تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱

منتظر افزایش قیمت بلیت هواپیما باشیم؟

با توجه به درخواست شرکت‌های هواپیمایی افزایش نرخ بلیت هواپیما در دست بررسی است.

افزایش قیمت بلیت هواپیما

رویداد۲۴ محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی از الحاق ۷۷ فروند هواپیما به ناوگان هوایی مسافری طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: درخواست افزایش نرخ بلیت هواپیما در حال بررسی است.

 محمد محمدی‌بخش در رابطه با آخرین وضعیت درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش نرخ بلیت هواپیما، اظهار کرد: نرخ بلیت هواپیما آذرماه سال گذشته ۱۵درصد کاهش یافت و با توجه به افزایش هزینه‌ها، ایرلاین‌ها درخواست افزایش نرخ بلیت را ارائه کرده‌اند.

محمدی‌بخش ادامه داد: این درخواست به شورای‌عالی هواپیمایی ارجاع شده و در حال بررسی است.

وی در پاسخ به این پرسش که ایرلاین‌ها درخواست افزایش چه میزان نرخ بلیت را دارند، تأکید کرد: اجازه بدهید این را اعلام نکنیم، چراکه آنها عددی را درخواست داده‌اند و ممکن است شورای‌عالی هواپیمایی عدد دیگری را تصویب کند.


بیشتربخوانید: گران فروشی ایرلاین ها؛ کاهش ۴۰ درصدی صنعت هوایی ایران در ۴ سال


سن هواپیما دست دوم کمتر از ۲۰ سال است

رئیس سازمان هواپیمایی همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر درباره تعداد ناوگان هوایی کشور، گفت: در مهرماه سال گذشته ۹۸ هواپیمای فعال در ناوگان هوایی کشور داشتیم که طی یک سال اخیر این تعداد به ۱۷۵ فروند افزایش یافته است.

محمد محمدی‌بخش یادآور شد: با نهضت تأمین، قطعا یک سری از هواپیماهای زمینگیر را وارد ناوگان کرده‌ایم. ضمن این‌که هواپیماهای دست دوم با سن کمتر از ۲۰ سال نیز خریداری و به چرخه حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور وارد شده است.

محمدی‌بخش همچنین با اعلام این‌که روس‌ها درخواست روشنی از ایران برای پشتیبانی از صنعت هوانوردی خود دارند، افزود: جمهوری اسلامی ایران به سطحی از تعمیر هواپیما رسیده که علاوه بر روسیه، کشورهای دیگر نیز برای تعمیر هواپیما به ما درخواست داده‌اند.

ماجرای خروج اتباع خارجی از ایران

وی همچنین در واکنش به ادعای اروپایی‌ها درباره خروج اتباع این اتحادیه از ایران، تأکید کرد: این‌که می‌گویند اتباع اروپایی از ایران خارج می‌شوند، منظور آنها افرادی است که در اغتشاشات اخیر کف خیابان بوده‌اند.

رئیس سازمان هواپیمایی از برنامه‌ریزی برای تولید هواپیماهای پهن‌پیکر در کشور خبر داد و با اشاره به تحریم جدید ۳ فروند هواپیمای ایران توسط امریکا، گفت: بومی‌سازی هواپیماهای مسافربری در برنامه ۱۰ ساله سازمان هواپیمایی گنجانده شده و چاره‌ای جز حرکت به این سمت نداریم.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بلیت هواپیما
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان