تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

مثبت‌ اندیشی سمی چیست و چگونه باید از آن دوری کرد؟

مثبت‌ اندیشی چیزیست که در سال‌های اخیر بسیار در مورد آن شنیده‌ و خوانده‌ایم. اما آیا به‌راستی مثبت‌ اندیشی همیشه و در مورد همه چیز خوب و کاربردیست؟ آیا سبب می‌شود کارها به خوبی پیش روند؟ آیا خوش‌بینی همیشه تنها راه درست و راه‌گشاست؟

روانشناسی

رویداد۲۴ مدت‌هاست داستان مثبت‌ اندیشی تمام دنیا را تسخیر کرده است و بسیاری از کسانی‌ که خود را در این حوزه متخصص می‌دانند تاکنون از این راه توانسته‌اند پول‌های هنگفتی به دست آورند. کسانی‌ که مدام از مثبت‌ اندیشی در همه جا و همه وقت گفته‌اند مدام تاکید می‌کنند باید افکار و احساسات منفی خود را نادیده بگیریم و حذف کنیم و افکار مثبت را جایگزین آن‌ها کنیم تا فردی موفق در جامعه شویم.

مثبت‌ اندیشی سمی سبب می‌شود ما عواطف و احساسان منفی خود را نادیده بگیریم و مدام تلاش کنیم مثبت بیندیشیم.

سبک زندگی/// مثبت‌اندیشی سمی چیست و چگونه باید از آن دوری کرد؟

چرا مثبت‌ اندیشی سمی

مثبت‌ اندیشی سمی درواقع نوعی انکار و فرار از مشکلات است. افراد با مثبت‌اندیشی سمی و انکار واقعیات درواقع از مشکلات خود فاصله می‌گیرند و به جای تلاش برای حل آن‌ها روزبه‌روز نسبت به خود و زندگی منفعل‌تر می‌شوند.

راه‌کار‌هایی برای دوری از مثبت اندیشی سمی

۱-مدیریت احساسات منفی

شما باید بتوانید احساسات منفی خود را مدیریت کنید، اما نباید هرگز آن‌ها را انکار کنید. بررسی‌نکردن و نادیده‌گرفتن آن‌ها می‌تواند در فرد استرس به‌وجود آورد. درحالی‌که بررسی آن‌ها سبب می‌شود احساسات خود را پیدا کرده،  موقعیت را درک و برای حل مشکل اقدام کنید.

۲- به جای دوری‌ کردن و نادیده‌گرفتن احساساتتان آن‌ها را شناسایی و روی آن‌ها نام بگذارید

۳-واقع‌بین باشید

هنگامی‌ که با یک موقعیت استرس‌زا روبه‌رو می‌شوید این‌که استرس داشته باشید و یا حتی بترسید کاملا طبیعیست. از خود انتظار و چشم‌داشتی غیرواقعی و بیش‌از اندازه نداشته باشید. شما باید بدانید چگونه باید برروی موضوعات مهم و تمرکز روی خود و احساساتتان تمرکز داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و از خودتان بهتر مراقبت کنید و برای بهتر کردن موقعیت‌های خود گام بردارید.

سبک زندگی/// مثبت‌اندیشی سمی چیست و چگونه باید از آن دوری کرد؟

۴-روی گوش‌ دادن و حمایت از دیگران تمرکز کنید

هنگامی‌ که کسی از احساسات دردناک خود سخن می‌گوید با پیش‌پا افتاده نشان دادن احساسات و عواطف او حسش را خاموش نکنید. به جای این کار اجازه دهید او متوجه شود آن‌چه احساس می‌کند طبیعیست و شما مایل به شنیدن سخنان او هستید.

۵- از گفتن سخنان مثبت در واکنش به احساسات منفی دیگران دوری کنید.

مثبت‌ اندیشی سمی چیست؟

۶- دیگران را تشویق کنید که راحت و بدون‌پرده درباره احساساتشان با شما سخن بگویند.

۷- دنبال‌ کردن مطالب مثبت در شبکه‌های اجتماعی

دنبال‌ کردن مطالب مثبت در شبکه‌های اجتماعی گاهی می‌تواند منبع الهام و انگیزه باشد، اما به این موضوع دقت داشته باشید که پس از دیدن چنین محتوایی چه احساسی پیدا می‌کنید. اگر سبب ایجاد و به‌وجودآمدن احساس شرم و گناه در شما می‌شود می‌تواند به دلیل مثبت‌اندیشی سمی باشد. در چنین مواقعی برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی یا دنبال‌کردن چنین صفحاتی برای خود محدودیت قرار دهید.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روانشناسی
نظرات شما
پیشخوان