تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۴ دی ۱۴۰۱

عوارض جدی استفاده از لیف برای پوست صورت

بسیاری از ما دچار اشتباهات زیادی در شستشوی صورت می شویم. یکی از اشتباهات رایج در شستشوی صورت، استفاده از لیف است

عوارض جدی استفاده از لیف برای پوست صورت

رویداد۲۴ بسیاری از ما دچار اشتباهات زیادی در شستشوی صورت می شویم. یکی از اشتباهات رایج در شستشوی صورت، استفاده از لیف است. استفاده از لیف و کشیدن پارچه های زبر و نرم مختلف در حمام روی پوست صورت نه تنها سبب تمیز و شادابی پوست نمی شود بلکه عوارض زیادی را برای پوست ایجاد خواهد کرد. در این بخش از بهداشت و سلامت پوست و مو به شما می گوییم که شستن صورت با لیف چه بلاهایی را بر سر پوست می آورد.

به این دلایل، هرگز صورتت رو با لیف نشور
استفاده از لیف برای صورت، به چند دلیل که در ادامه خواهید خواند ممنوع است.

خشکی پوست
پوست صورت نسبت به پوست نواحی دیگر بدن، نازک تر، حساس تر و گاهی خشک تر است. ساییدن صورت با لیف و کیسه باعث از بین رفتن چربی طبیعی و لایه های سطحی پوست صورت و خشکی پوست می شود. اگر پوست شما خشک باشد، ممکن است پوسته پوسته شود یا خارش داشته باشد.

برای اینکه رطوبت ازدست رفته ٔ پوست را باز گردانید، از مرطوب کننده های بر پایه ٔ چربی استفاده کنید. این مرطوب کننده ها حاوی موادی است که پوست شما را هیدراته نگه می دارد.

التهاب پوست
ساییدن پوست صورت با لیف و کیسه با التهاب پوست رابطه مستقیمی دارد. لیف زدن صورتتان لایه های محافظ صورت برده و باعث تحریک و التهاب بیشتر آن می شود. اگر همراه لیف از صابون استفاده نمایید، باید بدانید این پاک کننده ی خشن، آبرسان های طبیعی پوست را از بین می برد و به رگ های خونی پوست آسیب می رساند و باعث قرمزی و التهاب صورت می شود.

بروز لکه های پوستی
اگر پوست صورتمان را با لیف و صابون بشوییم، پوست شما نازک تر شده و لایه های محافظ صورت از بین می رود و همین امر سبب می شود احتمال بروز لکه های پوستی در اثر تماس با نور آفتاب افزایش یابد.


افزایش آکنه های پوستی
ممکن است برای خلاص شدن از شر جوش ها و باکتری ها وسوسه شوید که صورتتان را لیف بکشید اما شستشوی شدید و سایشی صورت، باعث تحریک پوست و بدتر شدن جوش ها می شود. همچنین لیف می تواند باکتری های سطح بدن را به پوست حساس و ظریف صورت منتقل کند و احتمال التهاب و آکنه های پوستی را افزایش دهد.

چروک شدن پوست
متخصصان پوست و زیبایی توصیه می کنند که صورت خود را با لیف نشویید زیرا لیف کشیدن صورت باعث میشود لایه پوست برداشته شود و پوست مقاومت خود را از دست بدهد و چروک شود. لیف زدن مداوم صورت سبب افزایش خشکی پوست و به دنبال آن افزایش چین و چروک و پیری زودرس پوست می شود.

نکات مهم در رابطه با استفاده از لیف
اگر خواستید هرچند وقت یک بار، بدن خود را لیف بکشید، از لیف های کاملا نرم و حوله ای استفاده کنید و لیف را آرام روی بدن او حرکت دهید.

برای لیف جایی خارج از حمام در نظر بگیرید و آن را برای خشک شدن، در معرض نور آفتاب و هوای آزاد قرار دهید زیرا قرار دادن لیف داخل حمام های تاریک به مدت طولانی می تواند آن را به منبعی از آلودگی ها که باعث ابتلا به بیماری های قارچی و عفونی می شود، تبدیل کند.

اگر دارای پوست چرب هستید، یکی از ساینده های خوب اسفنج های مخصوصی است که معمولا در داروخانه ها می فروشند.

منبع: نمناک
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان