تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

کدام سهم‌ها برای سرمایه گذاری در بورس جذاب هستند؟

بازار سرمایه طی دو روز گذشته روند مثبتی داشته است. بسیاری از نماد‌های بورسی سبز هستند و امید‌ها برای روند منطقی بازار بیشتر شده است.

دلیل ریزش بورس

رویداد۲۴ پس از ریزش‌های هفته ابتدایی آبان دیروز و امروز ترس دست از سر بازار سرمایه برداشت و حالا بسیاری از نماد‌ها سبز شدند. کارشناسان تاثیر بسته حمایتی را بی اثر نمی‌دانند. کمااینکه احسان رضاپور کارشناس بازار سرمایه در این زمینه می‌گوید: تاثیر بسته حمایتی بر منطقی‌تر شدن روند معاملات موثر است، اما به واقع بازار سرمایه نیاز دارد تا به صورت ریشه‌ای مشکلات اش برطرف شود.

او معتقد است نمی‌توان چندان امیدوار بود که طی ماه‌ها آینده بورس با همین روند از بحران خارج شود بلکه نیاز است تا نرخ بهره و قیمت‌های جهانی کاهش یابد و وضعیت کلان اقتصادی که یکی از نمود‌های آن در بودجه سال بعد است، پالس‌های مثبتی به بازار مخابره کند.

رضاپور البته قیمت گذاری دستوری را نیز عامل مهمی برای تعلل بورس در رشد می‌داند و می‌گوید: تا زمانی که نرخ دلار نیمایی اختلاف معناداری با بازار آزاد دارد و قیمت‌ها دستوری است شرکت‌های برای فروش دچار مشکل هستند.
او امیدوار است وعده دولت برای اصلاح این امور محقق شود.


بیشتربخوانید: تاثیر محدودیت اینترنت بر بورس


کدام گروه‌ها برای سرمایه گذاری مناسب‌تر هستند؟

رضاپور همچنین در پاسخ به این سوال که کدام گروه‌ها قابلیت رشد بیشتری در بازار دارند می‌گوید: تا به امروز گزارش‌های ۶ ماهه‌ای که به دست بازار رسیده است نشان می‌دهد که وضعیت صنایع پالایشگاهی، غذایی و سیمانی وضعیت موجهی دارند.

همچنین هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری سود‌های پایداری داشته‌اند و قیمت‌های آن‌ها با توجه به سود‌های تقسیمی جذاب هستند. همچنین در گروه‌های دارویی و زراعت شرکت‌هایی بوده‌اند که گزارش‌های خوبی داده‌اند. بهتر است سرمایه‌گذاران شرکت‌ها را به طور جداگانه مورد ارزیابی قرار دهند و تصمیم به سرمایه‌گذاری بگیرند.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین تاکید می‌کند: تا زمانی که اعتماد‌سازی صورت نگیرد نمی‌توان منتظر بود که پول‌های وفاداری وارد بازار شوند و وضعیت باثباتی در بازار ایجاد کنند.

وی می‌افزاید: بازار سرمایه باید به عنوان جذاب‌ترین بازار شناسایی شود، مساله‌ای که طی دو سال گذشته تجربه نشده و به جز معدود موارد فروشنده‌ها برندگان اصلی بازار سرمایه بودند، اما این موضوع می‌تواند با رسیدن پالس‌های مثبت شرایط متفاوتی را تجربه کند.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
0
0
رضاپور کیه بابا. با یه کارشناس خوب، یه تحلیل عمیق بدید. اگر نمی تونید اصلا وارد بحث نشد. گزارش ضعیف ندید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان