تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱

حقوق‌ها قبل از پایان سال متناسب‌سازی می‌شود؟

یک کارشناس اقتصادی درپاسخ به این سوال که تا قبل از پایان سال متناسب سازی حقوق‌ها انجام می‌گیرد؟ گفت: تاکید ما این است که این متناسب سازی قبل از پایان سال صورت گیرد.

حقوق‌ها قبل از پایان سال متناسب‌سازی می‌شود؟
رویداد۲۴ حمید نجف در ارزیابی اقدام دولت در ارسال لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری به مجلس گفت: ما این کار دولت را به فال نیک می‌گیریم و اقدامی تاثیرگذار در راستای برقراری اجرای عدالت مزدی و رفع تبعیض در حقوق و پرداختی‌ها می‌دانیم.

به گزارش ایسنا، او در پاسخ به این سوال که آیا ارسال این لایحه در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ خواهد شد یا اینکه تا قبل از پایان سال متناسب سازی حقوق‌ها انجام می‌گیرد؟ گفت: تاکید ما این است که این متناسب سازی قبل از پایان سال صورت گیرد و با توجه به تلاش و نظر مثبت دولت برای انجام متناسب سازی، مجلس خواسته کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری را قبل از آغاز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ عملیاتی کند. اگر مجلس و دولت لایحه را در دستور کار ویژه قرار بدهند بخش بزرگی از جامعه حقوق بگیران کشور از فشار تورمی و هزینه‌های معیشتی خارج خواهند شد لذا در راستای ایجاد نظام پرداخت متوازن و هماهنگ حقوق و دستمزد و رفع تبعیض مزدی شایسته است که دولت این افزایش را لحاظ کند و به لایحه بودجه ۱۴۰۲ موکول نکند.

این کارشناس اقتصادی در پایان به باقیمانده متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم اشاره کرد و گفت: درخصوص بازنشستگان تامین اجتماعی متناسب سازی قبلا صورت گرفته بود، ولی ۲۵ درصد باقی ماند که مقرر شد تا پایان سال به طور کامل انجام گیرد که اگر اتفاق نیفتد با توجه به آخرین سال برنامه ششم، متناسب سازی دیگر اجرا نخواهد شد لذا انتظار داریم بدهی‌های تامین اجتماعی زودتر پرداخت شود تا ۲۵ درصد باقیمانده متناسب سازی بازنشتسگان تامین اجتماعی هم تا قبل از پایان سال صورت گیرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان