تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس امروز شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت بیش از دو درصد افت داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

پیش‌بینی بورس امروز شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

رویداد۲۴ بازدهی شاخص کل بورس در هفته آخر شهریور منفی ۲.۴۵ درصد بود. بازدهی ماهیانه شاخص در شهریور ماه نیز معادل منفی ۴.۸۷ درصد به ثبت رسید که نشانگر بالاترین ریزش ماهیانه شاخص از ابتدای سال تاکنون است.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با سی‌ان‌ان به توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرد و در این ارتباط گفت: توافق برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران هنوز امکان‌پذیر است، اما ایالات متحده و سایر طرف‌های درگیر باید، به تهران این موضوع را اعلام کنند که پیشنهاد فعلی آخرین پیشنهاد است.

ماکرون در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای نیز توضیح داد: فکر می‌کنم یک توافق امکان پذیر است، اما می‌دانیم که باید این توافق را نهایی کنیم و اکنون باید روشن باشیم که این پیشنهاد نهایی است. (مهر)

اگر توافقی در مذاکرات هسته‌ای حاصل شود می‌توان به صعود بورس در میان مدت امیدوار بود. اما در صورت عدم توافق در مذاکرات می‌تواند بورس رشد تورمی را تجربه می‌کند که به زیان سهامداران است.

حمیدرضا باقری، معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: از جمله برنامه‌های آتی توسعه بورس، حضور سایر مشترکین زیر یک مگاوات از طریق خرده‌فروشان است که با فراهم شدن قوانین و مقررات لازم و زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این مهم نیز به انجام خواهد رسید. (ایرنا)

عرضه برق در بورس انرژی باعث تعادل در میزان مصرف و قیمت می‌شود و در نهایت نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه می‌کند.

نرخ بهره بین بانکی نیز همانند هفته‌های گذشته به صورت خزنده و بسیار کم رشد داشت و به محدوده ۲۰٫۹۴ درصد رسید. (بانک مرکزی)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که افزایش نرخ بهره بین بانکی به زیان بورس است و می‌تواند نقدینگی را از بازار خارج کند. اما برخی از کارشناسان نظر دیگری دارند و می‌گویند با افزایش نرخ بهره بین بانکی بورس نیز رشد می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات شما
پیشخوان