تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱

بلیط هواپیما ارزان کودکان را از کجا و چگونه بخریم؟

. اگر تصمیم گرفته اید برای یک سفر خانوادگی دست به ماجراجویی بزنید، آگاهی از شرایط و نرخ قیمت‌ها می‌تواند به شما در خرید بلیط هواپیما ارزان کودکان، کمک کند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان را بررسی کنیم.

بلیط هواپیما ارزان کودکان را از کجا و چگونه بخریم؟

رویداد۲۴ این جمله را بارها شنیده‌اید که آدم‌ها را می‌توان در سفر شناخت. این شناخت چند بعد دارد. شما می‌توانید با سفر کردن تنهایی، در میان چالش‌ها و مشکلات و نوع مواجه‌تان با پیروزی یا شکست، به خودشناسی برسید؛ یا در سفر با دوستان، علاوه بر شناخت بهترشان، درباره نوع تعامل خود با آنها بیاندیشید. در یک سفر خانوادگی همراه با فرزندان هم چنین مزایایی وجود دارد. شاید فکر کنید که از اخلاق و روحیه اعضای خانواده‌تان به‌خوبی آگاه هستید، اما قرار گرفتن در محیطی جدید، فارغ از شرایط روزمره موجب می‌شود درک درست‌تری از روحیات اعضای خانواده بدست آورید. علاوه براین، سفر خانوادگی فرصت آشنایی با مکان‌ها، مردم و فرهنگ‌های جدید را برای کودکان فراهم می کند. اگر تصمیم گرفته اید برای یک سفر خانوادگی دست به ماجراجویی بزنید، آگاهی از شرایط و نرخ قیمت‌ها می‌تواند به شما در خرید بلیط هواپیما ارزان کودکان، کمک کند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان را بررسی کنیم.

بلیط هواپیما ارزان کودکان را از کجا و چگونه بخریم؟

سن، عاملی موثر بر هزینه بلیط هواپیما برای کودکان

از جمله عوامل مهم در تعیین قیمت بلیط هواپیما برای کودکان، سن آن‌هاست. پس اگر در پی خرید بلیط ارزان هواپیما برای آغاز سفر خانوادگی خود هستید، بهتر است بدانید که بر اساس یک قاعده کلی، ایرلاین‌ها کودکان را در دو دسته تقسیم‌بندی می‌کنند. دسته اول، نوزادان هستند که بازه سنی 10 روز تا ۲ سال را شامل می‌شود. دسته دوم، گروه سنی ۲ تا ۱۲ سال هستند که به عنوان کودک تقسیم‌بندی می‌شوند. این گروه‌بندی یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت بلیط هواپیما است. مرز بین این دو گروه سنی نیز بسیار مهم است. مثلا شما زمانی می‌توانید اقدام به خرید بلیط هواپیما کودک 2 ساله نمایید که فرزندتان در روز پرواز، کمتر ازین سن را داشته باشد و نوزاد محسوب شود. اگر در حین سفر، کودک شما 2سالگی را تمام کند، شما موظفید که بلیط پرواز کودکان را به جای نوزادان خریداری کنید و هزینه بیشتری را بپردازید. همچنین، یک نکته مهم را فراموش نکنید. تمام پروازهای داخلی و خارجی احتیاج به کارت پرواز دارند، حتی برای نوزادان. اما در نظر داشته باشید که کارت پرواز و مبلغ پرداختی اندک برای رده سنی «نوزادان» به این معنی نیست که به آنها صندلی مجزا تعلق می‌گیرد. بلکه صندلی آنها با والدین‌شان مشترک است و آنها در طول سفر در آغوش پدر یا مادر خواهند بود.

بلیط هواپیما ارزان کودکان را از کجا و چگونه بخریم؟

تفاوت خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی برای کودکان

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در خرید ارزانترین بلیط هواپیما برای کودکان چارتر یا سیستمی بودن بلیط خریداری شده است. بنابرین اگر به دنبال خرید بلیط تهران کیش، پرواز مشهد تهران و ... هستید، در ادامه متن همراه باشید تا تفاوت آنها را بررسی کنیم. یکی از مهم‌ترین تفاوت بلیط‌های چارتر و سیستمی تفاوت قیمتی آن‌ها است. همان‌طور که می‌دانید، بلیط‌های چارتر توسط چارتر‌کننده به فروش می‌رسند و از قوانین ایرلاین تبعیت نمی‌کنند. به همین دلیل ممکن است در ساعات مختلف باقی‌مانده تا پرواز قیمت‌های متفاوتی را برای یک مسیر مشخص، اعلام کنند. اگر به‌دنبال خرید بلیط ارزان لحظه آخری هستید، بلیط چارتری می‌تواند در ایامی غیر از پیک سفر، گزینه مناسبی برای شما باشد. اما، اگر به دنیال بلیط ارزان هواپیما برای سفر با کودک خود هستید، خرید بلیط سیستمی پیشنهاد ما به شماست. همچنین قیمت بلیط سیستمی برای گروه سنی نوزادان و کودکان کمتر از بهای بلیط برای بزرگسالان در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که قیمت بلیط چارتر برای تمامی افراد یکسان بوده و تفاوت قیمتی بین بلیط بزرگسالان و کودکان وجود ندارد. بنابراین، همه تخفیفی که تا پیش از این، یک ایرلاین برای نوزادان یا کودکان درنظر می‌گرفت، لغو می‌شود. حال سوال اینست که در بلیط سیستمی هزینه بلیط هواپیما برای کودکان چگونه محاسبه می‌شود؟ هنگام خرید بلیط‌های سیستمی، برای مسافران 10 روزه تا 2 ساله که نیازی به صندلی ندارند، می‌توان با پرداخت ۱۰ تا 15 درصد مبلغ بلیط بزرگسالان، برای آنها بلیط رزرو کرد. اکثر ایرلاین ها رقم ده درصد بلیط بزرگسالان را برای نوزادان در نظر می‌گیرند. اما این رقم در تعداد اندکی از ایرلاین‌ها با رقم 15 درصد محاسبه می‌شود. قیمت بلیط کودکان ۲ تا ۱۲ سال، کمی پیچیده‌تر است. این افراد مشخصا باید صندلی داشته باشند و حتی برای سنین پایین یعنی ۲ تا ۴ سال نیز نمی‌توانند در آغوش همراهشان سفر کنند. قیمت بلیط هواپیما کودک برای پرواز‌های سیستمی داخلی عموما رقمی معادل 50 درصد قیمت بلیط افراد بزرگسال است. این رقم البته در برخی ایرلاین‌ها 75 درصد قیمت بلیط بزرگسالان را شامل می‌شود. هزینه بلیط کودکان در سفرهای خارجی نیز بر‌اساس کلاس نرخی متفاوت است. در پرواز‌های سیستمی خارجی رقم بلیط کودکان، ۷۵ تا ۸۰ درصد قیمت بلیط افراد بزرگسال را شامل می‌شود. همچنین، بهتر است بدانید که مقدار بار مجاز برای کودکان زیر دو سال، در پروازهای داخلی و خارجی ۱۰ کیلوگرم است. اما مقدار بار مجاز برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال تا ۳۰ کیلوگرم است. هرچند این وزن در برخی ایرلاین ها می‌تواند کمی متفاوت باشد. علاوه بر موارد ذکر شده درباره قیمت، عامل دیگری که می‌تواند در خرید بلیط هواپیما برای کودکان موثر باشد، سرگرمی کودکان در طول پرواز و امکاناتی است که شرکت‌های هواپیمایی برای کودکان در نظر گرفته اند. برخی از شرکت‌های هواپیمایی، با توجه به سن کودک، بسته‌ های ویژه‌ ای شامل دفتر نقاشی، کتاب رنگ‌‌آمیزی، مداد رنگی و اسباب‌ بازی‌‌های مختلف را برای سرگرمی و یادگاری به کودکان هدیه می‌‌دهند. علاوه بر این اکثر شرکت‌‌های هواپیمایی منو غذایی ویژه‌‌ای را برای کودکان در نظر می‌ گیرند که روی قیمت تمام‌شده اثر‌گذار است.

بلیط هواپیما ارزان کودکان را از کجا و چگونه بخریم؟

‌ شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان چگونه است؟

اگر کودکی با یک فرد بزرگسال همراه در همان کلاس از کابین سفر کند، کودک باید در همان ردیف صندلی مانند بزرگسال همراه خود نشسته باشد. در صورتی که امکان پذیر نیست، کودک نباید بیش از یک ردیف صندلی یا راهرو با والدین خود فاصله داشته باشد. حال، اگر والدین کودکی به هر دلیلی نتوانند همراه او سفر کنند، کودک (زیر 5 سال) تنها در صورت وجود یک همراه مجاز به سفر با هواپیما است. در چنین شرایطی والدین باید فرم‌‎های مربوط به سفر کودک خود را از شرکت هواپیمایی مربوطه دریافت کرده و این فرم‌ها را به صورت کامل و دقیق تکمیل کنند. توجه داشته باشید که کودکان زیر ۵ سال در قوانین شرکت‌های هواپیمایی اجازه حضور در هواپیما بدون همراه را نخواهند داشت. حال اگر کودک شما بیش از 5 سال سن دارد و قرار است بدون همراه سفر کند، شرایط ویژه ای برای او وجود دارد. ایرلاین‌ها می‌توانند با تخصیص خدماتی، سفر هوایی کودکان ۵ تا ۱۲ساله به‌تنهایی را فراهم کنند. اما، لازم است که والدین کودک او را حتما تا فرودگاه همراهی کرده و اقدامات لازم در فرودگاه را برای پذیرش او انجام دهد. قیمت بلیط برای کودکانی که به‌تنهایی سفر می‌کنند، برابر با بلیط افراد بزرگسال محاسبه‌شده و مقدار بار مجاز نیز برای آن‌ها به همین ترتیب است.

بلیط هواپیما ارزان کودکان را از کجا و چگونه بخریم؟

کلام آخر اینکه…

با سفر کردن فرصت کشف و ماجراجویی را برای فرزندان خود فراهم کنید. هزینه سفر همیشه برای شما گران تمام نمی‌شود اگر باآگاهی نسبت به خرید بلیط اقدام کنید. مقایسه قیمت ها و آگاهی از شرایط می‌تواند برای شما کمک کننده باشد. به سامانه خرید اینترنتی بلیط «یوتراوز» سر بزنید و آگاهانه بلیط سفر خود را مقایسه، انتخاب و خرید کنید.

برچسب ها: بلیت هواپیما
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان