تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱

خواص آووکادو برای بدن چیست؟

آووکادو حاوی لوتئین و زآگزانتین است، دو ماده شیمیایی گیاهی موجود در بافت چشم. آنها محافظت آنتی‌اکسیدانی برای کمک به، به‌حداقل‌رساندن آسیب، از جمله نور UV، ارائه می‌کنند.

خواص آووکادو برای بدن

رویداد۲۴رژیم غذاییِ حاوی انواع میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند فواید سلامتی بی‌شماری را به همراه داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، ممکن است خطر چاقی، دیابت، بیماری قلبی و مرگ‌ومیر را کاهش دهد و درعین‌حال سلامت پوست و مو، افزایش انرژی و تعدیل وزن را به همراه داشته باشد. در ادامه به بیان خواص آووکادو برای بدن می‌پردازیم.

خواص آووکادو برای سلامتی قلب

آووکادو مملو از چربی است. به طور کلی 60% آووکادو را  چربی‌های تک غیراشباع پوشش می‌دهد که تحقیقات نشان می‌دهد به مراقبت در مقابل کاهش فشار خون و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. آنها همچنین منبع عالی پتاسیم، فولات و فیبر هستند که همگی برای قلب و سیستم قلبی عروقی مفید هستند.

خواص آووکادو برای سلامت روده

دریافت فیبر لازم در رژیم غذایی برای سلامت دستگاه گوارش حائز اهمیت است؛ زیرا به رشد باکتری‌های سالم کمک می‌کند.

مطالعه‌ای با 163 فرد بزرگسال که اضافه‌وزن داشتند نشان داد افرادی که به مدت 12 هفته روزانه 175 گرم (مردان) یا 140 گرم (زنان) آووکادو مصرف کردند، غلظت اسید صفراوی مدفوع کمتری داشته و تنوع باکتریایی آ‌ن‌ها در قیاس با گروه کنترل فزونی یافت.

غلظت اسید صفراوی بیشتر باعث التهاب روده می‌شود و با رشد میکروب‌های مرتبط با پیامدهای منفی سلامتی مانند سرطان روده بزرگ مرتبط است. همچنین به‌خاطر داشته باشید که تمام غذاهای حاوی فیبر از جمله میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و دانه‌ها برای سلامت روده مهم هستند. مهم‌ترین عامل در حمایت از سلامت دستگاه گوارش، خوردن انواع غذاهای حاوی فیبر است، نه صرفاً آووکادو.

خواص آووکادو برای بینایی

آووکادو حاوی لوتئین و زآگزانتین است، دو ماده شیمیایی گیاهی موجود در بافت چشم. آنها محافظت آنتی‌اکسیدانی برای کمک به، به‌حداقل‌رساندن آسیب، از جمله نور UV، ارائه می‌کنند.

اسیدهای چرب تک غیراشباع موجود در آووکادو از جذب سایر آنتی‌اکسیدان‌های مفید محلول در چربی مانند بتاکاروتن نیز پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه، افزودن آووکادو به رژیم غذایی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن کمک کند.

خواص آووکادو برای بدن

خواص آووکادو برای پیشگیری از پوکی‌استخوان

نصف آووکادو تقریباً 18% از ارزش روزانه ویتامین K را فراهم می‌کند. از این ماده مغذی اکثراً چشم‌پوشی می‌شود در حالی که برای سلامت استخوان لازم و ضروری است. مصرف مورد نیاز ویتامین K می‌تواند با کاهش دفع کلسیم و  افزایش جذب کلسیم از طریق ادرار، از سلامت استخوان‌ها پشتیبانی کند.

خواص آووکادو برای دوران بارداری و شیردهی

در دوران بارداری و شیردهی، نیاز به مواد مغذی و  فولات به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. متأسفانه، بسیاری از افراد باردار در سراسر جهان از دریافت فولات توصیه شده کوتاهی می‌کنند که ممکن است خطر عوارض بارداری را افزایش دهد. به طور تقریبی یک آووکادو 27% از فولات مصرفی سفارش شده در دوران بارداری را پوشش می‌دهد.  

خوردن آووکادو همچنین می‌تواند به شما در رسیدن به سطوح توصیه شده برای مواد مغذی موردنیاز در دوران بارداری و شیردهی مانند ویتامین C، پتاسیم و B6 کمک کند. علاوه بر این، محتوای بالای فیبر آووکادو ممکن است به جلوگیری از یبوست که در دوران بارداری بسیار رایج است، کمک کند.

خواص آووکادو برای بهبود انرژی

آووکادو می‌تواند به مبارزه با خستگی و خواب‌آلودگی کمک کند. ویتامین C از جذب آهن از رژیم غذایی حمایت می‌کند که ممکن است به شما کمک کند انرژی بیشتری داشته باشید.

خواص آووکادو برای کاهش افسردگی

همانطور که گفته شد آووکادو منبع خوبی از فولات است که نقش مهمی در سلامت کلی رژیم غذایی دارد. مطالعات همچنین ارتباطی بین افسردگی و سطوح پایین فولات کشف کرده‌اند.

فولات به جلوگیری از تجمع همو سیستئین کمک می‌کند، ماده‌ای که می‌تواند گردش خون و رساندن مواد مغذی به مغز را مختل کند. همچنین بررسی‌های تحقیقات گذشته همو سیستئین اضافی را با اختلال عملکرد شناختی، افسردگی و تولید سروتونین، دوپامین و نوراپی‌نفرین مرتبط می‌داند که خلق‌وخو، خواب و اشتها را تنظیم می‌کنند.

خواص آووکادو برای جلوگیری از سرطان

مطالعات در سال 2007 نشان می‌دهد که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی آووکادو خطر ابتلا به سرطان‌های دهان، پوست و پروستات کاهش می‌دهد. همچنین ترکیبات موجود در آووکادو عوارض جانبی شیمی‌درمانی را تا حدودی کم می‌کند.

چربی‌های خوب، ریزمغذی‌ها و فیبر آووکادو به بدن شما کمک می‌کنند تا هورمون‌هایی را که به عضله‌سازی و چربی‌سوزی کمک می‌کنند، افزایش دهد. پتاسیم موجود در آن فشارخون را کاهش می‌دهد و از سکته و بیماری قلبی جلوگیری می‌کند.

خواص آووکادو برای بهبود هضم

آووکادو سرشار از فیبر است و در هر نصف میوه تقریباً 6 تا 7 گرم منبع قابل‌اعتماد دارد. خوردن غذاهای حاوی فیبر طبیعی می‌تواند به پیشگیری از یبوست، حفظ سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک کند.

خواص آووکادو برای سم‌زدایی از بدن

فیبر لازم برای بدن باعث حرکات منظم روده می‌شود که برای دفع سموم از طریق صفرا و مدفوع بسیار حائز اهمیت است. مطالعات نشان داده‌اند که فیبر رژیمی همچنین سلامت روده و تنوع میکروبی را افزایش می‌دهد. این به بدن کمک می‌کند تعادل باکتریایی را حفظ کند؛ و در عین حال التهاب و تشدید دستگاه گوارش را کاهش دهد.

خواص آووکادو برای تسکین آرتروز

سویا، آووکادو و شماری دیگر از غذاهای گیاهی دارای ساپونین هستند. این مواد احتمال دارد اثر مثبتی بر علائم آرتروز زانو و لگن داشته باشند.

خواص آووکادو برای کاهش وزن و لاغری

فیبر موجود در آووکادو باعث می‌شود برای مدت طولانی احساس سیری کنید و اسیدهای چرب موجود در آن مرکز سیری مغز را فعال می‌کند که راهی طبیعی برای کاهش وزن است. همچنین روغن‌های عرضه شده توسط آووکادو شامل اسید اولئیک و اسید لینولئیک است. این چربی‌های غیراشباع به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل برای کمک به مدیریت کلسترول توصیه می‌شود.


بیشتر بخوانید: این ترکیب خاص شکم و پهلو را سریعا لاغر می‌کند!


شواهدی وجود دارد که آووکادو غذای خوبی برای کاهش وزن است. در یک مطالعه، افراد به دو گروه تقسیم شدند: یک گروه که یک وعده غذایی حاوی آووکادو مصرف می‌کردند، و گروه دیگر که غذای مشابه بدون آووکادو را می‌خورند. سپس مجوعه‌ای از سؤالات مربوط به گرسنگی و سیری از آن‌ها پرسیده شد. که در نهایت مشاهده شد که مردم 23 درصد از خوردن آووکادو رضایت بیشتری داشتند. اگر این در درازمدت درست باشد، آووکادوی رژیمی به طور طبیعی می‌تواند به شما کمک کند کالری کمتری بسوزانید.

خواص آووکادو برای بدن

خواص آووکادو برای عمل ضدمیکروبی

آووکادو و روغن آووکادو حاوی موادی هستند که خاصیت ضدمیکروبی دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که عصاره دانه آووکادو می‌تواند به دفاع از بدن در برابر عفونت‌های استرپتوکوکوس آگالاکتیه و استافیلوکوکوس اورئوس کمک کند.

خواص آووکادو برای پیشگیری از دیابت

محققان دریافته‌اند که آووکاتین B (یک مولکول چربی که فقط در آووکادو یافت می‌شود) می‌تواند فرایند سلولی را که باعث دیابت می‌شود، مهار کند.

خواص آووکادو برای زیبایی پوست و مو

ازآنجایی‌که این میوه سرشار از پروتئین و چربی است، مصرف آن می‌تواند به نرمی و شادابی مو کمک کند.

اگر موهای خشکی دارید می‌توانید نصف آووکادو را رنده کرده و با یک قاشق‌چای‌خوری روغن زیتون و زرده تخم‌مرغ مخلوط کنید و هر روز به مدت 20 تا 30 دقیقه روی موهای از قبل مرطوب شده خود بمالید. موهای خود را ماساژ دهید و سپس با شامپوی ملایم و آب گرم بشویید.

خواص ماسک زیبایی آووکادو

میوه آووکادو پوست را آبرسانی و نرم می‌کند و سلول‌های مرده پوست را بدون ایجاد آسیب یا تحریک پاک می‌کند.

خواص آووکادو برای بدن

طرز تهیه ماسک آووکادو برای لایه‌برداری پوست

ابتدا هسته آووکادو را جدا کرده و قسمت گوشتی آووکادو را با قاشق برش داده و له کنید.

سپس آووکادوی له شده را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. می‌توانید هفته‌ای یکبار از این ماسک لایه بردار استفاده کنید.

ماسک آووکادو برای پوست نرم و درمان پوست خشک

همچنین می‌توانید از ماسک طبیعی آووکادو برای جوان‌سازی پوست صورت و گردن خود استفاده کنید. اگر پوستتان خشک است، آووکادو را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید. اگر پوست شما نرمال یا چرب است، باید آن را با یک قاشق چایخوری آب‌لیمو مخلوط کنید تا ماسک آووکادو درست شود.

نتیجه‌گیری

آووکادو حاوی مقدار قابل‌توجهی از مواد مغذی است و به‌ویژه سرشار از فیبر، B6، ویتامین C، پتاسیم، ویتامین E، فولات و مس است. خوردن آووکادو به طور منظم ممکن است از چندین جهت برای سلامتی مفید باشد؛ از جمله محافظت در برابر بیماری قلبی، بهبود کیفیت رژیم غذایی، لاغری و کاهش اشتها و ارتقای سلامت روده. به‌علاوه همه اینها، آووکادو میوه‌ای همه‌کاره و خوشمزه است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان