تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
وزارت صمت مطرح کرد:

اختصاص بسته حمایتی از کسب‌وکار‌های اینترنتی متضرر به صداوسیما!

مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قرار است هزار میلیارد تومان بسته تبلیغات ویژه صداوسیما و هزار میلیارد بسته تبلیغات ویژه شبکه‌های اجتماعی برای حمایت از کسب‌وکار‌های متضرر از قطعی اینترنت اختصاص دهیم.

اختصاص بسته حمایتی از کسب‌وکار‌های اینترنتی متضرر به صداوسیما!
رویداد۲۴ امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت از تخصیص بسته حمایتی دو هزار میلیارد تومانی برای تبلیغات کسب‌وکار‌های متضرر از قطعی اینترنت در صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش اتاق ایران آنلاین، مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصمیمات حمایتی این وزارتخانه برای کسب‌وکار‌های متضرر شده از قطعی اینترنت، گفت: قرار است هزار میلیارد تومان بسته تبلیغات ویژه صداوسیما و هزار میلیارد بسته تبلیغات ویژه شبکه‌های اجتماعی برای حمایت از کسب‌وکار‌های متضرر از قطعی اینترنت اختصاص دهیم. به‌هرحال اگر فیلترینگ برداشته شود از ظرفیت بلاگر‌ها برای جبران صدمات آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

بحث ما در این مرحله شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی نیست. بلکه ما می‌خواهیم این بودجه را اختصاص دهیم تا طبق قوانین کشور برای جبران صدمات این کسب‌وکار‌ها اقدام شود.

امیرحسین اسدی گفت: ما قبول داریم قطعی اینترنت به کسب‌وکار‌ها صدمه می‌زند. اینترنت شاهراه اتصال و ارتباطات و زیرساخت کسب‌وکار است. قبول داریم بسیاری از کسب‌وکار‌ها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام به دلیل فیلترینگ و محدودیت اینترنت دچار مشکلات زیادی از جنس تبلیغات، برندینگ یا از جنس فروش شده‌اند.


بیشتر بخوانید: وزارت صمت: سهم اینستاگرام از شغل‌های اینترنتی کمتر از ۳ درصد است!


او با اشاره به تشکیل کارگروهی در وزارت صنعت برای بررسی این مشکلات ادامه داد: هدف از این بررسی‌ها این است که اولاً در دفعات بعدی این اتفاقات برای کسب‌وکار‌ها رخ ندهد و دوم اینکه تصمیم بگیریم با کسب‌وکار‌های متضرر فعلی چه کنیم. همچنین باید بررسی کنیم چه کسب‌وکار‌هایی صدمه دیده‌اند و به راه‌های جایگزین فکر کنیم.

اسدی افزود: حدود ۹۰ درصد از کسب‌وکار‌های حوزه تبلیغات در فضای اینستاگرام دچار مشکل شده‌اند. کسب‌وکار‌هایی از جنس بلاگر‌ها و تبلیغات در این شرایط تعدیل نیرو داشته‌اند. کسب‌وکار‌های خرد در اینستاگرام نیز قطعاً دچار مشکل شده‌اند. متأسفانه مرجع آماری نداریم و از آنجا که بسیاری از این کسب‌وکار‌ها مجوز محور نبوده‌اند آمار دقیقی هم از آن‌ها نداریم؛ لذا بر اساس آمار متفاوتی از ۳۰۰ هزار تا ۳ میلیون کسب‌وکار در اینستاگرام، گفته می‌شود دچار مشکل شده‌اند.

او با تأکید بر اینکه همه کسب‌وکار‌ها در کشور به دلیل قطعی اینترنت بین ۵ تا ۱۰۰ درصد دچار آسیب شده‌اند بیان کرد: باید بر اساس ضرر و زیان کسب‌وکار‌ها میان آن‌ها دسته‌بندی شود. کسب‌وکار‌هایی که دچار مشکلات حیاتی داشته و تعدیل نیروی زیادی انجام داده‌اند و کسب‌وکار‌هایی که این تغییرات در حد ۵ یا ۱۰ درصد بوده است نباید یکسان حمایت شوند. ما قصد داریم بر اساس این دسته‌بندی با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی به کمک این کسب‌وکار‌ها بیاییم.

اسدی گفت: این پیشنهاد هم مطرح شده است که در زمان بحران‌های امنیتی یا طبیعی تدابیری در نظر گرفته شود تا ارتباط کسب‌وکار‌ها با بین‌الملل قطع نشود. بر این اساس این پیشنهاد هم قابل بررسی است که اتاق‌های بازرگانی، اصناف، اتحادیه‌ها و ادارات صمت استان‌ها همه مجهز شوند تا در مواقع بحران اینترنت آزاد داشته باشند و دسترسی آن‌ها کامل قطع نشود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وزارت صمت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
1
ماصادرکنندگان میوه وتره باربه روسیه داریم نابودمی شویم بابدبختی سالیان دراز مشتری جالب کردیم الان به علت قطع تماس داریم ازدست می دهیم ۰راهیچ رسانه درداخل صدای ماصادرکنندگان رابگوش مسولین نمی رساند که داریم نابودمی شویم وهزاران نفردرکنارکارمادرسورتینگ های داخل کشورنان می خوردان والان بایدبی کارشوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
0
دیوانه
hooman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
0
بعد از سال ها تلاش و بدبختی ، چند تامشتری برنامه نویسی بین المللی پیدا کرده بودم و به صورت Freelance کار میکردم و خرج‌خانواده ۳‌نفره خود را فراهم میکردم. علاوه بر از دست دادن محل درآمد، قطعی نت باعث شد نتونم پروژه های دریافت کرده رو تحویل بدم و امروز متوجه شدم یکی از مشتری ها شکایت کرده. هرچی تو ایمیل براشون توضیح دادم، قابل باور نبود براشون. میگفتن مگه‌ممکنه حتی ایمیل قطع بشه که خبر ندی؟ در حال تایپ جواب، گریه ام گرفت از بی کسی و بیچارگی و تحقیری که از درون و بیرون می شویم. میپرسین چرا داخل کار نمیکنم؟ نمیتونم با فوق لیسانس نرم افزار از شریف با ماهی ۵ میلیون، تبلیغ چیپس و پفک طراحی کنم. پروژه فوق من‌ تو دانشگاه طراحی سیستم نوبت دهی پرواز و فرود و نظم فرودگاهی بود.
پارسال استادم خبر داد طرح من رو از نهادی گرفتن‌ بردن برای استفاده بدون خبر یا اجازه. ما اصلا آدم‌ حساب میشیم اینجا؟؟
نظرات شما
پیشخوان