تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۲۸ تير ۱۴۰۱

دمای بالای۵۰ درجه در ۱۰ شهر جنوبی کشور

وزارت نیرو اعلام کرد بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز دمای هوا در برخی استان‌های جنوبی و جنوب غربی به بالای ۵۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید، از این رو ضروریست در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

افزایش دما هوارویداد۲۴ بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، امروز علاوه بر استان‌های خوزستان و ایلام انتظار می‌رود دما در برخی نقاط استان‌های بوشهر و جنوب فارس نیز به حدود ۵۰ درجه سانتی گراد برسد که در کنار این گرما ساکنان کرانه نشین خلیج فارس نیز در برخی ساعات هوای شرجی را تجربه خواهند کرد و این باعث می‌شود دمای احساسی بالاتر از ۵۰ درجه حس شود.

پزشکان اثر مخاطره‌ای این میزان دما را گرمازدگی و وزارت نیرو افزایش مصرف حامل‌های انرژی، عنوان و توصیه کرده در ساعات مختلف تمهیدات لازم برای مصرف بهینه آب و برق به سبب افزایش دمای هوا اتخاذ نمایند و از ترددهای غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی اجتناب شود.

شایان ذکر است در این شرایط لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و به‌ویژه برق بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، لذا از هموطنان درخواست می‌شود برای کمک به تامین برق پایدار در نواحی جنوبی به خصوص شهرهای جنوبی، اقدامات مقتضی به منظور صرفه‌جویی انرژی برق را انجام دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان