تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱

قیمت طلا نزولی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۶۵۷ دلار و ۵۸ سنت رسید.

پیش‌بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ قیمت طلا علی‌رغم افزایش ۱.۸ درصدی در روز گذشته امروز کاهش یافت که می‌توان آن را نتیجه افزایش دوباره ارزش دلار دانست. از بین رفتن امید برای آسان‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو آمریکا هم به کاهش بیشتر قیمت طلا کمک کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۶۵۷ دلار و ۵۸ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۴ درصد افزایش‌یافته و تمایل برای خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا پائین آورده‌است. دراین‌بین، سوده ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا کمی نسبت‌به رکورد ۱۵ ساله‌ای که در روز جمعه به آن رسیده بود پایین آمده‌است.

تحلیلگران عقیده دارند طلا هنوز از محدوده‌ خطر خارج نشده‌است و تحولات آن بستگی به اطلاعات و تصمیمات فدرال‌رزرو آمریکا در اجلاس آینده‌ در مورد ادامه روند افزایش نرخ بهره دارد.


بیشتربخوانید: پیش‌بینی بازار‌های جهانی طلا/ معاملات بازار طلا مثبت می‌شود؟


انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در اجلاس ماه نوامبر نرخ بهره را ۷۵ واحد دیگر افزایش دهد. اما برخی مقامات مخالفت خود را با این سیاست اعلام کرده‌اند. ماری دالی، رئیس فدرال‌رزرو سان‌فرانسیسکو گفت بانک مرکزی نباید اقتصاد را در آستانه رکود قرار دهد و زمان آن رسیده که در مورد کند شدن روند افزایش نرخ بهره صحبت شود.

قیمت طلا بیش‌از ۹ درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا کاهش‌یافته است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گران‌بها ازجمله طلا را افزایش می‌دهد.

برخی تحلیلگران عقیده دارند اگر بانک مرکزی آمریکا به سیاست فعلی خود ادامه دهد و تورم هم همچنان روبه‌افزایش باشد، قیمت طلا در سال آینده به محدوده ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار می‌رسد.

قیمت نقره با ۱.۵۹ درصد افزایش به ۱۹ دلار و ۳۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۶۶ درصد افزایش ۹۴۱ دلار و ۳ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان