تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟

تامین اجتماعی اعلام کرد: با نظر مساعد دولت مردمی، پیشنهاد این سازمان درباره سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی، در دستور کار دولت قرار گرفته و به زودی اعلام می‌شود.

افزایش حقوق بازنشستگان

رویداد۲۴ به دنبال ابطال مصوبه دولت درباره حقوق بازنشستگان، امروز اولین موضع رسمی دولتی‌ها، آن هم به صورت تلویحی شنیده شد.

برای سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی قصد داشت مستمری بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر خود را به اندازه ۳۸ درصد افزایش دهد، اما با مداخله هیات دولت میزان این افزایش در حد ۱۰ درصد محدود ماند.

اما به دنبال اعتراض بازنشستگان به این موضوع، روز چهارشنبه هفته گذشته محمدباقر قالیباف، رییس مجلس در نامه‌ای مصوبه هیات دولت درباره حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون تشخیص داد.

در همین رابطه سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور دیروز در جریان جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، دستور رسیدگی به حقوق بازنشستگان را داد.


بیشتر بخوانید: چرا دولت مانع افزایش حقوق بازنشستگان شد؟


به نظر می‌رسد این دستور رییس دولت سیزدهم واکنشی باشد به ابلاغ رسمی ابطال مصوبات اخیر هیات دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و حق مسکن کارگری که هفته گذشته از سوی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.

او با تاکید بر این‌که بررسی موضوع حقوق بازنشستگان در مسیرهای کارشناسی قرار دارد، بخش‌های مرتبط با این موضوع را مکلف کرد که هر چه سریع‌تر تصمیمات موثر و منطبق با قانون و به نفع معیشت بازنشستگان، در مسیر ابلاغ و اجرا قرار گیرد.

دیروز همچنین سازمان تامین‌ اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای در زمینه تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان سایر سطوح و متوسط بگیران صندوق این سازمان، از نظر مساعد دولت درباره افزایش حقوق این دسته بازنشستگان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: با نظر مساعد دولت مردمی، پیشنهاد این سازمان درباره سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی، در دستور کار دولت قرار گرفته و به زودی اعلام می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
جوانمرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
0
اقای مخبر چه تصمیمی گرفته

وگرنه اقای ریییسی هرجه گفتن دقیقا برعکس شده. منتظر اضافه نباشید تمام شد تمام جراغ های آقای رییسی ک رنگ دارند هرچه مخبر بخواهد
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
0
0
امروز چهارشنبه 5 مرداد ماه سال 1401 هست پس افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
0
0
تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تأیید شد / احکام جدید از همین ماه صادر می‌شود
علی اکبر عیوضی (عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) گفت: مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.
افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تأیید شد / احکام جدید از همین ماه صادر می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا: علی اکبر عیوضی گفت: مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.

علی اکبر عیوضی (عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) با اعلام این مطلب که روز چهارشنبه و پنج شنبه همراه با اعضای هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سرپرست وزارت کار به همراه معاونان وزارتخانه و سازمان دیداری داشتیم، اظهار کرد: در جلسه قرار شد افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.

وی در پاسخ به این سوال که «منظور از عین قانون در جلسات مطرح شده چه بوده است؟» جواب داد: منظور از قانون در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان آن چیزی است که مجلس تایید کرده و از طریق رئیس مجلس به دولت ابلاغ شده است. آنچه مجلس تایید کرده است، مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی به تبعیت از مصوبه شورای عالی کار است که ضامن افزایش ۳۸درصدی به علاوه ۵۱۵ هزارتومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط بگیران است.

عیوضی در پایان با بیان اینکه «قرار بوده است امروز زاهدی وفا، سرپرست وزارت کار، به طور رسمی‌تر از طریق رسانه‌ها این خبر را اعلام کند.» افزود: ما نیز امیدوار هستیم که ایشان در اسرع وقت امروز خبر رسمی این لازم‌الاجرا بودن مصوبه مجلس و اجرای آن توسط دولت را اعلام کند. به ویژه اینکه در جلسه به ما قول داده شده در همین مرداد ماه احکام حقوقی جدید بازنشستگان در پروفایل‌های آنها قرار داده شود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان