تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

چگونه استعلام خلافی خودرو بگیریم؟

استعلام و اطلاع از میزان جریمه یا خلافی خودرو در زمان گذشته که دنیای اینترنت و پرداخت آنلاین این گونه گسترش پیدا نکرده بود، یکی از دغدغه‌های رانندگان به خصوص در زمان خرید و فروش خودرو بود، اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی در دنیا امکان استعلام آنلاین و پرداخت آنلاین و با سرعت برای تمام دارندگان خودرو فراهم شده است.

استعلام خلافی خودرو

رویداد۲۴ در این مطلب سعی داریم اطلاعات جامع و کاملی در خصوص استعلام خلافی خودرو و پرداخت اینترنتی آن در اختیار شما قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

استعلام خلافی خودرو از طریق سامانه پیامکی

اگر تمایل به استعلام یا اطلاع از میزان جریمه خودرو خود از طریق سامانه پیامکی دارید، کافیست کد ۱۷ رقمی VIN که بر روی سند و کارت ماشین درج شده است را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید.

پس از ارسال پیامک این سامانه میزان خلافی شما به همراه شناسه پرداخت و قیض برای شما ارسال خواهد کرد. در این مرحله شما می‌توانید از طریق شناسه ارسالی میزان جریمه خود را پرداخت و تسویه کنید.

استعلام خلافی خودرو از طریق وب سایت پلیس راهور ناجا

در این روش برای استعلام جریمه خودرو می‌توانید به سایت پلیس راهور، مراجعه نمایید.

پس از آنکه وارد سایت شدید، در سمت راست سایت بر روی خدمات کلیک نمایید.

برای استعلام خلافی خودرو از منو خدمات بر روی استعلام میزان تخلفات رانندگی کلیک نمایید.

پس از آنکه برروی این گزینه کلید کنید، به صفحه خلافی خودرو وارد می‌شوید.

در صفحه باز شده مطابق شکل زیر شماره بارکد پستی (کد ۸ رقمی درج شده بر روی کارت ماشین) را در کادر تعبیه شده وارد کنید، سپس گزینه امنیتی را وارد نمایید و بروی دکمه جستجو کلیک کنید.

پس از طی کردن مراحل بالا میزان میزان جریمه یا خلافی خودرو شما به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید به کمک این شناسه‌ها می‌توانید نسبت به پرداخت قیض جریمه اقدام نمایید.

دریافت خلافی خودرو با مراجعه به مراکز پلیس۱۰+

شما می‌توانید با داشتن یکی از مدارک شناسایی خودرو، مانند کارت خودرو، سند مالکیت یا بیمه نامه به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنید وبا پرداخت ۳۰۰۰ تومان (تعرفه اجرائیات برای استعلام خلافی) خلافی خودرو خود را استعلام بگیرید.

دقت داشته باشید در صورتی که مبلغ خلافی شما بیش از ۱۰ میلیون ریال (یک میلیون تومان) باشد، حتما باید به مراکز راهنمایی و رانندگی برای تسویه آن مراجعه کنید.

استعلام خلافی خودرو با کد USSD

شما می‌توانید با هرمدل گوشی که در اختیار دارید و بدون نیاز به اینترنت، کد #۱۱۰* را شماره گیری کرده و خلافی خودروی خود را دریافت و پس از آن نسبت به پرداخت جریمه خودرو اقدام کنید.

پس از شماره گیری#۱۱۰* دو گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد که به ترتیب عبارتند از «۱- خدمات قابل ارائه»، «۲- خدمات در دست اقدام»، اگر می‌خواهید خلافی ماشینتان را ببینید باید عدد ۱ را انتخاب و ارسال کنید. در مرحله بعد یک گزینه (استعلام خلافی خودرو) در اختیار شما قرار می‌گیرد که که برای دریافت خلافی خودرو خود باید عدد ۱ را انتخاب و ارسال کنید.

در این مرحله، از شما خواسته می‌شود کد VIN (همان شماره ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو است که با IR شروع می‌شود) را وارد کنید. کد را وارد و سپس ارسال کنید.

نکته که باید به آن دقت دشاته باشید این است که کد را حتما به زبان انگلیسی وارد کنید تا دچار مشکل نشوید.

همچنین کد‌های یواِس‌اِس‌دی به خاطر مسائل امنیتی در صورتی که پاسخ سریع دریافت نکنند، سریع ارتباطشان قطع می‌شود، بنابراین بهتر است بدون معطلی کد VIN را وارد کنید.

در مرحله بعد اگر می‌خواهید لیست خلافی خودرو را دریافت کنید، فقط عدد یک (خلافی خودرو) را ارسال کنید و در صورتی که علاوه بر لیست خلافی خودرو شناسه قبض و شناسه پرداخت را می‌خواهید عدد ۲ (خلافی خودرو و شناسه قبض و شناسه پرداخت) را وارد کنید.

استعلام خلافی خودرو با تماس تلفنی

در این روش شما می‌توانید با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸ تماس حاصل کنید و با وارد کردن کد VIN درج شده در پشت کارت ماشین از میزان جرائم و خلافی خودرو خود اطلاع کسب کنید.

نحوه پرداخت خلافی خودرو به صورت اینترنتی

برای پرداخت اینترنتی خلافی خودرو با کمک شناسه قبض و شناسه پرداخت، در ابتدا مسیر وارد سایت بانکی ملی شوید و از منو بالایی سایت «خدمات الکترونیکی» را انتخاب کنید.

پنج روش استعلام آنی خلافی خودرو

در بخش خدمات الکترونیک، پرداخت قبوض را انتخاب کرده، در صفحه جدید، سه گزینه پیش روی شماست؛ از میان آن‌ها گزینه پرداخت قبوض را دوباره انتخاب کنید.

پنج روش استعلام آنی خلافی خودروپنج روش استعلام آنی خلافی خودرو

در مرحله بعد صفحه‌ای با عنوان سامانه سداد برای شما باز خواهد شد و می‌توانید با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود و شناسه قبض و شناسه پرداخت، خلافی ماشین خود را از به سادگی پرداخت کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار خودرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
آرمان امیری
|
United States of America
|
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
1
0
من با قبضینو پرداخت کردم شما در لیست روش ها نیاوردینش. قبضینو رو تایید می کنید؟
نظرات شما