تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

سیگنال منفی برجام به بازار ارز/ پیش‌بینی قیمت دلار در روز‌های آینده

کارشناسان اعتقاد دارند ابهامات در آینده اقتصادی کشور، هم از جهت مذاکرات و هم سیاست‌گذاری‌های کلان دولت، نوعی بلاتکلیفی را در همه بازار ازز ایجاد کرده است.

سیگنال منفی برجام به بازار ارز/ پیش‌بینی قیمت دلار در روز‌های آینده

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار ارز در روز‌های گذشته کمترین نوسان رد داشته، تا جایی که در آخرین معاملات دیروز، تنها افزایش ۲۰ تومانی قیمت را تجربه کرده است.

به نظر می‌رسد که فعالان بازار با توجه به شرایطی که در رابطه برجام وجود دارد، فاز احتیاط را در پیش گرفته‌اند و همین موضوع باعث شده که برخلاف گذشته که بازار به اخبار مثبت و منفی به سرعت واکنش نشان می‌داد، اما هم‌اکنون نسبت به خبر‌های برجامی سرد باشد.

در این میان، طی روز‌های گذشته خبر‌هایی از احتمال برگزاری دور جدید مذاکرات برجام منتشر شد که همیت موضوع منجر به این شده که فعالان بازار در خرید و فروش کمی محتاط باشند. این در شرایطی است که در مقابل، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در تازه‌ترین اظهارات خود درباره برجام اعلام کرده، جوبایدن حاضر نیست به عنوان بخشی از مذاکرات برجام، سپاه را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کنند.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که این خبر می‌تواند روی انتظارات صعودی معامله‌گران اثر بگذارد.

غریب آبادی نیز گفته اروپایی‌ها کوچکترین گامی در خصوص رفع تحریم‌ها طی سال‌های گذشته برنداشته‌اند.

با این حال، کارشناسان اعتقاد دارند ابهامات در آینده اقتصادی کشور، هم از جهت مذاکرات و هم سیاست‌گذاری‌های کلان دولت، نوعی بلاتکلیفی را در همه بازار‌های مالی و کالایی ایجاد کرده است. در نتیجه سرمایه‌گذاران، اکنون اقدامات چندانی برای خرید و فروش انجام نمی‌دهند.

به باور آن‌ها، دلار اکنون در محدوده کوچکی در حال نوسان است و معامله‌گران بازار نیز بهره چندانی از این وضعیت نمی‌برند. به ویژه آنکه شرایط اقتصادی کشور غیرقابل پیش‌بینی است و بازار‌ها در رکود هستند. در نتیجه فعالیت‌های سرمایه‌گذاران بسیار محتاطانه شده است و در واقع بازار‌ها در انتظار اخبار قطعی‌تر از مذاکرات هستند.

آن‌طور که در گزارش‌ها مشاهده می‌شود، قیمت دلار در حال حاضر در بازار تهران در حدود ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان است

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات شما
پیشخوان