تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس؛ اخبار مهم برای سهامداران

شاخص کل بورس دیروز رشد کمتر از یک درصدی را ثبت کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

پیش بینی بازار سهام

رویداد۲۴ شاخص کل بورس تهران روز گذشته رشد ۹ هزار و ۸۳۷ هزار واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز برخلاف شاخص کل بورس حرکت کرد و با کاهش هزار و ۸۹۸ واحدی به سطح ۳۵۶ هزار واحدی رسید.

علی سلیمانی، سرپرست معاونت اجرایی فرابورس ایران از راه‌اندازی سامانه پورتال امور سهامداران با هدف افزایش خدمات و سهولت اطلاع‌رسانی برای سهامداران فرابورس خبر داد. سهامداران از طریق این پورتال می‌توانند تعداد سهام موجود خود، فهرست واریزی‌های سود سهام پرداختی و نیز معوقات آن را مشاهده کنند.

این موضوع می‌تواند به اعتماد سازی سهامداران و افزایش گردش نقدینگی در بازار سرمایه کمک کند.

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (سهامی عام) به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از طریق فرابورس ایران از روز دوشنبه مورخ به مدت سه روز کاری در نمادهای صبا۵۱ و صبا۵۲ عرضه عمومی خواهد شد.


بیشتربخوانید: تاثیر محدودیت اینترنت بر بورس


این موضوع می‌تواند به گردش نقدینگی در بازار سهام کمک کند.

بانک مرکزی در جدیدترین بروزرسانی خود از نرخ بهره بین بانکی از افزایش این نرخ مهم برای بانک‌ها خبر داد. بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ سود بازار بین بانکی در نخستین هفته آبان ماه با افزایش قابل توجه ۰٫۱۲ واحد درصدی مواجه شده است. بنابراین نرخ مذکور در چهارم آبان ماه رقم ۲۰٫۹۸ درصد را به ثبت رساند.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که افزایش نرخ سود بین بانکی می‌تواند برای اقتصاد و بازار سرمایه مفید باشد.

مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت و در گزارشی که در اختیار رییس جمهور قرار دادیم، دغدغه‌های بازار سهام برای آینده را مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد تا ابهام و دغدغه‌های بازار در بودجه سال ۱۴۰۲ با همراهی دولت مدنظر قرار گیرد.

با مشخص شدن وضعیت بازار سرمایه، در میان مدت اعتماد سهامداران نسبت به بورس افزایش پیدا می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان