تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵

"یاوه‎گویی ریاض "در جهت سود جویی از مقدسات

چندی پیش، خبرگزاری رسمی یمن "سبأ" اعلام کرد: نیروهای یمنی با موشک بومی "برکان-1" بخش نظامی فرودگاه بین‎المللی ملک عبدالعزیز را در 19کیلومتری شمال شهر جده هدف قرار داده‌اند. یک منبع نظامی گفت: این موشک 12/5 متری به هدف اصابت کرده و خرابی های گسترده‎ای در فرودگاه جده بر جای گذاشته است.

رویداد۲۴-چندی پیش، خبرگزاری رسمی یمن "سبأ" اعلام کرد: نیروهای یمنی با موشک بومی "برکان-1" بخش نظامی فرودگاه بین‎المللی ملک عبدالعزیز را در 19کیلومتری شمال شهر جده هدف قرار داده‌اند. یک منبع نظامی گفت: این موشک 12/5 متری به هدف اصابت کرده و خرابی های گسترده‎ای در فرودگاه جده بر جای گذاشته است.


با این وجود، فرماندهی ائتلاف متجاوز سعودی در بیانیه‎ای مدعی شد: پدافند هوایی توانست این موشک را هدف قرار داده و آن را توسط سامانه مستقر در فرودگاه طائف یعنی در فاصله 65 کیلومتری از شھر مکه مکرمه منھدم کند و این اقدام هیچ تلفاتی به دنبال نداشت.
 
به گزارش انتخاب، خبرگزاری عربستان "واس"، برای تهییج احساسات مسلمانان مدعی شده انصار الله از مسجدی در صعده اقدام به شلیک موشک بالستیکی به سوی مکه کرده‌اند که اتفاقا این موشک هم ساخت ایران است!!
 
رسانه‌های سعودی عزم خود را برای انتشار این شایعه جزم کرده و دست‌آویز امامان جماعت و چهره‌های مذهبی از کشورهای مختلف شده‌اند تا به این ترتیب افکار عمومی جهان اسلام را علیه انصارالله و ایران تحریک کنند.

 
در این راستا روزنامه «عکاظ»، با تیترهایی مانند «به سوی زباله دان تاریخ...حوثی‌ها ابرهه را زنده کردند»، «حوثی‌ها خودشان را به شیطان فروختند...حمله به مکه نشانه وفاداری حوثی‌ها به ایران است»، «سازمان فتوای فیلیپین: برای حمایت از قبله مسلمانان در کنار عربستانیم» از پیشتازان نشر این شایعات است.
 
روزنامه الوطن عربستان نیز با انتشار کاریکاتوری، نیروهای یمنی را با اصحاب‎الفیل مقایسه کرد که در حال حمله به کعبه هستند. این روزنامه تلاش کرد وانمود کند که ارتش یمن به مکه موشک شلیک کرده است.

اما جو سازی رسانه‎ای رژیم سعودی در حالی صورت می‎گیرد که؛ ارتش یمن تأکید کرده مکه را هدف قرار نداده و با وجود حملات مجدد ریاض به مناطق مسکونی، زیرساخت‌های شهری،‌ آثار باستانی و مذهبی یمن؛ ارتش این کشور تا کنون یک پایگاه غیرنظامی سعودی را هدف قرار نداده است.

 
از سوی دیگر، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصار‎الله نیز به خبرگزاری یمن «سبأ»، گفت که مکه برای همه مسلمانان یمن عزیز و محترم است و یمن پیش از عربستان به حفظ حرمت اماکن مقدس مسلمانان متعهد است.

بنا بر گزارش منابع خبری، سازمان‌ها و نهادهای بین‎المللی عربی مانند شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب نیز که طی چندسال گذشته و با سکوت در برابر جنایت‌های عربستان و تروریست‌های مورد حمایت این کشور در سوریه و عراق و یمن نشان داده‌اند؛ سازمان‌هایی در اختیار مقاصد و سیاست‎های آل سعود هستند. آنها با صدور بیانیه‌هایی آنچه هدف قرار دادن مکه نامیده شده را محکوم کرده‌اند!

 عربستان از مقدسات مذهبی سوء استفاده سیاسی می‎کند


سخنگوی وزارت امور خارجه، خبر حمله موشکی یمنی‎ها به مکه مکرمه را دروغ سعودی‎ها توصیف کرد و گفت: عربستان با خبرسازی‎های دروغ و سوژه های بی‎ربط از مسائل مذهبی و مقدسات سوءاستفاده سیاسی می‎کند.

"بهرام قاسمی" سه شنبه هفته گذشته، در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در گفت‎وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، درباره موضع گیری ایران نسبت به نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در عربستان ضد یمن اظهار کرد: ما هنوز تصمیم مشخصی اتخاذ نکردیم ولی تصورمان این است که متاسفانه عربستان سعی می‎کند با خبرسازی‎های دروغ و سوژه‎های بی‎ربط از مسائل و مقدسات مذهبی بهره برداری و سوءاستفاده های سیاسی کند.


وی افزود: همان طور که حتی منابع غربی و سایر کشورها اعلام کردند اصل خبر درست نیست و آنان بی‎جهت بحث مکه را مطرح کردند و سعی می‎کنند از آن همچون اهرم و احساسات در جوامع اسلامی سوء استفاده کنند که کار بسیار خطرناکی است و در ادامه و استمرارش می‎تواند دامن گیر خودشان در مسائل دیگری شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: این یک اشتباه بزرگ است و چیزی نیست که کسی در جهان امروز آن را باور کند، همه می‎توانند با توجه به اعتقادات مسلمانان در جهان اسلام از فرق گوناگون بفهمند و درک کنند که هیچ مسلمانی با هر گونه گرایش به سمت خودش، مدینه فاضله و مکه مکرمه شلیک نمی‎کند، این دروغ بزرگ تاریخی است که متاسفانه عربستان از آن بهره برداری های سیاسی نابجا می‎کند. .


"جواد منصوری" کارشناس سیاست خارجی پیرامون جوسازی رسانه‎ای رژیم سعودی، گفت: در طول چند دهه گذشته رژیم وهابی سعودی، جنایاتی در مقابل قیام‎های مردمی و انقلابهای اسلامی منطقه داشته، همواره سعی کرده با استفاده از اهرم‎ رسانه‎های مرتجع، با تبلیغات دروغین مذهبی و اعتقادی بر ضد خیزش‎های مردمی، جوسازی رسانه‎ای در جهان اسلام راه اندازی کند.

وی بعنوان نمونه با اشاره بر کشتار ناگوار حجاج ایرانی بدست دژخیمان سعودی، در جمعه سیاه سال 66 ابراز کرد: آل سعود در توجیهی مضحک و شرم‎آور اعلام کرد که اینها (شهدای حجاج) برای اشغال مکه آمده بودند؟!

منصوری با بیان اینکه مشروعیت رژیم سعودی با این اقدامات در حوزه داخلی هم زیر سوال رفته، افزود: امروز حکام سعودی شهروندانی  که از خفقان موجود در عربستان ناراضی هستند را تحت عنوان مشرک و رافضی سرکوب می‎کند.

سفیر پیشین جمهوری اسلامی در چین، جنایات عمّال سعودی در تجاوز به یمن را فاجعه آمیز برشمرد و اظهار داشت: سعودیها حتی در توجیه ورود مزدوران خود به بحرین بمنظور سرکوب قیام شیعیان این کشور، معترضان به نظام استبدادی آل خلیفه را در رسانه‎های وابسته به خود، مشتی یاغی مذهبی خوانده و آنها را شهید و یا زندانی می‎کند.


منصوری در مجموع، اقدامات ضد مذهبی و ضد اسلامی رژیم متجاوز سعودی را موضوع تازه‎ای ندانسته و این قبیل رفتارها را نشانه فروپاشی درونی دستگاه حاکمیتی عربستان ارزیابی کرد.

تیر اجماع‎سازی به سنگ خورد


عربستان که در باتلاق جنگ یمن گرفتار شده، تلاش می‌کند با تبلیغات رسانه‌ای و مذهبی کشورهای مسلمان را علیه یمن تحریک کند. ریاض که پیش از این نتوانست با بهانه بازگرداندن مشروعیت و قانون به یمن، کشورهای اسلامی را برای حمله‌ای جهانی علیه یمن متحد کند حالا با دروغ پردازی و به اتهام هتک حرمت مقدسات می‌خواهد مسلمانان را علیه مردم یمن متحد کند.
برچسب ها: ریاض ، عربستان ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان