تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵

یک گام نزدیک‌تر تا واردات آب!

وجود بحران آب در کشور موجب شده تا ایده واردات آب در ذهن مسئولان متبلور شود و به گفته سرپرست مرکز پشتیبانی از صنایع آب، برق و توسعه صادرات در کمیته فنی موضوع واردات آب در حال بررسی ویژه است.
رویداد۲۴- وجود بحران آب در کشور موجب شده تا ایده واردات آب در ذهن مسئولان متبلور شود و به گفته سرپرست مرکز پشتیبانی از صنایع آب، برق و توسعه صادرات در کمیته فنی موضوع واردات آب در حال بررسی ویژه است.

 همایون حائری امروز (سه‌شنبه) در حاشیه یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان در جمع خبرنگاران با بیان این‌که موضوع واردات آب میان وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه مورد بررسی است، اظهار کرد: بحث‌های کارشناسی متفاوتی در خصوص این مساله انجام شده که اگر به نتیجه برسد این فکر عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت بخش خصوصی ایران در تاجیکستان، گفت: قرار شده برای این مساله تضمین‌هایی صورت بگیرد تا بخش خصوصی بتواند با تدبیر بیشتری وارد پروژه شود.

به گفته سرپرست مرکز پشتیبانی از صنایع آب، برق و توسعه صادرات قرار شده تا وزیر انرژی تاجیکستان با بانک توسعه صادرات ایران نشستی داشته باشد و پس از آن با بازدید از نمایشگاه صنعت برق مستقیما با بخش خصوصی صحبت کنند.

حائری طلب کشور تاجیکستان را بابت تولید برق به ایران ۱۰۰ میلیون دلار عنوان و اظهار کرد: قرار شده که طی پنج سال این مبلغ پرداخت شود.

وی در خصوص اتصال برق به تاجیکستان گفت: لازم است از طریق افغانستان و پاکستان این کار انجام شود که در حال حاضر نیز این مساله درقالب طرح کاساهزار در دست بررسی است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: واردات ، آب ، خشکسالی ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان