تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

بورس قرمز ماند

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۸ هزار و ۹۲۰ واحد همراه شد.

دلیل ریزش بورس

رویداد۲۴ بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۸ هزار و ۹۲۰ واحد نسبت به روز قبل همراه شد و به رقم یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۹۸ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش ۸۸۸ واحدی به رقم ۳۹۶ هزار و ۵۲۲ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۵.۶ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۹۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۷۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزش ۰.۶۲ درصد کاهش یافتند.

این دو شاخص با معیار هموزن با ۰.۲۲ درصد کاهش همراه شدند. شاخص آزاد شناور ۰.۵۱ درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس ۰.۸۳ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۳۷ درصد کاهش یافت.


بیشتربخوانید: بازی برد برد بورس با برجام!


امروز نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، چادرملو، گل‌گهر، سرمایه‌گذاری امید، فولاد خوزستان و توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۵۶ واحد کاهش نسبت به روز قبل به ۱۸ هزار و ۹۶۰ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و ۴۵ هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۳۶ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۲.۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۵۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۲ هزار و ۸۹۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای فرابورس ، بیمه پاسارگاد و صنعتی مینو بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای آریا ساسول، پویا زرکان آق‌دره و نیروی برق دماوند و فولاد غدیر ایرانیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان