تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

مهم ترین رازهای زیبایی که هر خانمی باید بداند!

همه موجودات زنده می‌خواهند زیبا باشند و از دید دیگری خوب و موجه به نظر آیند. شاید تاکنون مدام افراد مشهور و سلبریتی را دیده باشید که به جای هر روز پیرترشدن جوان‌تر و زیباتر می‌شوند، اما دلیل این امر چیست؟

پوست و زیبایی

رویداد۲۴ کیست که نخواهد زیبا باشد و از ظاهر خود لذت ببرد. البته دیگران هم از دیدن زیبایی کیف می‌کنند و مدام می‌خواهند با افرادی روبه‌رو باشند که زیبا و تمیز و مرتبند. در واقع این‌گونه انرژی بهتری میان افراد ردوبدل می‌شود. اما برای این‌که همیشه مرتب و زیبا باشیم باید برخی کار‌ها را به صورت روزانه و روتین انجام دهیم و الا معجزه‌ای در کار نخواهد بود.

در این مطلب شما را با روش‌هایی آشنا می‌کنیم که با انجام دادن آن‌ها می‌توانید به زیبابودن خود کمک کنید درواقع باید بدانید برخی اصول ساده وجود دارند که شما می‌توانید با انجام آن‌ها شاداب‌تر و زیباتر بمانید.

استفاده از ضد آفتاب

یکی از مواردی که همیشه باید موردنظر قرار گرفته و انجام دهید استفاده از کرم ضدآفتاب است. بدون استفاده‌ منظم از ضدآفتاب هرگز پوستی سالم و زیبا نخواهید داشت. مامی مک‌دونالد متخصص زیبایی در این زمینه می‌گوید: «اگر از ضدآفتاب استفاده نشود، تمام تلاش‌های دیگر هم برای زیبایی پوست بی‌فایده خواهد بود.» متخصص زیبایی معروف، دکتر لنسر هم استفاده‌ روزانه از کرم ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰ را توصیه می‌کند.

به خشکی پوستتان اهمیت دهید

همیشه نسبت به خشکی پوستتان دقت و توجه کنید. برخی که روی پوست خود جوش دارند گاه از کرم‌هایی استفاده می‌کنند که این جوش‌ها را از بین ببرد، غافل از این‌که این کرم‌ها نه‌تنها کمک چندانی به جوش و بهتر شدن پوست شما نمی‌کنند بلکه با داشتن موادی مانند بنزوئیل پروکساید پوست شما را بیش‌ازپیش خشک و آسیب‌پذیر می‌کنند.

این کرم‌ها معمولا به این شکل عمل می‌کنند که با تولید چربی در پوست التهاب را افزایش می‌دهند. در این مورد و برای حل آن دکتر هارولد لنسر لایه‌برداری پوست با استفاده از اسید سالیسیلیک یا اسید لاکتیک و ماسک خاک رس را پیشنهاد می‌کند.

مصرف ویتامین سی

یکی از موادی که می‌تواند شما را همیشه شاداب و خوش رنگ و لعاب نشان دهد مصرف روزانه ویتامین سی است. مصرف یک لیوان آب پرتقال طبیعی در روز می‌تواند در بهبود پوست شما اثر شگفت‌انگیزی بر جای بگذارد.


بیشتربخوانید: ۱۶ ماده غذایی که برای پوست مضر هستند


مالیدن یخ روی پوست

یکی دیگر از راه‌کار‌هایی که برای داشتن پوستی سالم و زیبا پیشنهاد می‌شود مالیدن یخ روی آن است. دکتر آوا شمبن، متخصص بیماری‌های پوستی، توصیه می‌کند برای جلوگیری از کدر شدن پوست یک قطعه یخ را به‌مدت چند ثانیه روی آن بمالید. این ترفند ساده جریان خون را افزایش می‌دهد و سبب روشن‌شدن پوست می‌شود.

استفاده از لوازم آرایش مناسب

یکی از موادی که به پوست بسیار آسیب می‌زند استفاده مدام از لوازم آرایش و درست نگه‌داری‌نکردن از آن‌هاست. برخی از لوازم آرایش تا هنگامی استفاده می‌کنند که تمام شود غافل از این‌که این مواد هر یک شرایط نگه‌داری خاص خود را دارند و باید به تاریخ انقضای آن‌ها توجه کرد. اگر از موادی کم‌تر استفاده می‌کنند آن‌ها را در یخچال نگه دارید و هرگز لوازم آرایش را در حمام نگذارید چراکه بخار و هوای مرطوب آن‌ها را زودتر خراب می‌کنند.

پوست خود را تمیز نگه دارید

همیشه باید پوست خود و وسایلی که آن را به پوستتان می‌زنید تمیز باشند. دکتر لنسر توصیه می‌کند که هیچ‌گاه با دست‌های کثیف پوست خود را لمس نکنید. اگر پوست خشک یا نرمالی دارید دست‌کم هفته‌ای یک‌بار و اگر پوست چربی دارید هر سه روز یک‌بار روبالشی خود را عوض کنید. صفحه‌ گوشی خود را هم به‌طور مرتب تمیز کنید.

مراقب از دست‌هایتان را جدی بگیرید

دست‌ها هم مانند گردن پوست حساسی دارند و نیاز به مراقبت زیادی دارند. پوست دست نازک و حساس است بنابراین باید حتما مدام آن‌ها را با کرم مرطوب نگه دارید حتی می‌توانید همان‌گونه‌که برای صورتتان از کرم‌های ضدپیری استفاده می‌کنید برای دست‌هایتان هم همین کار را انجام دهید و فراموش نکنید باید برای دست‌ها هم از ضدآفتاب استفاده کنید.

به هنگام خواب لباس زیر نپوشید

به گزارش جامعه ۲۴، حتما پیش از خواب لباس خواب بپوشید و از پوشیدن لباس زیر دوری کنید چراکه لباس زیر به‌ویژه اگر تنگ باشد سبب می‌شود گردش خون در بدن مختل شوند و سبب بروز مشکلات بهداشتی، تحریک پوست، خارش و تیره شدن آن ناحیه از پوست می‌شوند.

مراقب تغذیه خود باشید

برای داشتن پوستی خوب و سالم باید تغذیه مناسب داشته باشید. در برنامه غذایی خود از مصرف غذا‌هایی مانند لوبیا قرمز و ماهی و میوه و سبزیجات تازه غافل نشوید.

به گزارش جامعه ۲۴، ماهی مقادیر زیادی امگا ۳ دارد که برای داشتن پوستی سالم و شفاف و درخشان اهمیت دارد.

پیاده‌روی منظم داشته باشید

ورزش بر روی اعضای بدن و مغز تاثیر زیادی دارد. یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین ورزش‌هایی که به‌آسانی می‌توان آن را انجام داد پیاده‌رویست. پیاده‌روی پوست را سفت می‌کند و تاثیر بسیاری بر سلامت از جمله تقویت قلب و پیش‌گیری از زوال عقل دارد.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پوست و زیبایی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان