تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
سردار جوکار در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

طرح صیانت را به شورای عالی فضای مجازی سپردیم و تمام شد/ دنبال چیزی نگردید!

محمدصالح جوکار نماینده اصولگرای یزد درباره واگذاری طرح صیانت از مجلس به شورای عالی فضای مجازی گفته طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی سپرده شد و تمام شد.

محمدصالح جوکار

رویداد۲۴ نازیلا معروفیان: این هفته خبر رسید که شورای عالی فضای مجازی پای کار آمده و طرح صیانت کلا به آنجا برده شده است. محمد کشوری کارشناس فناوری اطلاعات نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که «در بخشی از طرح موسوم به طرح صیانت (بر اساس نسخه ۹ بهمن به نام نظام تنظیم‌گری) که شامل اعضا و اختیارات کمیسیون عالی تنظیم مقررات بوده و برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی ارجاع شده بود، توسط این شورا به تصویب رسید و برای اجرا ابلاغ شد.»

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس گفته «طراحان طرح صیانت در شورای عالی فضای مجازی هم حضور دارند و قاعدتا وقتی دیدند که در مجلس نمی‌توانند کار را پیش ببرند، آن را به شورای عالی فضای مجازی بردند، ولی به صورت سیستماتیک و تعریف قانونی نمی‌توانیم اسمش را طرح صیانت بگذاریم.»

محمدصالح جوکار نماینده اصولگرای یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی درباره همین مسئله با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است. او می‌گوید: طرح دیگر در دستور کار مجلس نیست؛ بروید از شورای عالی فضای مجازی سوال بپرسید.

او در واکنش به سوال خبرنگار رویداد۲۴ درباره انتقادات کاربران در فضای مجازی نسبت به این طرح و کاهش سرعت اینترنت اظهار کرد: شما به دنبال چه چیزی هستید؟ تصمیم اول و آخر در خصوص طرح صیانت را شورایعالی فضای مجازی خواهد گرفت. این طرح، یک طرح تمام شده است؛ دنبال چه چیزی می‌گردید؟ به‌قول معروف، فلانی مُرد خاکش هم کردند شما دیگر به دنبال چه هستید؟

جوکار خطاب به انتقادات مردم گفت: در خبر‌ها در این باره به طور مفصل توضیح داده شده و مردم می‌توانند به اخبار مراجعه کنند. درباره سرعت اینترنت هم من خودم اعتراض دارم و وزارت ارتباطات باید فکری بکند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
1
5
با وجود امثال شما معلومه هر روز بیشتر به عقب بر میگردیم
حیف نام مجلس!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
1
5
بیخود کردی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان