تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵
آخوندی در پاسخ به رویداد۲۴ مطرح کرد؛

بخش تعمیر و نگهداری هواپیما را به شدت حمایت می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد، ما بخش MRO را به‌شدت حمایت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که این بخش ایران که خوشبختانه وجود داشته است و تاکنون همین بخش هم توانسته است صنعت هواپیما را حفظ کند. ازاین‌پس هم باید توسعه بسیار بیشتری پیدا کنند و به سیستم‌های جدید دسترسی پیدا کنند.
رویداد۲۴- وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد، ما بخش MRO را به‌شدت حمایت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که این بخش ایران که خوشبختانه وجود داشته است و تاکنون همین بخش هم توانسته است صنعت هواپیما را حفظ کند. ازاین‌پس هم باید توسعه بسیار بیشتری پیدا کنند و به سیستم‌های جدید دسترسی پیدا کنند.

عباس آخوندی، در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به پرسش رویداد۲۴ درباره میزان توانایی ایران در ساخت هواپیما همگام با تکنولوژی روز دنیا و علت مخالفت عده‌ای با خرید هواپیما گفت: مخالفت با خرید هواپیما را باید از خود مخالفان پرسید. اما آنچه من می‌توانم بگویم ما به‌به دنبال آن هستیم که در هر خریدی حداکثر انتقال دانش فنی را داشته باشیم در این موضوع هم بحث انتقال دانش فنی را خواهیم داشت. این انتقال می‌تواند در بحث ساخت قطعات، تعمیر یا نگهداری باشد.

به گفته وی در حوزه هواپیمایی اصلی‌ترین بخشی که کشورها به لحاظ فنی به آن نیاز دارند اصطلاحات تکنولوژی MRO است که درواقع تعمیر و نگهداری، تعمیر اساسی موتور هواپیماها است. این موضوع اصلی‌ترین بحثی است که در حوزه هواپیمایی وجود دارد.

وزیر راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد؛ معمولاً کشورها از MRO شروع می‌کنند و اگر یک MRO طبیعی را شروع کنند می‌توانند صنعت را نگهداری کنند. از سویی دیگر سازندگان هواپیما در دنیا محدود هستند و زیاد نیستند ولی همه کشورها مجهز به MRO نیستند کشورهایی که به دانش و تکنیک MRO مجهز هستند می‌توانند پایداری خوبی را در هدایت صنعت خود داشته باشند

از سویی دیگر وی تأکید کرد؛ ما بخش MRO را به‌شدت حمایت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که این بخش ایران که خوشبختانه وجود داشته است و تاکنون همین بخش هم توانسته است صنعت هواپیما را حفظ کند. ازاین‌پس هم باید توسعه بسیار بیشتری پیدا کنند و به سیستم‌های جدید دسترسی پیدا کنند.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان