلم سینمایی عروسک آنابل

سال ساخت: ۲۰۱۴

ماجرای فیلم عروسک شیطانی انابلف یکی از مشهورترین فیلم های ترسناک ژانر وحشت است. سری فیلم‌های آنابل در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ به اکران عمومی درآمدند.

فیلم نامه عروسک آنایل، الهام گرفته از عروسک واقعی یا همین نام است که تماشای این فیلم برای افرادی که در منزل خود بسیار عروسک دارند به گفته عوامل فیلم، توصیه نمی‌شود. در فیلم عروسک آنابل یک زوج در انتظار تولد فرزندشان هستند، یک عروسک را به منزل می‌آورند، اما آن ها از راز های این عروسک شیطانی خبر ندارند و  در ادامه با حضور عروسک شیطانی آنابل اتفاقات ناگواری برای این خانواده رخ می‌دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
شاهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
0
0
خیلی خوب
نظرات شما
پیشخوان