تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

مسیر بورس تغییر می‌کند؟

شاخص کل بورس دیروز افت کمتر از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس در این روز روند نسبتا کاهشی را تجربه می‌کند.

پیش بینی بازار بورس

رویداد۲۴ بورس دیروز افت ۰٫۰۷ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۴۳۸ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، کاهشی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

مصطفی مقری‌وفا، روابط عمومی بانک مرکزی در توییتی نوشت: در جلسه امروز (چهارم مرداد) شورای پول و اعتبار، گزارش بانک مرکزی درخصوص نرخ سود بین بانکی مطرح شد و اعضای شورا بر کنترل و مدیریت این نرخ در چارچوب سیاست‌های پولی تاکید کردند. شورای پول و اعتبار همچنین به بانک مرکزی اجازه داد سقف نرخ سپرده قانونی بانک‌هایی را که از ضوابط کنترل مقداری ترازنامه تخطی می‌کنند حداکثر تا ۱۵ درصد تعیین و اعمال کند.

کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند که اگر این موضوع اجرایی شود می‌توان به رشد بورس در میان مدت امیدوار بود.

علی‬ باقری معاون‬ سیاسی‬ وزارت‬ امور‬ خارجه‬ در‬ حساب‬ کاربری‬ خود‬ در‬ توییتر نوشت: هماهنگ کننده ایده‌های خود را برای جمع‌بندی مذاکرات ارائه کرده، ما نیز ایده‌هایی برای جمع‌بندی مذاکرات، هم از لحاظ شکلی و هم محتوایی داریم که به اشتراک گذاشته خواهد شد.

توافق در مذاکرات می‌تواند بورس را در بلند مدت صعودی کند. اما باید توجه داشت که به واسطه کاهش قیمت دلار و دیگر عوامل در میان مدت این بازار نزولی می‌شود.


بیشتر بخوانید: ریزش دوباره بورس / دولت برای جبران کسری بودجه چگونه دست در جیب سهامداران می‌کند؟


نقدینگی جدید در راه بورس

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در پاسخ به اینکه «شورای عالی بورس چه راهبردهای کلانی برای توسعه نقش بازار سرمایه در تامین مالی کلان پروژه های بزرگ کشور تدوین خواهد کرد.» اظهار کرد: پروژه پیشران جزو ارکان ثابت سند رشد غیر تورمی است که در ماه‌های اول دولت سیزدهم تصویب شده که بخشی از آن به بازار سرمایه برمی‌گردد.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این پروژه‌ها در بلند مدت می‌تواند نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه کند.

دلیل اصلی ریزش بورس

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان