تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۹ تير ۱۴۰۱

سکه به کانال پایین‌تر سقوط می‌کند؟

عده‌ای از معامله‌گران دلیل مقاومت بازار سکه را به بازار دلار ربط می‌دهند. این دسته از معامله گران معتقدند که احتمال رشد نرخ دلار در آینده وجود دارد.

سکه به کانال پایین‌تر سقوط می‌کند؟
رویداد۲۴ به نقل از اقتصادنیوز، قیمت سکه روز گذشته شاهد برگشت به کانال ۱۴ میلیون تومان بود. فلز گران بهای داخلی دیروز مرز ۱۵ میلیون تومان را از دست داد و تا ابتدای پله نهم کانال ۱۴ پایین آمد.

ارزش ذاتی سکه با قیمت بازار تقریبا ۲ میلیون تومان فاصله داشت و حباب سکه ۱۷ درصد بود. به باور فعالان، سکه بازان در شرایط نا اطمینانی کنونی جسارت کمتری برای فروش دارند. این موضوع موجب شده است که فلز گران بهای داخلی بسیار بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله شود. گروهی باور دارند که معامله گران بزرگی در بازار سکه حضور دارند که اجازه نمی‌دهند قیمت این فلز گران بها به راحتی افت کند.

علت مقاومت سکه بازان

عده‌ای از معامله گران دلیل مقاومت بازار سکه را به بازار دلار ربط می‌دهند. این دسته از معامله گران معتقدند که احتمال رشد نرخ دلار در آینده وجود دارد.


بیشتر بخوانید: قیمت ارز، دلار، یورو، سکه و طلا ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
سقف جدید فروش ارز مسافرتی

دیروز رئیس کانون صرافان از سقف جدید فروش ارز مسافرتی برای کشور‌های با ویزا خبر داد. طبق گفته این مقام مسئول فروش ارز مسافرتی برای کشور‌های با ویزا مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها تعیین شده و برای کشور‌های بدون ویزا نیز ۳۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها است. به نظر می‌رسد که بخشی از این نوع تقاضا باید از طریق بازار توافقی تامین شود و دیگر بازارساز مایل به فروش ارز با نرخ‌های بسیار پایین نیست.

از طرفی هم کاهش احتمال احیای برجام موجب شده است که سکه با فاصله از ارزش ذاتی مورد معامله قرار گیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان