تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱

آیا یک برند را به نام چند نفر می توان ثبت کرد؟!

ثبت برند برای شناخته شدن کسب و کار شما الزامی است و شما می توانید با ثبت برند و دریافت اعتبار و قانونی کردن کسب و کارتان به رشد کسب و کارخود نیز کمک فراوانی کنید.مدت زمان لازم برای ثبت برند حداقل 60 روز می باشد که 15 روز آن برای بررسی اولیه برند و 30 روز برای درج آگهی لازم است.

رویداد۲۴ به منظور شروع یک تجارت، انتخاب نشان تجاری ضرورت دارد. نشان تجاری شما را در راستای شناساندن محصولات خود به مشتریان یاری کرده و تمایزات تجارت شما را نسبت به دیگر رقبا به نمایش می گذارد. برند معرف خصوصیات محصول و خدمات عرضه شده می باشد. علاوه بر مزایای اقتصادی با ثبت برند، از لحاظ قانونی نیز امتیازات بسیاری را کسب می کنید. در ادامه این مطلب به معرفی شرایط ثبت برند و الزاماتی اعم از تعداد مجاز ثبت برند هر فرد پرداخته ایم.

ثبت برند و شرایط ثبت آن

هر آنچه لازم است درباره ثبت برند بدانید را در این مقاله گفته ایم. اما اگر سوالی باقی ماند می توانید از طریق مراجعه به صفحه سایت های معتبری مثل ثبت شرکت در تبریز پاسخ سوال هایتان را بیابید.

آیا یک برند را به نام چند نفر می توان ثبت کرد؟!

مراحل ثبت برند

بدین منظور می بایست ۴ مرحله اساسی طی گردد. نخست باید نام مدنظر خود را انتخاب کنید. استفاده از نام های از پیش ثبت شده، عام یا خلاف قوانین منجر به رد شدن شما می شود. به همین منظور بررسی برندهای ثبت شده و استعلام نام منتخب الزامی است. در صورتیکه نام انتخابی شما قبلا ثبت شده باشد، نمی توانید مجدد آن را برای تجارتی دیگر استفاده کنید. بنابراین در انتخاب نام هوشمندانه عمل نمایید. پس از اطمینان از نام مناسب، تهیه و تکمیل مدارک ضرورت دارد. در نهایت با ثبت نام در وبسایت مرکز مالکیت معنوی، اظهارنامه نشان تجاری، گواهی امضا، مدارک و تصویر برند را بارگذاری کرده و حداقل تا ۱۵ روز بعد جواب درخواست خود را دریافت می نمایید.

مدارک ثبت شرکت

از جمله مدارک لازم برای ارائه  ثبت برند شامل:

  • کپی برابر اصل پروانه بهره برداری
  • مجوز تولید پروانه کسب
  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • کارت بازرگانی شخص حقوقی
  • کد پستی
  • تصویر نشان تجاری
  • تصویر اولین روزنامه رسمی شرکت
  • روزنامه رسمی آخرین تحولات هیئت مدیره

لازم به ذکر است مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی و حقوقی تفاوت دارد و برای ثبت برند در ترکیه نیز داشتن این موارد الزامی باشد.

آیا یک برند را به نام چند نفر می توان ثبت کرد؟!

هزینه های ثبت برند

دیگر مسئله مهم در زمینه ثبت برند، هزینه های وابسته به سامانه ثبت و موسسه می باشد. مخارج ثبت مقدماتی پرونده (بر اساس تعداد طبقات)، بهای ثبت آگهی در روزنامه رسمی و هزینه حق الثبت (بر اساس تعداد طبقات)از جمله هزینه های سامانه ثبت محسوب می گردند. بعلاوه شما نیاز دارید از نیروی متخصصی جهت انجام فرآیندهای مذکور کمک گرفته و هزینه آن را نیز در نظر بگیرید. موسسه مدیران ثبت در این راستا بهترین خدمات را برای شما فراهم آورده است.

آیا یک برند را به نام چند نفر می توان ثبت کرد؟!

نکات مهم در ثبت برند

برندهایی با علائم رسمی کشور، از پیش ثبت شده، خلاف عفت عموم، عبارات منسوب به ایران و عمومی تایید نمی شوند .امکان انتقال برند وجود دارد .گواهی ثبت برند برای ده سال معتبر است .به منظور ارائه درخواست ثبت برند، می بایست آرم، رنگ ها، نقش و طرح آن مشخص شود. آرم منتخب نیز همانند نام برند باید مطابق موازین اخلاقی و اجتماعی باشد .با ثبت برند مالکیت انحصاری آن را به دست آورده و بنابراین در مقابل هر گونه سوء استفاده مصونیت می یابید .امکان تمدید نشان تجاری پس از ۱۰ سال میسر بوده و یا در صورت لزوم می توانید آن را به صورت قانونی به شخص دیگری بسپارید انتخاب برند مسئله ای اختیاری بوده و به غیر از برخی موارد خاص که دولت آن را الزامی می داند، مجبور به ثبت برند نیستید. از جمله شرکت های ملزوم به ثبت برند می توان به لوازم آرایش، دارو، .محصولات غذایی و نوشیدنی اشاره کرد.

تعداد مجاز ثبت برند برای هر فرد

اساسا الزامات خاصی برای تعداد مجاز ثبت برند هر فرد مطرح نشده و هر شرکت می تواند تعداد زیادی برند را به نام خود ثبت کند. اما برعکس آن ممکن نیست و یک برند را نمی توان به نام دو یا چند شرکت ثبت کرد.

آیا یک برند را به نام چند نفر می توان ثبت کرد؟!

آیا شرایط ثبت برند برای افراد حقوقی و حقیقی متفاوت است؟

به طور کلی مراحل ثبت برند برای همه یکسان است. اگرچه افراد حقیقی و حقوقی مدارک متفاوتی را می بایست فراهم آورند. بر همین اساس افراد حقیقی ملزم هستند، مدارکی اعم از تصویر مدارک شناسایی، گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی، مجوز فعالیت و کارت بازرگانی را آماده کنند. از دیگر سو افراد حقوقی به ارائه مدارکی چون تصویر مدارک شناسایی مدیر عامل، آگهی تاسیس شرکت، کارت بازرگانی و مدارک نماینده قانونی خود الزام دارند. بعلاوه مدارک افراد حقیقی و حقوقی در هنگام تمدید برند نیز تفاوت هایی دارند.

اعتبار برند

اعتبار برند از زمانی که ثبت می شوند تا 10 سال بعد ادامه دارد و بعد از این زمان به مدت 6 ماه صاحب برند وقت دارد که اقدامات لازم در جهت تمدید برند را انجام دهد در غیر این صورت اعتبار برند می تواند به شخص حقوقی با حقیقی دیگری واگذار شود.

مالکیت هم زمان یک برند

بعضی از کسب و کارها به صورت گروهی شروع به فعالیت می کنند و برای ثبت برند خود هر فرد باید سهمی در آن داشته باشد .برای این شرایط نیز امکان ثبت مالکیت همزمان وجود دارد و چند نفر می توانند به صورت درصدی سهمی از برند مورد نظر داشته باشند.

نتیجه گیری

ثبت برند برای شناخته شدن کسب و کار شما الزامی است و شما می توانید با ثبت برند و دریافت اعتبار و قانونی کردن کسب و کارتان به رشد کسب و کارخود نیز کمک فراوانی کنید.مدت زمان لازم برای ثبت برند حداقل 60 روز می باشد که 15 روز آن برای بررسی اولیه برند و 30 روز برای درج آگهی لازم است.شما می توانید از سایت هایی مثل مدیران ثبت:modiransabt.com که سال های زیادی در جهت ثبت برند و ثبت شرکت فعالیت داشته اند کمک بگیرید و برند خود را هرچه سریع تر ثبت کنید.

برچسب ها: برندینگ
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان